czwartek, 7 września 2017

NEWS: Kisses Rain, Renier Perfumes (2017)

Renier Perfumes to marka niszowych perfum stworzona została przez kubańskiego pochodzenia malarza i miłośnika surrealizmu Reniera Rodrigueza Mendeza którego od lat fascynował inny rodzaj sztuki: świat zapachów a każde z jego zeszłorocznych dzieł Black Rain oraz Crystal Rain o których miałem przyjemność pisania jakiś czas temu inspirowane były olejnym obrazem o tym samym tytule. Obydwa pachnidła kreowane w Republice Czeskiej cieszyły się ogromnym powodzeniem, gdyż są niezwykłe w noszeniu. Wykonane zostały wspólnie z zaprzyjaźnionym światowej sławy perfumiarzem hiszpańskim z wieloletnim doświadczeniem Danielem Josierem który swoją przygodę perfumeryjną rozpoczął w 1997 roku nad tworzeniem esencji zapachowych dla Haarman & Reimer z Grasse. Swoje kroki stawiał pod czujnym okiem jednego z największych perfumiarzy współczesnych czasów - Jean Claude Ellena dopóki nie postanowił stać się niezależnym nosem i rozpocząć kreowanie własnej linii perfum. 
Daniel Josier

Tegoroczny Kisses Rain jest trzecią odsłoną z serii zapachów założyciela marki Reniera Rodrigueza Mendeza, Nowe pachnidło również zamieszane zostało przez hiszpańskiego perfumiarza tym razem w nowej jakże pięknej odsłonie ozdobionej drewnianym korkiem z wygrawerowanym logo marki.


Kisses Rain
Nuty głowy: Bergamotka, Oud, Kardamon, Róża,
Nuty serca: Oud, Migdały, Atlaskie drewno cedrowe, Kawa, Heliotrop,
Nuty bazy: Ambra, Piżmo, Paczula, Wanilia, Kubański Balsam Tolu.

''Ten Zapach wyraża moje emocje na widok obrazu zatytułowanego również Kisses Rain (Deszcz Pocałunków)! Deszcz potajemnych pocałunków.

Kisses Rain to zmysłowy, nowoczesny zapach o charakterze kwiatowym, to zapach wytworny i pikantny, silny, ale w odpowiednim stopniu, nie tracący uroku podboju. Kardamon i róża nadają tym perfumom luksusowego wyglądu, a nuty agarowca łączą się bardzo łagodnie z heliotropem i migdałem tworząc w rezultacie bardzo artystyczną, kremową, poetycką i kwiatową melodię.

To deszcz pocałunków dla nowoczesnej miłości, dla ludzi z mniej konwencjonalnymi gustami i dla tych, którzy doceniają szczegóły. Kawa dodaje powagi, a jednocześnie przywołuje tęsknotę, wspomnienia dawnej miłości, niezapomnianej i być może nieosiągalnej. Drewno cedrowe z gór Atlas połączone z drewnem agarowca i nutami kwiatów są odpowiedzialne za pozostawienie subtelnego, czułego i oszałamiającego śladu, co sprawia, że kwiaty i cała zmysłowość perfum nie zapadają w powtarzalność zapachów kwiatowych.
Bliżej dna perfumy stają się nawet jeszcze bardziej interesujące dzięki grze paczuli, piżmu i wanilii, która w dostatecznej ilości nadaje całej kompozycji czułej słodyczy. Kisses Rain to zapach długotrwały, który wywołuje pewne zamiłowanie dzięki naturalności jego składników, a także podkreśla swój potencjał, który przynosi balsam Tolu. Porywające perfumy, które przypominają o najbardziej tajemniczych miłościach i najlepszych zachowanych pocałunkach''

- Renier Rodriguez Mendez

Kisses Rain jest to pachnidło należące do rodziny typowo jesienno-zimowej, błogiego, leniwego i ciepłego orientu. Jest tym zapachem, który trzeba poznać. Gęstym, bogatym, rozgrzewającym zmysły. Nuty otwarcia zachwycają, gdyż nie są lekkie jak w większości klasycznych zapachów. 
Początkowo pojawia się mocno intensywny, świetlisty, aromat bergamoty zmieszanej z naprawdę sporą dawką kręcącego w nosie kardamonu, który wraz z drewnem cedrowym nadaje pikanterii, ubarwiając te spokojne w odbiorze perfumy a sam kardamon będzie nam towarzyszył praktycznie do samego końca, by po chwili przejść w stronę upojnych kwiatów ciemnej aksamitnej róży z pudrowo-słodkim heliotropem nasączonym kroplą egzotycznego agarowca. 
Akord migdałowej, lekko słodkiej kawy majaczy w tle i to jest właśnie ten drugi wspaniały moment który nawet po zmyciu letnią wodą trwa dosyć długo na nadgarstku. 
Po dłuższym czasie od aplikacji, pachnidło zaczyna się zmieniać. Zrobiło się cięższe, słodsze, bardziej orientalne. Gdzieś głęboko schowane, jakby pulsujące pod skórą piżmo tworzy tajemniczy iście nastrój, dzięki połączeniu aksamitnej wanilii z balsamem Tolu który często używany jest w perfumiarstwie. Ma ono piękny, subtelnie gorzkawy cynamonowo-waniliowy aromat, uwodzi swoim aromatem nabierając ciepła i gładkości, otulając nas jak miękki kaszmirowy szal. Kojarzyć się może niekiedy z ciepłem białego piasku, latem i słoneczną aurą. Miękkie lekko pikantne akordy ambry nadają głębi i nieco niskich tonów tej uroczej kompozycji.

Kisses Rain to niezwykle interesujące perfumy, balsamiczno-drzewne, słodkie, niebanalne, dające poczucie bezpieczeństwa. Otulają i rozpieszczają zmysły by za chwilę wodzić za nos pikantnymi, niuansami. Idealnie sprawdzą się w chłodne dni. Jest to zapach z gatunku tych idealnych poprawiaczy nastroju na jesienno-zimową pluchę gdy za oknem jest tak szaro, mokro i smutno więc tym bardziej na pocieszenie mijającego lata gorąco polecam każdemu a szczególnie zwolennikom puchatych, drzewno-słodko-orientalnych woni.




wtorek, 5 września 2017

NEWS: Chanel Gabrielle (2017)

Legendarna francuska marka Chanel przedstawia swoje najnowsze pachnidło Gabrielle o którym zrobiło się głośno jeszcze przed światową paryską premierą. Nie ma wątpliwości  iż ten rok jest świętem marki oraz jej założycielki Gabrielle Bonheur Chanel, czyli słynnej Coco. Są to pierwsze wykreowane od 15 lat damskie perfumy nie będące flankerem innego zapachu, stworzone przez młodego Oliviera Polge, syna Jacques’a Polge kreatora perfum Chanel, od 1978 roku który odgrywał podwójną rolę, jedną gwarantując zachowanie unikalnego dziedzictwa węchowego, a drugą jako innowator kreacji zapachowych odkrywając w nich na nowo aspekty stylu Chanel, które stały się punktem odniesienia w historii współczesnej perfumerii. Olivier ma już na swoim koncie mnóstwo wspaniałych zapachowych kreacji dla takich marek jak: Burberry, J. Del Pozo, Roberto Cavalli, Balenciaga, Victor&Rolf, Guerlain, Jil Sander, Chopard, Bvlgari, Thierry Mugler, Kenzo i wielu innych. 

Nuty głowy:  Mandarynka, Grejpfrut, Czarna porzeczka,
Nuty serca: Tuberoza z Grasse, Ylang-ylang, Jaśmin, Kwiat pomarańczy,
Nuty bazy: Drewno sandałowe, Piżmo.


’Zapach Gabrielle jest odzwierciedleniem tego, kim naprawdę była Coco Chanel. Chcemy oddać to, co nosiła w sobie, co miała w sercu, a były to wartości, które są aktualne i dzisiaj. Pragniemy uchwycić to, kim była Gabrielle, zanim stała się Coco. Przeprowadziliśmy wiele badań kobiet millennialnych z całego świata i widać gołym okiem, że nie chcą one być szufladkowane. Chcą żyć własnym życiem, chcą być sobą, chcą kreować własne przeznaczenie’’
 - Christine Dagousset, dyrektor segmentu urody i zapachów marki Chanel.


Na jej cześć projektant marki Karl Lagerfeld stworzył niekwestionowany bestseller – torebkę nazwanej jej imieniem Gabrielle, która jest obecnie najbardziej pożądanym modelem wśród miłośniczek mody. Założycielki która swoimi kolekcjami chciała dawać kobietom poczucie elegancji, najwyższej jakości oraz wolności. Nowy egzemplarz jest połączeniem piękna z prostotą, klasycznej formy z wysublimowaną elegancją, tak charakterystyczną dla Chanel. Projekt inspirowany był torbami, które niegdyś panowie nosili podczas wyścigów konnych. Inspiracja ta nie jest przypadkowa. Coco Chanel wiele swoich innowacyjnych projektów zawdzięczała inspiracjom zaczerpniętym właśnie z męskiej garderoby. W kampanii reklamowej wzięła udział słynna aktorka młodego pokolenia – buntownicza Kristen Stewart. Stewart znana jest głównie z filmu "Zmierzch" a dotychczas była twarzą kampanii kolekcji Métiers d’Art,  torebki Chanel Gabrielle, oraz twarzą linii kosmetyków do makijażu Zima 2016.
Sam zapach celujący głównie w młodsze pokolenie jest świetlisto-kwiatowy, bardzo współczesny i kobiecy, zamknięty w delikatnym wykonanym z cienkiego szkła flakonie z atomizerem i praktycznie niewidoczną rurką. Początek na skórze ujawnia olbrzymią eksplozję cytrusów z wybijającym się akordem grejpfrutowym, muśniętym wyciśniętym sokiem z liści i owocu czarnej porzeczki. Nosząc to pachnidło ma się wrażenie obcowania z innymi, wcześniejszymi dziełami marki a mianowicie Coco Mademoiselle i Chance. Cytrusy ewoluują w pudrowo-pastelowy, lekko syntetyczny bukiet kwiatowy z wyłaniającym się wibrującym białym kwieciem pomarańczy oraz jaśminu, osiadając po kilku godzinach na kremowym sandałowcu. Bezskutecznie szukam w zapachu ukochanego kremowego żółtego ylangu oraz władczej tuberozy. Niestety albo mój nos zawodzi, albo jest ich w tej kompozycji zdecydowanie zbyt mała ilość.
Choć pachnidło nie należy do moich ukochanych kreacji legendarnej marki, to doceniam je. Uważam iż jest bezpiecznym, poprawnie wykonanym, nie męczącym mainstreamem o świetnej trwałości i projekcji, nadającym się praktycznie na każdą okazję. Idealnie się sprawdzi na Wiosnę ale także w okresie jesiennym. Jest elegancką kreacją, która sprawia iż nosząc ją globalnie można się w niej poczuć lekko i przyjemnie. Natomiast moim zdaniem brakuje w tej kompozycji pazura buntowniczej Gabrielle Bonheur Chanel która raczej nie należała do skromnych i delikatnych osób. Mimo wszystko doceniam wysiłek i włożoną w nią pracę młodego perfumiarza, która z pewnością się spodoba, a same pachnidło świetnie wkomponowuje się w dzisiejsze gusta młodych dziewczyn. Jest kwintesencją tego co jest pomiędzy dziewczęcością a kobiecością, wiec polecam testy.





sobota, 12 sierpnia 2017

NEWS: Ermenegildo Zegna Elements of Man (2017)

Marka Ermenegildo Zegna przedstawia swoją najnowszą zapachową kolekcję dla Panów Elements of Man na którą składa się obecnie pięć interesujących zapachów ukazujących męskie atrybuty, takie jak: siła, pasja, rzetelność, talent i mądrość. Zapachy w koncentracji wody perfumowanej o pojemności 50ml i orientacyjnej cenie ok: 200 euro dostępne są już od Lipca 2017 roku na razie tylko w prestiżowych butikach i perfumeriach.
Ermenegildo Zegna jest jedną z najsłynniejszych i najstarszych marek specjalizujących się w klasycznej modzie męskiej o ponad stuletniej tradycji. Rodzinna firma założona w 1910 roku we Włoszech pretenduje dzisiaj do tytułu najbardziej ekskluzywnego producenta męskiej odzieży. Współcześnie to nie tylko szyte na miarę garnitury, ale także sportowa odzież dla nowoczesnych gentlemanów. By dopełnić ich wizerunku, powstały perfumy będące odzwierciedleniem najlepszego stylu, gustu i silnego charakteru mężczyzny, będącego twarzą tej przepełnionej tradycjami włoskiej firmy. Mężczyzna pachnący Ermenegildo Zegna wyróżnia się klasą, elegancją, ale i wyjątkową charyzmą. Niespotykane nuty zapachowe tylko podkreślają jego męską naturę. Z jednej strony uwodzą szykownością, elegancją oraz wyszukanym stylem, z drugiej pobudzają intensywnymi, dynamicznymi tonami emanującymi żywiołowością. Całości dopełniają kunsztowne niuanse bazy skomponowane z ciepłych, głębokich esencji dotykających zmysły aksamitnymi tonami drzewno-piżmowymi.

Integrity
Nuty: Szałwia, Różowy pieprz, Akordy zielone, Ambra, Afrykańskie geranium.

Passion
Nuty: Kadzidło frankońskie, Rum, Koniak, Szafran, Ambra.

Strength
Nuty: Liść tytoniu, Miód, Morela, Oud, Nuty dymne, Igły sosnowe, Piżmo.

Talent
Nuty: Yuzu, Syczuański pieprz, Bergamota, Czarna herbata, Paczula, Drewno cedrowe.

Wisdom
Nuty: Włoska mandarynka, Mrożona Cytryna, Werbena, Liść kolendry, Francuska lawenda, Neroli,  Piżmo.


sobota, 5 sierpnia 2017

NEWS: Armani Privé - New York (2017)

Włoska marka odzieżowa Giorgio Armani przedstawia swoje najnowsze zapachowe dzieło New York z kolekcji Armani/Privé poświęcone miastu Nowego Jorku, jego fascynującej historii i kulturze. Limitowane Pachnidło wykreowane przez Fanny Bal z International Flavors & Fragrances jest kwintesencją najwyższej jakości rzadkich składników, świetlistych  i jakże pięknych. Ograniczona edycję można zamówić wyłącznie w luksusowym Nowojorskim Domu Handlowym Bergdorf Goodman założonym w 1899 roku mieszczącym się przy Piątej Alei w centrum Manhattanu  który jest punktem obowiązkowym każdego kto odwiedza to piękne Miasto. Znajdują się  tam nie tylko butiki z ubraniami prestiżowych marek takich jak: Giorgio Armani, Chanel, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Michael Kors, Manolo Blahnik, Vera Wang, Tom Ford, Marc Jacobs lecz również prestiżowe restauracje, perfumerie, ekskluzywne butiki z biżuterią, a nawet hotel.
Giorgio Armani dostępne jest w kilkuset  punktach sprzedaży. Pomimo ogromnego sukcesu, sam kreator pozostaje skromnym mężczyzną. Po ponad trzech dekadach na ryku, nieustannie pracuje w zawodzie, a jego odzieżowe kolekcje cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Jest on porównywany do talentów takich jak Coco Chanel oraz Yves Saint Laurent. Od momentu startu w biznesie modowym cały czas znajduje się na jego szczycie i ani myśli oddać sterów firmy w inne ręce.

Armani/Privé New York
Nuty głowy: Biały pieprz, Esencja Neroli, Aldehydy,
Nuty serca: Irys, Peonia, Nasiona Ambrette, Biała Herbata,
Nuty podstawy: Białe piżmo, Kadzidło frankońskie, Wanilia, Drewno kaszmirowe.

środa, 19 lipca 2017

NEWS: Paco Rabanne Pure XS (2017)

Paco Rabanne Pure XS to najnowsza orientalno-drzewna woda toaletowa dla panów wykreowana przez dwie perfumarki Anne Flipo i Caroline Dumur z International Flavors & Fragrances (IFF), wiodącego globalnego koncernu produktów konsumenckich w zakresie zapachów. Ich celem było uzyskanie "wrażenia dreszczu na skórze z pożądania i rozpalenia z przyjemności". Męskie perfumy Paco Rabanne Pure XS mają podnosić temperaturę każdego mężczyzny atrakcyjnego, pewnego siebie i nowoczesnego.
Nowa kompozycja dostępna jest w dwóch standardowych pojemnościach, jest połączeniem świeżych i  korzennych akordów lodowego imbiru i tymianku z ciepłymi nutami drzew, palonej mirry oraz słodkiej wanilii. W kampanii reklamowej wziął udział portugalski model Francisco Henriques.
Nuty głowy: lodowy imbir, sok roślinny, tymianek,
Nuty serca: cynamon, wanilia, akord skórzano - piżmowy,
Nuty bazy: mirra, cukier, cedr, akordy drzewne.

wtorek, 18 lipca 2017

NEWS: Tiffany & Co Eau de Parfum (2017)

Jedna z najbardziej pożądanych przez kobiety marek biżuteryjnych Tiffany we współpracy z amerykańskim gigantem – przedsiębiorstwem kosmetycznym Coty Inc, ogłosiła swoje najnowsze, pierwsze od 15 lat perfumy skierowane do kobiet. Efektem tej współpracy ma być niepowtarzalny zapach jak każdy element biżuterii słynnej marki zamknięty w szklanym flakonie przypominającym diament.
Nowe pachnidło Tiffany & Co Eau de Parfum wykreowane zostało przez perfumiarkę Danielę Andrier a pojawi się już na początku Sierpnia 2017 roku w wybranych butikach Tiffany & Co (min: w Bloomingdale w Nowym Jorku).  W kolekcji oprócz wody perfumowanej dostępnej w trzech pojemnościach: 30, 50 i 75 ml dostaniemy także produkty do pielęgnacji ciała. W Październiku zapach ma wejsć do szerszej dystrybucji.

Tiffany & Co Eau de Parfum
W nutach min: korzeń irysa.

czwartek, 13 lipca 2017

NEWS: Gentleman Givenchy (2017)

Na instagramie Francuskiego Domu Mody marki Givenchy ukazało się zdjęcie oraz informacja o nowych perfumach które będą miały swoja premierę już w Sierpniu 2017 roku. Angielski aktor Aaron Taylor-Johnson który w zeszłym roku otrzymał zasłużoną nagrodę Złotego Globu dla najlepszego aktora drugoplanowego w thrillerze Nocturnal Animals (Zwierzęta Nocy) został twarzą nowego klasycznego zapachu dla mężczyzn: Gentleman Givenchy. W 1975 roku założyciel marki Hubert de Givenchy, wzbudził olbrzymią sensację  wyznaczającą nowy trendy, klasyczną, genialną kompozycją dla panów: leśnym zapachem Givenchy Gentleman która trwa po dziś dzień. 

Aaron został wybrany z bardzo dobrego powodu. " potrafi tańczyć. On wie, jak śpiewać. Jest zabawny, intensywny, ma energię, którą lubimy.  Dla mnie, Jego osobowość łączy w sobie elegancję, charyzmę, hojność i osobliwość " - powiedział Romain Spitzer, prezes Givenchy Parfums.

Warto także podkreślić iż w 2015 roku aktor został uznany za jednego z najlepiej ubranych angielskich mężczyzn według Brytyjskiego Magazynu GQ. Młody elegant wzbudza zainteresowanie nie tylko ze względu na wygląd i talent. 20-latek pozostaje bowiem w związku z kobietą starszą od niego o 24 lata (44-letnią reżyserką Sam Taylor-Wood).
Gentleman ma być inną, nowoczesną odsłoną, zamieszany przez dwójkę uznanych perfumiarzy: Oliviera Crespa i Nathalie Lorson. Pachnidło dostępne będzie w dwóch standardowych pojemnościach: 50ml i 100ml.
Na razie wszelkie informacje odnośnie nowych perfum są trzymane w ścisłej tajemnicy aż do Sierpnia. Niebawem przekażę więcej szczegółów.

Gentleman Givenchy (2017)
W nutach znajdziemy między innymi: lawendę, Irysa, Gruszkę, Kardamon, Czarną wanilię oraz Skórzano-paczulowe akordy.





Zdjęcie Instagram: Amanda Demme

piątek, 7 lipca 2017

NEWS: Dragonfly, Zoologist Perfumes (2017)

Dragonfly jest nową zapachową kreacją Zoologist Perfumes - marki stworzonej przez Victora Wonga. Kwiatowo-szyprowe pachnidło zamieszał wielbiciel egzotycznych kwiatów i roślin Perfumiarz: Juan M. Perez twórca Exotic Island Perfumer która jest jego rzemieślniczą linią perfum składającą się z najlepszych naturalnych jak i syntetycznych składników dostępnych obecnie na świecie.
Juan urodził się i wychowywał na karaibskiej wyspie Puerto Rico, dorastał w otoczeniu wspaniałych aromatów kwitnącego kwiecia kawy jak i palonych ziaren oraz tuberozy, kwiatów pomarańczy. 
Dragonfly jest następnym zapachem obok reedytowanego pachnidła Pandy z 2014 roku wykreowanego zupełnie na nowo jako mocniejszy ekstrakt, tym razem przez Christiana Carbonnela. Perfumiarz najbardziej znany mi jest z zapachowych kreacji dla marki Tabacora, Sospiro oraz włoskiej Masque Fragranze.

"Unosząca się ponad kołyszącymi trzcinami i falującymi łodygami papirusu bryza ścina się ze słodką poranną mgłą. Doskonałe lustro, ujawniające się ponad spokojną zieloną wodą, zostaje rozbite nagłym prysznicem wprawiającym łagodny mariaż lotosu i irysa w szaleńczy, namiętny rytm.
Wysoko wyżej wiązki światła odsuwają szare chmury, ich ciepło wydobywa głębię aromatów ze zroszonych powierzchni poniżej. Niespokojne nimfy mieszają się i zaczynają się ujawniać. Pod łagodnym światłem Księżyca nowo wylęgłe ważki rozpościerają kruche dziewicze skrzydła, gotowe do odkrywania świata między niebiem a taflą wody.
Podobnie jak polana uchwycona w delikatnych ruchach na impresjonistycznych płótnach, bogaty, zielono - kwiatowy melanż Zoologist Dragonfly przeniesie cię przez labirynt kapryśnych tonów i melancholijnej pogody. Ta olfaktoryczna podróż odwzorowuje cykl kobaltowej sadzawki od łamiącego się światła jutrzenki po okrytą grubym kocem ciemność zmroku, pod okiem wszędobylskich latających ważek" 

Nuty głowy: aldehydy, heliotrop, cytryna, piwonia, akord deszczu,
Nuty serca: kwiat wiśni, koniczyna, irys, lotos, ryż,
Nuty bazy: ambra, mech, piżmo, papirus, drewno sandałowe. 


piątek, 9 czerwca 2017

NEWS: Bourreau des Fleurs, Dent de Lait by Serge Lutens (2017)

Serge Lutens razem w duecie z Christopherem Sheldrakem kreujący perfumy ekskluzywne, charakterystyczne i oryginalne zaprezentują wkrótce dwa nowe zapachy. W regularnej sprzedaży pojawią się najprawdopodobniej pod koniec Czerwca, a będą to: z klasycznej linii eksportowej Dent de Lait oraz należący do butikowej, okrutnie drogiej  złotej kolekcji: Bourreau des Fleurs
Dans De Lait tak jak cała eksportowa seria będzie miała nową szatę graficzną w ciemnych klasycznych kolorach oraz w dwóch pojemnościach: 50ml jak i nowej dużej 100ml. Poza tym z przykrością informuję iż kolekcja zapachów będzie sukcesywnie zmniejszana z kilkudziesięciu do kilkunastu flakonów albowiem firma wycofuje ze sprzedaży część swoich dawnych pachnideł tak więc warto się pospieszyć z zakupem swoich ulubionych perfum.

Bourreau des Fleurs
W nutach: lukrecja, nieśmiertelnik, akord palonego/zwęglonego drewna.

Dent de Lait
Nuty: Aldehydy, mleczko kokosowe, migdały, akord kadzidła, akord metalu/krwi.


poniedziałek, 5 czerwca 2017

NEWS: Aura by Mugler/Thierry Mugler (2017)

Marka Thierry Mugler/Mugler niebawem zaprezentuje nową wodę perfumowaną dla kobiet o intrygującej nazwie Aura który absolutnie nie ma nic wspólnego z poprzednią wersją wydaną w 2006 roku jako element Le Parfum Coffret- kolekcji 15 limitowanych, ekskluzywnych pachnideł zamkniętych w czerwonym pudełku. W nutach letnio, bardzo zielono i aromatycznie: liść rabarbaru, kwiat pomarańczy, wanilia Bourbon, Wolfwood (syntetyczna molekuła z Firmenich o drzewnym zapachu) Twarzą kampanii reklamowej nowych perfum została białoruska modelka Zhenya Katava.
W uzupełnieniu dostaniemy także wymienny 100ml wkład wody perfumowanej, mleczko do ciała jak i Mleczko do kąpieli. Premiera zapowiadana jest na koniec Czerwca 2017 roku. A jak przedstawia się to pachnidło? 
Aura opisywana jest jako orientalna cielesna roślina o zielono-owocowych akordach. I rzeczywiście tak jest. 
W kompozycji tej dominująca jest owocowa słodycz, ale z tych lekko zielonych, niedojrzałych przypominających owocową sałatkę z mnóstwem zielonego kiwi i poziomek pokruszonych musującymi, lekko kwaskowatymi zielonymi landrynami z kilkoma kroplami soku z  zielonego rabarbaru. Z czasem do głosu dochodzi bukiet białych kwiatów, lecz nadal z wybijającą nutą gourmandową, owocowo-waniliową do której dochodzą akordy drzewne. Wyczuwam w nim także tę dziwnie plastikowy aromat znany mi z legendarnego Aliena. Aura jest dla mnie tym zapachem, w którym spodziewałem się więcej wilgoci, zielonej dżungli, a przede wszystkim mocny dodatek kwaśnego rabarbaru na którego tak liczyłem, a dostałem za dużo słodyczy i przecieru z dojrzewających owoców. Od marki o ugruntowanej pozycji tworzącej znakomite perfumy raczej oczekuję więcej… Tak czy inaczej nie jest to dzieło sztuki perfumeryjnej, ale może się spodobać gdyż w noszeniu jest interesująca i z pewnością perfumy będą komercyjnym sukcesem.









sobota, 3 czerwca 2017

NEWS: Burberry Bespoke Collection (2017)

Burberry właśnie wprowadziła na rynek swoja pierwszą ekskluzywną linię perfum Burberry Bespoke na lato. W kolekcji znajdziemy siedem pachnideł wykreowanych przez utalentowanego perfumiarza Francisa Kurkdjiana, znanego ze swojej współpracy z legendami domów mody: Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Dior, Kenzo i Lanvin.  Najnowsze kreacje zapachowe dla marki Burberry to unikalne kombinacje o różnym stężeniu, inspirowane magicznymi miejscami Anglii. Są podobno rewelacyjne, idealnie uchwycają piękno brytyjskiego ducha, wywołują najpiękniejsze wspomnienia, oraz silne pozytywne emocje u osób które je noszą. Warto także wspomnieć iż każdemu z flakonów można nadać osobisty charakter wygrawerowanym imieniem, tylko i wyłącznie w wybranych butikach oraz wykończyć wstążką do wyboru.

Kolekcja Bespoke:

Amber Heath
Nuty: Wanilia, Paczula, Szara ambra.

Antique Oak
Nuty: Oud, Zmysłowa Skóra, Szafran, Papirus.

Garden Roses
Nuty: Bułgarska róża, Olejek z Włoskiej cytryny, Wetiwer.

Hawthorn Bloom
Nuty: Delikatne akordy świeże i kwiatowe, Irys, Fiołek, Piżmo, Paczula, Jaśmin.

High Tide inspirowany nadmorskimi klifami Cornish w Kornwalii.
Nuty: Akordy morskie z akordami zielonymi i chrupiącymi, Absolut mchu dębowego, świeży Jaśmin.

Tudor Rose
Nuty: Damasceńska róża z Bułgarii, Róża majowa, Paczula, Akord Szarej ambry.

Wild Thistle
Nuty: Zielone liście, Olejek z Galbanum, akordy kwiatowe, Liść geranium.

Burberry to ekskluzywna, brytyjska marka sygnująca odzież, perfumy oraz wiele akcesoriów, które są sprzedawane w butikach niemalże na całym świecie. Historia marki rozpoczęła się w 1856 roku, gdy 21-letni sukiennik Thomas Burberry mając wtedy zaledwie 21 lat, otworzył swój pierwszy sklep  z konfekcją, który mieścił się przy Winchester Street w Basingstoke (hrabstwo Hampshire, Wielka Brytania). Interes prosperował dość dobrze, dlatego też po paru latach mały sklepik przekształcił się w obszerny magazyn. Klienci chętnie kupowali ubrania od Thomasa Burberry, gdyż kreator porządnie wykonywał oferowaną odzież, dzięki czemu zyskała ona miano ubrań służących przez pokolenia. Dziesięć lat później już miał ustabilizowaną pozycję na rynku. Wynalazł gabardynę - materiał do produkcji wodoodpornych butów. W 1901 roku do klasycznego logo z rycerzem na koniu dodano znak słowny ,,Prorsum,, oznaczający postępowość domu mody. Burberry kojarzy nam się z klasyczną kratką, która zrobiła furrorę wśród kobiet. Przełomowym momentem w rozwoju firmy był rok 1880, gdy Thomas Burberry jako pierwszy na świecie wynalazł nieprzemakalny i jednocześnie „oddychający” materiał, który doskonale nadawał sie do produkcji płaszczy. Klasyczny trencz  zaprojektowany w czasie pierwszej wojny światowej na potrzeby umundurowania zrobił karierę także w kinie, założyła go Audrey Hepburn, Marlene Dietrich i Humphrey Bogart. Marka Burberry szczyci się  rekomendacją Brytyjskiej Rodziny Królewskiej, chętnie nosi ją Karol Książę Walii. Od 2001 roku marka rozwija się pod kierownictwem Christophera Baileya. 


Powyższe Zdjęcia pochodzą ze strony marki Burberry.

NEWS: Jelly Doughnut, Demeter Fragrance Library (2017)

Słodkie donaty stanowią niekwestionowany przysmak Amerykanów, są elementem amerykańskiej kultury. W wielu filmach i serialach stereotypowy amerykański policjant przedstawiany jest z donatem w jednej ręce i kawą w drugiej. Amerykanie uwielbiają słodką przekąskę tak bardzo, że pierwszy piątek czerwca ustanowiono w USA Narodowym Dniem Donatów (National Doughnut Day) by uczcić pamięć o osobach, które dostarczały pączków żołnierzom walczącym podczas I i II wojny światowej. Z tej okazji Marka Demeter Fragrance Library przedstawiła swój smakowity kąsek w postaci nowego zapachu Jelly Doughnut nad którym zespół pracowników zaciekle walczył o możliwie najwierniejsze odwzorowanie aromatu pysznego piekarniczego wyrobu.
Pachnidło o zapachu ciepłego, słodkiego pączka z nadzieniem z dżemu winogronowego posypanego cukrem pudrem Jelly Doughnut dostaniemy w trzech pojemnościach: 15, 30 lub 120ml. Cennik: 6 - 39,50$ w zależności od wielkości flakonu.

W nutach: galaretka z winogron, cukier-puder, smażony pączek.

środa, 31 maja 2017

NEWS: Salim Bagh 1619 Extrait de Parfum by Tabacora (2017)

Tabacora Parfums to jak na razie świeża, niezależna polska luksusowa marka, która dołączyła do grona marek niszowych. Twórcami Tabacory jest trzyosobowy zespół: Mateusz Ligęcki, Lucjan Ligęcki, Joanna Bak Farana. Marka dwa lata temu zaprezentowała zapachy Salim Attar i Anarkali Attar, skoncentrowane 15ml perfumy w formie olejków, orientalno-drzewne z kolekcji Chariots of Love (Rydwany Miłości) wykreowane przez Chrisitiana Carbonnela, które nawiązywały do historii miłosnych ze świata sztuki i literatury. Każdy z zapachów odnosił się do miejsc i wydarzeń, a nuty zapachowe wyrażają uczucia i pragnienia bohaterów.

Pachnidła z  uwagi na najwyższą, bezkompromisową jakość spotkały się na całym świecie z ogromnym uznaniem zdobywając liczne nagrody. Salim Attar został odznaczony znakiem jakości  „Laur  Experta 2015/2016”. Laur Experta przyznawany jest w Polsce najlepszym produktom przez Kapitułę złożoną z naukowców i ekspertów najbardziej prestiżowych uczelni. Został także finalistom prestiżowego konkursu „2016 Art and Olfaction Awards” organizowanego w Los Angeles przy udziale ekspertów z całego świata.
Należy wspomnieć iż nazwa attar określa rodzaj perfum o oleistej konsystencji które są ręcznie wytwarzane w krajach arabskich i wschodnich wyłącznie z naturalnych surowców już od 5000 lat. Nie są to złożone perfumy zachodniej sztuki perfumiarskiej, ale proste skarby skoncentrowanych i czystych esencji i ekstraktów kwiatów i drzew, kadzideł, ziół i żywic. Są nierozcieńczone, dlatego prawdziwie intensywne, tak bardzo, że jedna kropla olejku otacza nas swoim zapachem na wiele godzin. 


W tym roku mamy przyjemność poznania trzeciego orientalnego zapachu w kolekcji Chariots of Love: Salim Bagh 1619 nawiązujący do kompozycji zapachowej Attaru lecz prezentujący jej drugie oblicze a inspirowany jest egzotycznymi Shalimar Bagh - ogrodami założonymi w XVII wieku zbudowanymi przez cesarza Mogołów Jahangira dla jego ukochanej żony Nur Jahan (światłość świata), później zmieniany przez ich syna Shah Jahana. Shalimar Bagh są jedną z największych atrakcji turystycznych. Dziś pełniące funkcję miejskiego parku publicznego, stanowiącego cenny przykład ogrodu kaszmirskiego. 
Oprócz tego, że ogrody same w sobie charakteryzują się wielkim kunsztem architektoniczno-ogrodniczym, zostały wkomponowane w naturalny krajobraz okolicy z wykorzystaniem akwenów i otaczających gór z ozdobionymi śniegiem szczytami. Pięknie wytyczone ścieżki, mnóstwo kwitnących roślin, kępy odpowiednio dobranych drzew, fontanny, kanały, malownicze ruiny tworzą oazę iście cesarskiego miejsca odpoczynku.

Nowy zapach to skoncentrowana wersja jako Ekstrakt Perfum zamknięty został we flakonie o pojemności 50ml. Perfumy jak i opakowanie udowadniają, że podstawą kreacji Tabacory jest wybitna jakość i styl. 

Salim Bagh 1619 Extrait de Parfum
Nuty głowy: Szafran, Róża, Korzeń irysa,
Nuty serca: Cypriol, Balsam Gurjum, Oud,
Baza: Oud, Paczula, Ambra, Piżmo, Wanillia.

Zdjęcia oraz info pochodzą ze strony Facebook: Joanna Bak FaranaTabacora Parfums 




piątek, 26 maja 2017

NEWS: Stronger with You, Because it's You by Giorgio Armani (2017)

Marka Giorgio Armani wkrótce zaprezentuje dwa nowe pachnidła odpowiednio dla Panów i Pań z interesującymi nutami. Perfumy będą pochodzić z odnogi mniej ekskluzywnej kolekcji serii: Emporio Armani.
Stronger with YOU wykreowane zostało przez francuską senselierkę Cecile Matton oraz Because it's YOU skomponowane przez Anne Flipo z firmy Inernational Flavors & Fragrances - kreatorki 103 pachnących dzieł min: dla L'Artisan Parfumeur, Chloe, Lanvin, Jimmy Choo, Yves Saint Laurent, Paco Rabanne i Lancome a twarzą reklamy została włoska aktorka Matilda Lutz oraz syn Mika Jaggera: James Jagger.
Woda Perfumowana dla kobiet i Woda toaletowa dla Panów dostępna będzie w trzech pojemnościach: 30ml, 50ml i 100 ml. Premiera zapowiedziana jest na Czerwiec 2017 roku.

Włoska marka modowa Armani słynie przede wszystkim z męskiej mody. Oprócz mody i konfekcji, założyciel marki, sławny włoski projektant mody Giorgio Armani, działa w branży hotelarskiej i gastronomicznej, a także zajmuje się produkcją okularów i perfum. Armani zaczynał od projektowania wystaw sklepowych, a swoją pierwszą własną kolekcję mody męskiej przedstawił w 1975 roku. Szybko pojawiła się też pierwsza kolekcja damska. W powszechnej świadomości prace projektanta Giorgio Armaniego zaistniały dzięki odnoszącemu sukcesy amerykańskiemu filmowi „Amerykański żigolak”, w którym postać grana przez Richarda Gere'a nosiła elegancką odzież od Armaniego. Jako tytan pracy z ponad kilkudziesięcio-letnim doświadczeniem  zgromadził następujące linie odzieżowe: Giorgio Armani, Giorgio Armani Privé, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Junior, A/X Armani Exchange oraz Armani Casa oferującą elementy wystroju wnętrz. W ramach tych kolekcji produkuje odzież damską i męską, buty i torebki, zegarki, okulary, biżuterię, perfumy, kosmetyki i elementy wystroju wnętrza. Zapachy marki są wyjątkowym uzupełnieniem filozofii Giorgio Armaniego. Stanowią ucieleśnienie jakości, stylu i sukcesu.

Stronger With You
Nuty głowy: Kardamon, Różowy pieprz, Liść fiołka,
Nuty serca: Szałwia,
Podstawa: Glazurowane kasztany, Wanilia.

Because It's You
Nuty głowy: Maliny, Neroli,
Nuty serca: Absolut róży,
Nuty bazowe: Paczula, Wanilia, Białe piżmo.




https://www.iperfumy.pl/armani/

czwartek, 25 maja 2017

NEWS: Chopard Collection (2017)

Biżuteryjna szwajcarska marka Chopard przedstawia limitowaną kolekcję nowych zapachów w szafirowych odcieniach flakonów jak i solidnych złocistych zatyczkach, inspirowaną jubileuszem 70. Festiwalu Filmowego w Cannes-oficjalnego partnera festiwalu filmowego. Chopard jest jednym z głównych sponsorów festiwalu filmowego i właśnie w tym roku obchodzi dwudziestą rocznicę tym pachnącym wydarzeniem. Debiut kolekcji rozpocznie się w rosyjskim ekskluzywnym Domu Towarowym Tsum w dniu 29 maja, po którym nastąpi ogólnoświatowa prezentacja. Twórcami nowych pachnideł jest Alberto Morillas oraz Nathalie Lorson - francuska perfumarka dorastająca w Grasse. Ceny wód perfumowanych z nowej kolekcji o pojemności 100ml rozpoczynają się już od: 196 funtów.
Historia marki Chopard to tradycja doskonałości mająca swój początek w 1860 roku w małej miejscowości Sonvilier we Szwajcarii. To właśnie tam Louis- Ulysse Chopard, utalentowany rzemieślnik w małej fabryce i sklepiku projektował wyjątkowe zegarki, które szybko zyskały reputację wśród entuzjastów elegancji i jakości. Jego wyroby szybko zdobyły ogromną popularność również w odległych krajach, m.in. w Rosji i Skandynawii. Przedsiębiorstwo znajdowało się w rękach Chopardów przez ponad wiek, aż do 1963 roku. Nowy właściciel, Karl Scheufele zrewolucjonizował wizerunek firmy dodając jej osobistego wyrazu oraz animuszu, gdyż sam pochodził z dynastii szczycącej się mistrzowską sztuką tworzenia zegarków oraz biżuterii.
Pod jego kierownictwem firma zaczęła się szybko rozwijać i po pewnym czasie weszła również na rynek kosmetyków. Także tu Chopard postępuje zgodnie ze swoją filozofią, opartą na sześciu wartościach: niezależności, jakości i doskonałości, kreatywności, tradycji, szacunku i śmiałości. Przy tworzeniu perfum Chopard bierze udział wielu kompetentnych perfumiarzy - Olivier Polg, Bruno Jovanovic, Louise Turner, Michel Girard, Michel Almairac i inni. 

Néroli à la Cardamome du Guatemala
Nuty głowy: Mandarynka, Neroli, Pomarańcza,
Nuty serca: Absolut kwiatów pomarańczy, Kardamon z Gwatemalii,
Nuty bazowe:  Nasiona Ambrette, Akord jasnych drzew.

Magnolia au Vétiver d'Haïti
Nuty głowy: Liście fiołka, Różowy pieprz,
Nuty serca:  Magnolia, Roślinna ambra, Haitański korzeń wetiwerii,
Nuty bazy:  Jasne akordy drzew, Drewno sandałowe.

Vétiver d'Haïti au Thé Vert
Nuty głowy: Zielona herbata, Roślinna ambra,
Nuty serca: Haitański korzeń wetiwerii, Drewno cedrowe,
Podstawa: Wolfwood (drzewna molekuła z Firmenich), Piżmo.

Vanille de Madagascar
Nuty głowy: Bergamota, Herbata Matcha, Kwiat pomarańczy,
Nuty serca:  Madagaskarska laska wanilii, Karmel,
Podstawa: Drewno cedrowe, Haitański wetiwer.


https://www.iperfumy.pl/chopard/camir-woda-perfumowana-dla-kobiet/

https://www.e-glamour.pl/firm-pol-1142347147-Chopard.html##

piątek, 19 maja 2017

NEWS: Gabrielle by CHANEL (2017)

Legendarny Dom Mody Chanel ogłasza swoją zapachową premierę. Nowe kwiatowe perfumy będą się nazywały GABRIELLE dedykowane założycielce marki, słynnej Gabrielle "Coco" Chanel, a zadebiutują już na początku  Września 2017 roku. Są to pierwsze wykreowane od 15 lat damskie perfumy, niebędące flankerem innego zapachu. Kreator marki Karl Lagerfeld specjalnie na tę okazję zaprojektował model torebki która niebawem pojawi się w sklepach marki, a cena nowego modelu wahać się będzie od wersji podstawowej (4000 dolarów) aż po większy model kosztujący bagatela 35000 dolarów.  

Zapach Gabrielle ma być odzwierciedleniem tego kim naprawdę była Coco Chanel. Chcemy oddać to, co nosiła w sobie, co miała w sercu, a były to wartości, które są aktualne do dzisiaj. Kompozycja ma stanowić symbol "buntowniczego i łamiącego konwenanse stylu Gabrielle na wiele lat przed tym zanim stała się Coco" - powiedziała Christine Dagousset, dyrektor segmentu urody i zapachów marki Chanel.
Twarzą nowych perfum wykreowanych przez wybitnego perfumiarza Oliviera Polge została aktorka Kristen Stewart która pokaże nowy, bardziej buntowniczy charakter, odwołujący się do samej legendarnej postaci Gabrielle "coco"Chanel - kobiety zbuntowanej z natury jak i feministki. Stewart znana głównie z filmu "Zmierzch" dotychczas była twarzą kampanii kolekcji Métiers d’Art,  torebki Chanel Gabrielle, oraz twarzą linii kosmetyków do makijażu Zima 2016.

Chanel Gabrielle
Nuty: ylang-ylang, tuberoza, kwiat pomarańczy, jaśmin.
http://www.lexpress.fr/styles/parfums/l-ange-de-gabrielle-decouverte-de-la-fabrication-du-nouveau-parfum-chanel_1915458.html

http://www.chanel.com/en_US/fashion/collection/kristen-campaign-gabrielle-bag.html



czwartek, 18 maja 2017

NEWS: Armani Privé - Charm' Giorgio Armani (2017)

Włoski Dom Mody Giorgio Armani przedstawia swój najnowszy ekskluzywny i niestety limitowany zapach z kolekcji Armani Prive.  Drzewno-irysowy Charm` zainspirowany został tegoroczną wiosenno-letnią odzieżową kolekcją Charmani Wiosna/Lato 2017 prezentowaną we wrześniu 2016 roku w Mediolanie. W nowym wydaniu butelka i jej piękny korek odzwierciedlają kolory pokazowej kolekcji marki, zanikając z fioletowego na niebieski.
Woda perfumowana wykreowana została przez uznanego perfumiarza Alberto Morillasa, zamknięta w fioletowo-niebieskim 100 ml flakonie i trafi do sprzedaży w liczbie jedynie 1000 numerowanych sztuk i orientacyjnej cenie ok: 600 Euro.

nuty głowy: kalabryjska bergamotka, Paradisone (kwiatowa molekuła stworzona przez Firmenich), skoncentrowany irys,
nuty serca: cejlońska czarna herbata, somalijskie kadzidło, drewno gwajakowe,
nuty bazy: absolut wanilii, paczula, białe piżmo.


sobota, 6 maja 2017

NEWS: 1000 Miglia Chrono, CHOPARD (2017)

Jubilerska marka Chopard przedstawia swoje najnowsze coroczne zapachowe limitowane wydanie dla Panów: 1000 Miglia Chrono inspirowane majowym Mille Miglia które jest dzisiaj jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń we Włoszech przyciągający wielu widzów z całego kraju, aby obejrzeć widowisko. W tym roku Mille Miglia (słynny coroczny majowy wyścig samochodowy) kończy 90 lat. Narodził się w  1927 roku, z inicjatywy Czterech Muszkieterów (Franco Mazzotti, Aymo Maggi, Renzo Castagneto, Giovanni Canestrini) po raz pierwszy rywalizowano na trasie z Brescii do Rzymu i z powrotem przejeżdżając przez ponad 1600 km przez najpiękniejsze krajobrazy malowniczych  Włoch. Na starcie historycznego wyścigu w Brescii stanęło 77 samochodów a ogromny tłum wiwatował i zagrzewał zawodników do coraz szybszej jazdy przez całe 1600km czyli około 1000 mil.
Każda edycja Mille Miglia jest wielkim wydarzeniem ale tegoroczna, ze względu na okrągłą rocznicę, ma szansę być absolutnie wyjątkowa. Podczas pierwszej lutowej konferencji prasowej zaprezentowano nowe, nawiązujące do jubileuszu logo oraz zmodyfikowaną trasę na której będą rywalizować startujące samochody. Punkty Bresica – Rzym – Brescia pozostają oczywiście bez zmian ale tym razem zamiast nadmorskiego Rimini czy legendarnego toru Monza zawodnicy przejadą przez Weronę, Padwę oraz Perugię.

Uwodzicielskie, wyrafinowane, orientalno- pikantne pachnidło wykreowane zostało po raz czwarty dla marki przez perfumiarza Bruno Jovanovica, zawiera interesujące składniki: Przyprawy, lawendę, mirrę, ambrę oraz akord rozgrzanego asfaltu.