piątek, 26 maja 2017

NEWS: Stronger with You, Because it's You by Giorgio Armani (2017)

Marka Giorgio Armani wkrótce zaprezentuje dwa nowe pachnidła odpowiednio dla Panów i Pań z interesującymi nutami. Perfumy będą pochodzić z odnogi mniej ekskluzywnej kolekcji serii: Emporio Armani.
Stronger with YOU wykreowane zostało przez francuską senselierkę Cecile Matton oraz Because it's YOU skomponowane przez Anne Flipo z firmy Inernational Flavors & Fragrances - kreatorki 103 pachnących dzieł min: dla L'Artisan Parfumeur, Chloe, Lanvin, Jimmy Choo, Yves Saint Laurent, Paco Rabanne i Lancome a twarzą reklamy została włoska aktorka Matilda Lutz oraz syn Mika Jaggera: James Jagger.
Woda Perfumowana dla kobiet i Woda toaletowa dla Panów dostępna będzie w trzech pojemnościach: 30ml, 50ml i 100 ml. Premiera zapowiedziana jest na Czerwiec 2017 roku.

Włoska marka modowa Armani słynie przede wszystkim z męskiej mody. Oprócz mody i konfekcji, założyciel marki, sławny włoski projektant mody Giorgio Armani, działa w branży hotelarskiej i gastronomicznej, a także zajmuje się produkcją okularów i perfum. Armani zaczynał od projektowania wystaw sklepowych, a swoją pierwszą własną kolekcję mody męskiej przedstawił w 1975 roku. Szybko pojawiła się też pierwsza kolekcja damska. W powszechnej świadomości prace projektanta Giorgio Armaniego zaistniały dzięki odnoszącemu sukcesy amerykańskiemu filmowi „Amerykański żigolak”, w którym postać grana przez Richarda Gere'a nosiła elegancką odzież od Armaniego. Jako tytan pracy z ponad kilkudziesięcio-letnim doświadczeniem  zgromadził następujące linie odzieżowe: Giorgio Armani, Giorgio Armani Privé, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Junior, A/X Armani Exchange oraz Armani Casa oferującą elementy wystroju wnętrz. W ramach tych kolekcji produkuje odzież damską i męską, buty i torebki, zegarki, okulary, biżuterię, perfumy, kosmetyki i elementy wystroju wnętrza. Zapachy marki są wyjątkowym uzupełnieniem filozofii Giorgio Armaniego. Stanowią ucieleśnienie jakości, stylu i sukcesu.

Stronger With You
Nuty głowy: Kardamon, Różowy pieprz, Liść fiołka,
Nuty serca: Szałwia,
Podstawa: Glazurowane kasztany, Wanilia.

Because It's You
Nuty głowy: Maliny, Neroli,
Nuty serca: Absolut róży,
Nuty bazowe: Paczula, Wanilia, Białe piżmo.




https://www.iperfumy.pl/armani/

czwartek, 25 maja 2017

NEWS: Chopard Collection (2017)

Biżuteryjna szwajcarska marka Chopard przedstawia limitowaną kolekcję nowych zapachów w szafirowych odcieniach flakonów jak i solidnych złocistych zatyczkach, inspirowaną jubileuszem 70. Festiwalu Filmowego w Cannes-oficjalnego partnera festiwalu filmowego. Chopard jest jednym z głównych sponsorów festiwalu filmowego i właśnie w tym roku obchodzi dwudziestą rocznicę tym pachnącym wydarzeniem. Debiut kolekcji rozpocznie się w rosyjskim ekskluzywnym Domu Towarowym Tsum w dniu 29 maja, po którym nastąpi ogólnoświatowa prezentacja. Twórcami nowych pachnideł jest Alberto Morillas oraz Nathalie Lorson - francuska perfumarka dorastająca w Grasse. Ceny wód perfumowanych z nowej kolekcji o pojemności 100ml rozpoczynają się już od: 196 funtów.
Historia marki Chopard to tradycja doskonałości mająca swój początek w 1860 roku w małej miejscowości Sonvilier we Szwajcarii. To właśnie tam Louis- Ulysse Chopard, utalentowany rzemieślnik w małej fabryce i sklepiku projektował wyjątkowe zegarki, które szybko zyskały reputację wśród entuzjastów elegancji i jakości. Jego wyroby szybko zdobyły ogromną popularność również w odległych krajach, m.in. w Rosji i Skandynawii. Przedsiębiorstwo znajdowało się w rękach Chopardów przez ponad wiek, aż do 1963 roku. Nowy właściciel, Karl Scheufele zrewolucjonizował wizerunek firmy dodając jej osobistego wyrazu oraz animuszu, gdyż sam pochodził z dynastii szczycącej się mistrzowską sztuką tworzenia zegarków oraz biżuterii.
Pod jego kierownictwem firma zaczęła się szybko rozwijać i po pewnym czasie weszła również na rynek kosmetyków. Także tu Chopard postępuje zgodnie ze swoją filozofią, opartą na sześciu wartościach: niezależności, jakości i doskonałości, kreatywności, tradycji, szacunku i śmiałości. Przy tworzeniu perfum Chopard bierze udział wielu kompetentnych perfumiarzy - Olivier Polg, Bruno Jovanovic, Louise Turner, Michel Girard, Michel Almairac i inni. 

Néroli à la Cardamome du Guatemala
Nuty głowy: Mandarynka, Neroli, Pomarańcza,
Nuty serca: Absolut kwiatów pomarańczy, Kardamon z Gwatemalii,
Nuty bazowe:  Nasiona Ambrette, Akord jasnych drzew.

Magnolia au Vétiver d'Haïti
Nuty głowy: Liście fiołka, Różowy pieprz,
Nuty serca:  Magnolia, Roślinna ambra, Haitański korzeń wetiwerii,
Nuty bazy:  Jasne akordy drzew, Drewno sandałowe.

Vétiver d'Haïti au Thé Vert
Nuty głowy: Zielona herbata, Roślinna ambra,
Nuty serca: Haitański korzeń wetiwerii, Drewno cedrowe,
Podstawa: Wolfwood (drzewna molekuła z Firmenich), Piżmo.

Vanille de Madagascar
Nuty głowy: Bergamota, Herbata Matcha, Kwiat pomarańczy,
Nuty serca:  Madagaskarska laska wanilii, Karmel,
Podstawa: Drewno cedrowe, Haitański wetiwer.


https://www.iperfumy.pl/chopard/camir-woda-perfumowana-dla-kobiet/

https://www.e-glamour.pl/firm-pol-1142347147-Chopard.html##

piątek, 19 maja 2017

NEWS: Gabrielle by CHANEL (2017)

Legendarny Dom Mody Chanel ogłasza swoją zapachową premierę. Nowe kwiatowe perfumy będą się nazywały GABRIELLE dedykowane założycielce marki, słynnej Gabrielle "Coco" Chanel, a zadebiutują już na początku  Września 2017 roku. Są to pierwsze wykreowane od 15 lat damskie perfumy, niebędące flankerem innego zapachu. Kreator marki Karl Lagerfeld specjalnie na tę okazję zaprojektował model torebki która niebawem pojawi się w sklepach marki, a cena nowego modelu wahać się będzie od wersji podstawowej (4000 dolarów) aż po większy model kosztujący bagatela 35000 dolarów.  

Zapach Gabrielle ma być odzwierciedleniem tego kim naprawdę była Coco Chanel. Chcemy oddać to, co nosiła w sobie, co miała w sercu, a były to wartości, które są aktualne do dzisiaj. Kompozycja ma stanowić symbol "buntowniczego i łamiącego konwenanse stylu Gabrielle na wiele lat przed tym zanim stała się Coco" - powiedziała Christine Dagousset, dyrektor segmentu urody i zapachów marki Chanel.
Twarzą nowych perfum wykreowanych przez wybitnego perfumiarza Oliviera Polge została aktorka Kristen Stewart która pokaże nowy, bardziej buntowniczy charakter, odwołujący się do samej legendarnej postaci Gabrielle "coco"Chanel - kobiety zbuntowanej z natury jak i feministki. Stewart znana głównie z filmu "Zmierzch" dotychczas była twarzą kampanii kolekcji Métiers d’Art,  torebki Chanel Gabrielle, oraz twarzą linii kosmetyków do makijażu Zima 2016.

Chanel Gabrielle
Nuty: ylang-ylang, tuberoza, kwiat pomarańczy, jaśmin.
http://www.lexpress.fr/styles/parfums/l-ange-de-gabrielle-decouverte-de-la-fabrication-du-nouveau-parfum-chanel_1915458.html

http://www.chanel.com/en_US/fashion/collection/kristen-campaign-gabrielle-bag.html



czwartek, 18 maja 2017

NEWS: Armani Privé - Charm' Giorgio Armani (2017)

Włoski Dom Mody Giorgio Armani przedstawia swój najnowszy ekskluzywny i niestety limitowany zapach z kolekcji Armani Prive.  Drzewno-irysowy Charm` zainspirowany został tegoroczną wiosenno-letnią odzieżową kolekcją Charmani Wiosna/Lato 2017 prezentowaną we wrześniu 2016 roku w Mediolanie. W nowym wydaniu butelka i jej piękny korek odzwierciedlają kolory pokazowej kolekcji marki, zanikając z fioletowego na niebieski.
Woda perfumowana wykreowana została przez uznanego perfumiarza Alberto Morillasa, zamknięta w fioletowo-niebieskim 100 ml flakonie i trafi do sprzedaży w liczbie jedynie 1000 numerowanych sztuk i orientacyjnej cenie ok: 600 Euro.

nuty głowy: kalabryjska bergamotka, Paradisone (kwiatowa molekuła stworzona przez Firmenich), skoncentrowany irys,
nuty serca: cejlońska czarna herbata, somalijskie kadzidło, drewno gwajakowe,
nuty bazy: absolut wanilii, paczula, białe piżmo.


sobota, 6 maja 2017

NEWS: 1000 Miglia Chrono, CHOPARD (2017)

Jubilerska marka Chopard przedstawia swoje najnowsze coroczne zapachowe limitowane wydanie dla Panów: 1000 Miglia Chrono inspirowane majowym Mille Miglia które jest dzisiaj jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń we Włoszech przyciągający wielu widzów z całego kraju, aby obejrzeć widowisko. W tym roku Mille Miglia (słynny coroczny majowy wyścig samochodowy) kończy 90 lat. Narodził się w  1927 roku, z inicjatywy Czterech Muszkieterów (Franco Mazzotti, Aymo Maggi, Renzo Castagneto, Giovanni Canestrini) po raz pierwszy rywalizowano na trasie z Brescii do Rzymu i z powrotem przejeżdżając przez ponad 1600 km przez najpiękniejsze krajobrazy malowniczych  Włoch. Na starcie historycznego wyścigu w Brescii stanęło 77 samochodów a ogromny tłum wiwatował i zagrzewał zawodników do coraz szybszej jazdy przez całe 1600km czyli około 1000 mil.
Każda edycja Mille Miglia jest wielkim wydarzeniem ale tegoroczna, ze względu na okrągłą rocznicę, ma szansę być absolutnie wyjątkowa. Podczas pierwszej lutowej konferencji prasowej zaprezentowano nowe, nawiązujące do jubileuszu logo oraz zmodyfikowaną trasę na której będą rywalizować startujące samochody. Punkty Bresica – Rzym – Brescia pozostają oczywiście bez zmian ale tym razem zamiast nadmorskiego Rimini czy legendarnego toru Monza zawodnicy przejadą przez Weronę, Padwę oraz Perugię.

Uwodzicielskie, wyrafinowane, orientalno- pikantne pachnidło wykreowane zostało po raz czwarty dla marki przez perfumiarza Bruno Jovanovica, zawiera interesujące składniki: Przyprawy, lawendę, mirrę, ambrę oraz akord rozgrzanego asfaltu.

środa, 3 maja 2017

NEWS: Essence N°10: Amande Tonka, ELIE SAAB (2017)

Egzotyczna libańska marka Elie Saab wprowadza swoje 10 ekskluzywne pachnidło do butikowej kolekcji: Essence Nº10 Amande Tonka.  Jest to ciepła, pudrowo-gourmandowa esencja wykreowana z gorzkich migdałów z Maroka, Brazylijskiej fasolki tonka i kremowego drewna Amyris z Jamajki, błędnie kojarzonego z olejkiem z drewna sandałowego gdyż ma podobny zapach a z którego uzyskujemy cenioną w przemyśle perfumeryjnym żywicę elemi. Essence Nº10 Amande jako woda perfumowana dostępna będzie w standardowej 100ml pojemności.

Elie Saab założył swoją firmę już w wieku osiemnastu lat. Talent projektanta został szybko dostrzeżony. Suknie kreatora wybrały między innymi jordańska królowa czy Halle Berry. Dziś firma zajmuje się ubieraniem największych światowych gwiazd. Po sukcesie w świecie mody pojawił się pomysł zaprojektowania kompozycji zapachowych. Chociaż rynek perfumeryjny uznanego projektanta mody libańskiego pochodzenia jest stosunkowo młody (powstał dokładnie w 2011 roku), firma wyprodukowała wiele doskonałych kompozycji zapachowych.

Zamiłowanie do piękna i luksusu jest widoczne także we flakonach perfum zaprojektowanych przez Elie Saab. Przywodzą one na myśl szyk, klasę i elegancję, co sprawia, że są godną zapowiedzią skrywanej w nich zawartości. Jego pierwsza kompozycja zapachowa od dnia premiery cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Dzięki współpracy z Francisem Kurkdjianem, cenionym i doświadczonym perfumiarzem, udało się stworzyć perfumy, które łączą w sobie nowoczesność i styl życia Zachodu oraz tajemniczość świata Wschodu, tak bliskiego sercu projektanta. Elie Saab jednak nie poprzestał na jednych perfumach — podarował światu kilka innych, równie intrygujących kompozycji i stworzył także ekskluzywną linię kosmetyków perfumowanych.

wtorek, 2 maja 2017

NEWS: Lalique Cristal - Séduction Édition Limitée 2018, LALIQUE

Nowy ultra-limitowany zapach z kolekcji marki Lalique z symbolem węża których powstało jedynie 1000 sztuk. Wąż jest tak potężnym symbolem, pojawiającym się w tak wielu kulturach i pełniącym tak różnorodne role, najczęściej utożsamiany jako starożytny symbol mądrości, płodności lub jako znak odrodzenia, regeneracji, wielkich zmian podczas których człowiek ulega procesowi transformacji od formy myślącego istnienia w fizycznym świecie iluzji do mędrca - przebudzonego w jego prawdziwej egzystencji.
W nutach nowych perfum znajdziemy bukiety kwiatowe skomponowane z róży, jaśminu, irysa,  oraz liści czarnej porzeczki, soczystej gruszki, jeżyny, wanilii, drewna sandałowego i piżma a ich cena to: 1800 dolarów za pojemność 100ml.

Dziedzictwo marki związane jest z postacią francuskiego artysty szklarza i jubilera Rene Lalique’a (1860-1945) zaliczanego do najwybitniejszych twórców okresu Art Deco. Kiedy Rene Lalique uruchomił produkcję projektowanych przez siebie kryształowych figur i wazonów, szybko stały się one przedmiotami pożądania zamożnych mieszkańców Paryża. Wkrótce jego sława wykroczyła daleko poza granice Francji, a marka Lalique jest rozpoznawalna na całym świecie, będąc synonimem wyrafinowego gustu. Eleganckie kobiety cenią perfumy w kryształowych flakonach i wyjątkową biżuterię produkowaną w krótkich, limitowanych seriach.
Na przestrzeni lat przedmioty autorstwa Lalique’a stały się uznanym na całym świecie symbolem piękna i ponadczasowego rzemiosła. Uwielbienie dla sztuki, kontrastowe zestawienia, a przede wszystkim bogactwo form sprawiły, że do dziś prace Lalique’a uznawane są przez koneserów na całym świecie za dzieła sztuki użytkowej. Dziedzictwo marki to wyroby z kryształu, biżuteria oraz luksusowe, przepiękne, kolekcjonerskie flakony perfum. W 1907 r. René Lalique podjął współpracę z mistrzem sztuki perfumeryjnej Francois Coty, dla którego zaczął projektować flakony. Projekty przepojone poetycką, tajemniczą aurą, flakoniki perfum o kształcie owadów, kwiatów, liści czy kobiet w zwiewnych szatach szybko zrewolucjonizowały rynek perfum. U Lalique’a flakony zamawiały wielkie firmy: Coty, Guerlain, Molinard, Rochas. Łącznie Lalique stworzył ponad 250 wzorów flakonów. Aktualnie dawne flakony Lalique’a osiągają na aukcjach cenę 80.000 dolarów. 

niedziela, 30 kwietnia 2017

NEWS: Diamentowa Seria Montale (2017)

Nowa ekskluzywna diamentowa seria Pierre Montale- kreatora dwóch marek Montale i Mancera który pod koniec Kwietnia 2017 gościł w Moskwie gdyż są one w tym kraju szczególnie popularne. Pierre uczestniczył w otwarciu stanowiska w ekskluzywnym rosyjskim domu handlowym TSUM, jednym z popularnych miejsc znajdujących się w samym Centrum Moskwy, miał także sesję fotograficzną w mekce moskiewskich hipsterów "Tsvetnoy Central Market" oraz otworzył największy w Rosji butik Montale w jednym ze stołecznych centrów handlowych gdzie zaprezentował swoją kolekcję.
Nowa seria trzech zapachów Diamond Rose, Diamond Flowers oraz Diamond Greedy inspirowana jest miejscem gdzie firma rozpoczynała swoją zapachową przygodę a mianowicie Place Vendome w Paryżu, miejscu w którym powstał jeden z pierwszych butików. Nowe perfumy zamknięte zostały w białym flakonie z klasyczną zawieszką w kształcie gwiazdy wysadzanej kryształami i jako woda perfumowana o 100ml pojemności będą przeznaczone wyłącznie na rynek Wschodni.

Diamond Rose
Nuty głowy: Liście figowe, Bergamota, Geranium,
Nuty serca: Turecka róża, Paczula,
Podstawa: Drewno sandałowe,Wanilia.

Diamond Flowers
Nuty głowy: Irys, Róża, Jaśmin,
Nuty środkowe:  Waniila, Ambra,
Podstawa: Drewno sandałowe, Mech dębowy.

Diamond Greedy
Nuty głowy: Mandarynka, Gruszka,
Serce: Róża, Jaśmin, Wanilia,
Nuty podstawy: Paczula, Białe piżmo.
Montale – perfumy stworzone z miłości do magicznych zapachów i historii Orientu. Montale, francuska marka perfum, jest wyjątkowa ze względu na miłość do zapachów Orientu i ich niezwykłej historii. Perfumy Montale oferują zachodniemu światu zachwycające, orientalne perfumy. W każdym flakonie tajemnicza atmosfera Wschodu łączy się z pasją ich twórcy i założyciela marki, Pierra Montale, a wszystkie zapachy tej oryginalnej marki są cudowną miksturą szczęścia i eliksirem miłości.Marka została założona w 2003 r. w Paryżu przez Pierra Montale, który dla wielu jest zagadkowym perfumiarzem, który spędził pewien czas w Arabii Saudyjskiej, tworząc perfumy dla rodziny królewskiej i wyższej sfery. Po powrocie do Paryża zaczął tworzyć oryginalne perfumy na zachodni rynek, wykorzystując doświadczenie zdobyte na Wschodzie. Tworząc swe wonne dzieła, wybiera zawsze naturalne składniki najwyższej jakości w wysokich stężeniach, co zapewnia dużą trwałość perfum. Jako główne składniki swych perfum dla kobiet, mężczyzn i perfum-unisexów, Pierre Montale stosuje typowo arabskie komponenty, jak chociażby szlachetne drzewa: cedr, drzewo sandałowe i oud (inaczej drzewo agarowe). Główną rolę gra w nich wspomniane drzewo agarowe. Marka Montale wprowadziła na francuski rynek pierwszą kolekcje perfum poświęconą właśnie temu wyjątkowemu, najdroższemu na świecie składnikowi o żywicznym aromacie, który przez stulecia wykorzystywany był do produkcji kadzidła i perfum (zwłaszcza arbskich). Oferta perfum Montale jest szeroka (Pierre ma swoim koncie już około kilkuset zapachów) i bardzo kompleksowa. Od ciemnych, przepełnionych emocjami koktajli, przez słodkie nektary i perfumy spod znaku skóry, aż po optymistyczne, kipiące życiem kreacje zapraszające do wybrania się w podróż, w której za każdym rogiem czai się nowe odkrycie i przygoda. Wszystkie wyznaczają się wysoką jakością, co jest jedną z przyczyn, dla których mają wielu sympatyków mi.in. wśród słynnych osobistości i celebrytów.

www.iperfumy.pl

niedziela, 23 kwietnia 2017

NEWS: Dragonfly, Zooloogist Perfumes (2017)

Piękna kanadyjska marka założona przez Victora Wonga: Zoologist Perfumes zapowiada dziesiąte pachnidło Dragonfly w swojej kolekcji którego info ukazało się właśnie na stronie Facebooka, inspirowane ważką. 
Ważki (Dragonlfy) należą do najstarszych ewolucyjnie współcześnie żyjących owadów. Jako dorosłe, latające owady większe gatunki żyją do czterech miesięcy. Potrafią latać we wszystkich kierunkach, przekraczając prędkość 10 m/s. Jako jedne z niewielu zwierząt opanowały lot wiszący. ich naturalnym środowiskiem są okolice zbiorników wodnych. Larwy ważek - typowych zwierząt dwuśrodowiskowych - żyją w środowisku wodnym, a owady dorosłe - w lądowym. Polują na latające owady (m.in. komary, muchy), chwytając je nogami – dlatego nogi są zaopatrzone w sztywne szczeciny. Są też w stanie przewidzieć tor lotu ofiary i lecą „na zbliżenie”  Zasługują one na miano owadzich „dinozaurów”, bowiem współczesne gatunki zachowały wiele pierwotnych cech (m.in. gęste użyłkowanie skrzydeł) i niewiele różnią się od praprzodków, z których najstarsi pojawili się w karbonie, 300 milionów lat temu.
Pachnidło Dragonfly zostało wykreowane przez miłośnika egzotycznych kwiatów utalentowanego perfumiarza Juan Pereza a dostępne będzie w standardowej 60 ml pojemności jako woda perfumowana. Należy także przypomnieć iż wszystkie zapachy marki nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego, dlatego ze względów etycznych naturalne akordy zwierzęce zastąpione zostały jego syntetycznym odpowiednikiem. Premiera zapowiedziana jest na Czerwiec 2017 roku.

Dragonfly Eau de Parfum
Nuty głowy: Aldehydy, Heliotrop, Cytryna, Peonia, Akord deszczu,
Nuty serca: Kwiat wiśni, Goździk, Irys, Lotos, Ryż,
Nuty bazy: Ambra, Mech, Piżmo, Papirus, Drewno sandałowe.
https://www.facebook.com/zoologistperfumes/photos/a.1424819444242426.1073741841.727891223935255/1424825390908498/?type=3&theater

NEWS: Petrichor, Demeter Fragrance Library (2017)

Amerykańska marka Demeter już od wielu lat kojarzy się z produkcją zapachów o niebanalnych połączeniach aromatycznych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom bardziej wybrednych konsumentów. Na początku działalności marka skupiała się na aromatach kwiatowych, z czasem eksperymentując z oryginalnymi akordami zapachowymi. Najnowsze pachnidło zwie się Petrichor i jest już 407 zapachem w kolekcji firmy. Co oznacza ta tajemnicza nazwa? Otóż Petrichor jest to aromat parującej ziemi po letnim deszczu.
Z pewnością jest to jeden z bardziej przyjemnych zapachów, zaraz obok świeżo skoszonej trawy oraz woni ozonu po burzy. Jednak skąd on się bierze? Otóż uważa się, że za większa jego część odpowiadają bakterie z rzędu promieniowców (Actinomycetales). Bakterie te rozmnażają się w glebie gdy warunki są sprzyjające, gdy jest mokro i ciepło. Gdy gleba wysycha tworzą się zarodniki, które aktywują się pod wpływem wilgotności, gdy spada deszcz. W drobnych kropelkach deszczu unoszą się one niczym w aerozolu i tworzą niesamowity, ziemisty aromat. Jest to spowodowane substancją, którą te bakterie tworzą, czyli geosminą (dosłownie jej nazwa oznacza "zapach ziemi"). Jest ona odpowiedzialna (oprócz wrażeń po deszczu), za zapach gleby, a także w dużej mierze za... smak buraków. Im dłuższy jest okres suchy przed deszczem, tym woń jest intensywniejsza.
Dość duża część "zapachu deszczu" pochodzi też z samego jego kwasowego charakteru, zwłaszcza dotyczy to terenów zurbanizowanych, gdzie występuje silniejszy smog, a więc większe stężenie chemikaliów w powietrzu. Deszcz taki uwalnia różne minerały zawarte w glebie uwalniając tym samym ich aromat.Tak samo też za znaczną część przyjemnych wrażeń zapachowych odpowiadają rośliny, które wydzielają różnego rodzaju olejki aromatyczne, które osiadają niezauważone na kamieniach. Jest to jedno z przyjemniejszych doznań jakie przygotowała nam natura.

wtorek, 18 kwietnia 2017

NEWS: Desired, Oderose by Élisire (2017)

Ultra-luksusowa marka Élisire stworzona przez urodzonego we Francji z niemieckimi korzeniami Francka Salzwedela, który większość swojego dzieciństwa spędził w egzotycznych miejscach Azji, a obecnie mieszkającego i tworzącego w Stanach, wielkiego miłośnika olfaktorycznego piękna przedstawiła w tym roku na ostatnich Mediolańskich targach Esxence- the Scent of Excellence swoje dwie zapachowe nowości, w nowym designie flakonów w całości pokrytych kolorem złotym oraz srebrnym. Wcześniejsza kolekcja pachnideł o koncentracji stężonych ekstraktów perfum wykreowana przez trzech uznanych perfumiarzy: Pierre Negrina, Iliasa Ermenidisa, Alberto Morillasa cieszyła się wielkim powodzeniem w kręgach miłośników niszowych perfum.

Dwa premierowe pachnidła Desired oraz Oderose zostały wykreowane po raz pierwszy dla marki przez młodą i utalentowaną perfumiarkę Philippine Courtière mieszkającą obecnie w Dubaju a urodzoną w romantycznym Paryżu, we Francji. Philippine jest córką inwestorów perfum która wcześniej studiowała aby zostać doradcą prawnym, lecz staż pracy w olfaktorycznym świecie zmienił bieg jej kariery. Zdała sobie sprawę, że jej prawdziwą pasją jest perfumiarstwo. Jej wyobraźnia, kreatywność i świat wokół niej kształtuje jej twórczy proces w kreowaniu ciekawych zapachów a inspirację czerpie głównie z miłości do podróży, do ludzi i piękna natury.

Desired
Nuty głowy: Goździk, kminek, szafran, bergamotka,
Serce: Jaśmin Sambac, róża, goździk, naturalne drewno cedrowe z Atlasu i Wirginii, drewno sandałowe,
Podstawa: Ambra, drewno Gwajakowe, fasolka tonka, wanilia bourbon, oud, labdanum, paczula.

Oderose
Nuty głowy: Malina, Tarocco-odmiana sycylijskiej pomarańczy, róża majowa,
Serce: Róża Damasceńska, davana, geranium z Afryki, kmin,
Baza: Drewno sandałowe, szara ambra, kaszmiran, piżmo, mech dębowy, kadzidło.


NEWS: Acqua Di Iris, Ermenegildo Zegna (2017)

Acqua Di Iris nowy męski zapach marki Ermenegildo Zegna z kolekcji Essenze dostępny będzie w standardowej pojemności jako 100ml woda toaletowa i orientacyjnej cenie 82 funtów. Jest to świeża i orzeźwiająca jakże prosta interpretacja klasycznego zapachu, Acqua Di Bergamotto z 2015 roku inspirowana beztroskim życiem nad włoskimi morskimi wybrzeżami, łącząca w sobie cytrusową świeżość bergamoty przełamanej lekką pudrową nutą fiołka, przypraw oraz jasnych leśnych akordów z wybijającym się korzeniem  szlachetnego irysa, zmiękczonym krystalicznym piżmem oraz labdanum.

Nuty głowy: bergamotka,
Nuty serca: irys, liście fiołka, przyprawy,
Nuty bazy: nuty drzewne, absolut labdanum, piżmo.

Ermenegildo Zegna to włoska marka ciesząca się świetną reputacją i uznaniem od wielu lat. Klasyczna elegancja i oryginalność włoskiego domu mody  wiąże się z faktem, że Zegna wytwarza samodzielnie materiały, które są wyjątkowe i cechują się bardzo dobrą jakością. Kreacje i kompozycje zapachowe marki są zawsze utrzymane w eleganckim, luksusowym, klasycznym stylu odzwierciedlającym dobry gust osoby, która ich używa. Firma prowadzona jest przez rodzinę Zegna już od czterech pokoleń. Wszystko zaczęło się w 1910 roku, kiedy dwudziestoletni Ermenegildo Zegna przejął od ojca mały zakład tekstylny w niewielkiej wiosce Trivero we Włoszech. Na początku były tam tylko trzy krosna, ale determinacja młodego Zegny w podboju rynku była bardzo silna. W celu poprawienia jakości produkcji Ermenegildo wyjechał do Anglii, w celu poznania nowych technik produkcji oraz zakupu nowych maszyn. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Już w 1938 roku Ermenegildo Zegna eksportował materiały sygnowane swoim nazwiskiem do ponad czterdziestu krajów.
Ermenegildo Zegna był bardzo przywiązany do swojego rodzinnego miejsca i ludzi. Dbałość o własne otoczenie zarówno materialne jak i ludzkie były przekazywane z pokolenia na pokolenie w rodzinie Zegna i to też stało się ich kluczem do sukcesu. To dla swoich najbliższych: rodziny i sąsiadów, mieszkających w Trivero, wybudował szpital, szkołę a także obiekty. Do czasu śmierci Ermenegildo (1966) firma, którą prowadził wraz z synami Aldo i Angelo, produkowała tylko doskonałej jakości materiały, z których szyto garnitury męskie. W 1977 roku powstała własna fabryka garniturów. Jej późniejszym uzupełnieniem stały się perfumy.

wtorek, 11 kwietnia 2017

NEWS: Uncompromising Sohan, Bewitching Yasmine by PENHALIGON'S (2017)

Brytyjska marka Penhaligon's ponad stuletniej tradycji, założona w 1870 roku przez Williama Penhaligona, przedstawi w tym roku swoje nowe dwa pachnidła Bewitching Yasmine oraz Uncompromising Sohan dostępne między innymi w luksusowym Domu Towarowym Harrods. Jest to nowy rozdział serii pachnideł należących do kolekcji portretów zamkniętych w ozdobnym pudełku ze złotymi wizerunkami głów zwierząt. Debiut czterech pachnideł z Portraits Collection, miał swoje miejsce na początku Września 2016 roku następnie druga część kolekcji w skład której mieliśmy możliwość poznania Roaring Radcliff & Clandestine Clara, ukazała się w Lutym 2017 roku. 
Każdy z zapachów jest w koncentracji wody perfumowanej o pojemności 75ml i orientacyjnej cenie: 178 funtów. 
Pachnidła inspirowane jest wyjątkowymi chwilami, niecodziennymi miejscami i magicznymi momentami, oferowane w charakterystycznych flakonach wywodzących się z oryginalnego projektu Williama Penhaligona. Wytwarzane są w Anglii z najlepszych składników, których cena często przekracza cenę czystego złota. Są one obecnie oferowane w butikach marki  i wybranych perfumeriach na całym świecie. Założyciel marki - William Penhaligon - zakładał, że perfumy są ekstraktem emocji i potrafią przywoływać wspomnienia. W procesie tworzenia zapachów trzeba je zrozumieć, a to prawdziwa sztuka. Sztuka, którą w Penhaligon's rozwinięto do perfekcji. To dlatego kompozycje tej marki zdobywają uznanie koneserów od dziesięcioleci. Dziś również odnajdują się na rynku perfumeryjnej niszy. Oprócz dobrych jakościowo zapachowych kompozycji marka oferuje również bogaty wybór środków do pielęgnacji ciała, męskich kosmetyków i akcesoriów do golenia jak i różnych  dodatków do zapachów. 

The Bewitching Yasmine
Milcząco czarująca Yasmine ma w sobie niezwykłe piękno. W drodze do Londynu - jej trasa to zdecydowanie podróż w jedną stronę - zdecydowała, że sama znajdzie mężczyznę o uznanej reputacji, którego może poślubić – a przede wszystkim będzie rozkoszowała się łagodniejszym brytyjskim klimatem.
Jej postura frapująca rozmową i oryginalny urok sprawiają, że przyciąga ona czyjąś uwagę. (Zwłaszcza, gdy tym kimś jest mężczyzna).

Ambicja nigdy nie ogląda się za siebie. 


Nuty głowy: kardamon, kawa,
nuty serca: jaśmin sambac,
Nuty podstawy: kadzidło frankońskie, wanilia z Tahitii, oud z Laosu.



The Uncompromising Sohan 
Ambitny i bystry Sohan pracuje pilnie i ma talent do odnajdywania się w świecie trudnych spraw. Marzycielski, ktoś mógłby powiedzieć we właściwym czasie i miejscu, z porozumiewawczymi spojrzeniami, nie wspominając Kanału Sueskiego, jego relacje biznesowe prawie naturalnie zmieniły się w przyjacielskie więzi: Lord George i Lady Blanche są zawsze podekscytowani, gdy witają gościa, który jest wielkim podróżnikiem.

Uniwersalnym kluczem można otworzyć wiele drzwi.


Nuty głowy: drewno różane, różowy pieprz, szafran,
Nuty serca: absolut labdanum, wetiwer,
Nuty podstawy: drewno sandałowe, oud z Laosu.