piątek, 15 lipca 2016

NEWS: L`Envol by Cartier (2016)

Słynna marka Cartier wydaje nowe drzewno-orientalne pachnidło dla Panów wykreowane przez perfumiarkę Mathilde Laurent. Pachnidło o tajemniczej nazwie L`Envol jako skoncentrowana woda perfumowana dostępna jest w kilku pojemnościach a zamknięta została w prostym flakonie ze zdejmowaną szklaną kopułą która przedstawia się znakomicie. Zapach Inspirowany jest mityczną ambrozją Bogów na Olimpie. Ambrozja była pożywieniem bogów greckich rzekomo dziewięć razy słodszym od miodu, dawała im nieśmiertelność i wieczną młodość.
Wraz z nektarem (napojem o tych samych właściwościach) stanowił ich jedyny pokarm. Podczas uczt na Olimpie roznosili go podczaszowie –  Hebe (bogini i uosobienie młodości) i Ganimedes (ukochany boga  Zeusa) Źródło ambrozji znajdowało się w ogrodzie Hesperyd, skąd przynosiły ją Zeusowi gołębie, gdy ten ukrywał się przed Kronosem (jego ojcem) pod opieką nimf górskich i kozy Amaltei. Nazwę ambrozji (lub άμβρατα) nosił też niezniszczalny przyodziewek bogów, ich obuwie i różne należące do nich przedmioty. Człowiek śmiertelny, o ile nie był ulubieńcem bogów (jak np. Syzyf), nie mógł skosztować ambrozji.
Zdaniem Pindara (P. 9.63) zarówno nektar jak i ambrozja pojawiły się po raz pierwszy z chwilą narodzin Zeusa. W pieśniach pochwalnych na cześć Apollina mowa jest o tym, że nektar i ambrozja były pierwszym pokarmem bogów, podobnie jak mleko matki dla śmiertelników. W Iliadzie (XIX,38) Homer nadmienia, że nektar miał kolor czerwony, a ambrozja była wonna. Hermippus (Fragmenta 82.10) pisze, że czasami nektar mieszano z ambrozją. Zdaniem Joela Schmidta nektar był słodkim destylowanym napojem wyrabianym z różnych roślin. Zgodnie z Pindarem, to Tantal był tym, który wykradł boskie pożywienie z Olimpu i podał je swoim śmiertelnym gościom.

L`Envol
Nuty: miód, drewno gwajakowe, piżmo, paczula.

Cartier nie wymaga długich wstępów. Jest to przecież jeden z najsłynniejszych producentów biżuterii na świecie. Mało kto jednak wie, że oprócz luksusowych naszyjników, zegarków czy pierścionków, swoim klientom oferuje również kosmetyki. Ta francuska marka, założona w 1847 r. przez Louis-Françoise Cartiera, swoje produkty proponuje najbardziej wymagającym klientom, którzy szukają naprawdę ekskluzywnych produktów i gotowi są za nie zapłacić dowolną cenę. Klejnoty Cartier zdobiły i zdobią nie tylko wielu sławnych aktorów czy ludzi estrady, ale i członków różnych rodzin królewskich. Zakup perfum Cartier nikogo jednak nie zrujnuje. Wręcz przeciwnie - ich cena jest zaskakująco niska.Nie można tego jednak powiedzieć o flakonach Cartier, które pojawiły się na rynku kilkadziesiąt lat przed dwoma pierwszymi zapachami (Must de Cartier i Santos de Cartier). Zachwycające buteleczki były zdobione czystym złotem i kamieniami szlachetnymi i zwykli śmiertelnicy nie mogli sobie na nie pozwolić. Cartier może poszczycić się tym, że jako jeden z niewielu producentów kosmetyków ma swoją własną perfumiarkę wspomnianą wczesniej słynną Mathilde Laurent.
Regularnie wyszukuje ona najcenniejsze i najwyższej jakości składniki i tworzy z nich prawdziwe dzieła sztuki. Warto wspomnieć, że zajmuje się również przygotowaniem tzw. perfum „na miarę”, co wymaga niezwykle dużo cierpliwości i czasu. Niektóre zapachy Cartier są ostre, inne natomiast słodkie. Każdy z nich jest jednak pełen nieskrępowanej pasji. Marka Cartier zainteresuje na pewno każdego, kto otwarcie okazuje swoje emocje, chce wypróbować perfumy genialnej Mathilde Laurent czy poszukuje ekskluzywnych kosmetyków w przystępnej cenie.

info:
http://www.historycy.org/ 

środa, 13 lipca 2016

Dilettante by Hiram Green (2016)

Hiram Green to jeden z moich ulubionych perfumiarzy. Ten Pan pochodzący z Kanady ponad wszystko kocha kwiaty, a swoją działalność rozpoczął w Londynie z luksusową marką Scent Systems w całości poświęconą kwiatom.
Najnowszym tegorocznym pachnidłem skomponowanym przez kreatora jest Dilettante które jest hołdem dla drzewka pomarańczowego w całej jego okazałości. Są to już jego czwarte autorskie perfumy a wraz z nowym kwiatowo-owocowym pachnidłem mamy okazję podziwiać nowy design flakonów jak i nowe logo marki.  Ręka i nos znakomitego perfumiarza dały nam w tym roku wspaniałe, wypełnione słońcem upojne dzieło, wręcz hipnotyczne którym jestem uzależniony. Uosabia ono niezwykły kunszt perfumiarza.


To słońce świeci na deszcz a deszcz pada na słońce…
Frances Hodgson Burnett

Najnowsze perfumy Hiram Green’a, Dilettante, zainspirowane takimi prostymi przyjemnościami jak przechadzka przez dostarczający rozkosznych wrażeń ogród po przelotnym deszczu, są zaczarowanym i beztroskim uczczeniem lata.
Oparte na tryptyku kwiatu pomarańczy, olejku petitgrain i olejku eterycznego pomarańczy, Dilettante są w pełni naturalną owocową i kwiecistą wodą perfumowaną, która jest całkowicie rześka i słodka.

Dilettante to kompozycja w całości wykreowana ze śródziemnomorskich ingrediencji. Są to perfumy wprost ze słonecznych, ciepłych krain z intensywnymi, wypełnionymi po brzegi olejkami eterycznymi. Królową balu jest tu oczywiście bukiet kwiatowy z drzewa pomarańczowego, którego esencję wyodrębniono po raz pierwszy już w siedemnastym wieku. Teraz latem nosząc globalnie to pachnidło przywołuje mi ono obrazy gorących letnich wycieczek jak i widoków kwitnących egzotycznych ogrodów, gdzie panuje idealna harmonia, a leżąc pod drzewem słyszymy nad głową bzyczenie pracowitych pszczół. W powietrzu unosi się upojny aromat kwiatowo-indolowy kwitnących białych kwiatów ze szczyptą zielonej goryczki co jest zasługą petitgrain czyli olejku destylowanego z liści i młodych pędów drzewa pomarańczowego. Olejek zarówno w składzie jak i zapachu przypomina neroli, posiada świeży, zielono-kwiatowy zapach. Pierwotnie otrzymywany był we Francji z drobniutkich niedojrzałych pomarańczy. Stąd też wywodzi się jego nazwa, bowiem "petit grain" w języku francuskim oznacza małe ziarno. Ta metoda otrzymywania olejku była jednak niesłychanie droga. Dlatego obecnie olejek petitgrain otrzymuje się właśnie z młodych liści i lekko zdrewniałych pędów. Najtańszy olejek pochodzi z Paragwaju, jednak najlepszy jest ten z basenu Morza Śródziemnego.
W tle obok petitgrain wybija się piękna woń przypominająca coś na kształt aromatu zielonej tuberozy z jaśminowym kwieciem których nie ma w składzie, lecz o lekko miodowym, mocno indolowym aromacie zmieszane ze szczyptą suchego siana, które z dodatkiem zielonym ukazuje nam niepowtarzalny sielski klimat.

Podsumowując: Kompozycje Hirama Greena są jakby z dawnej szkoły dobrego perfumiarstwa. Niepodobne do niczego wydanego obecnie. Wszystkie łącznie z ostatnimi perfumami są perfekcyjnie zmieszane i zaskakujące najwyższą jakością. Niezmiernie rzadko zdarzają się dziś takie pachnidła roztaczające wokół swój upojny aromat z minionej epoki. Te jakże piękne perfumy są kolejnym przykładem niezwykłego talentu, olfaktorycznego piękna o porażającej mocy, a mocny pomarańczowo-słomkowy odcień wody perfumowanej wskazuje, iż należy spodziewać się wyjątkowego zapachu, i tak w rzeczywistości jest więc koniecznie polecam każdemu testy.

Dilettante
Nuty: Kwiat francuskiej pomarańczy, Petitgrain, Olejek z pomarańczy.

czwartek, 30 czerwca 2016

NEWS: Butikowa kolekcja Ralpha Laurena (2016)

Legendarna odzieżowa firma Ralph Lauren jak inne wielkie marki wkroczyła na rynek luksusowych pachnideł. Ta należąca do francuskiego koncernu L'oreal niedawno zaprezentowała swoją luksusową butikową kolekcję wód perfumowanych inspirowana podróżami projektanta oraz kulturami stanowiących natchnienie dla jego dzieł . W serii limitowanej znajdziemy nie lada gratkę: ultra-luksusowy kufer, ręcznie wykonany z cielęcej skóry przez włoskich rzemieślników z dziesięcioma flakonami wód perfumowanych. Flakony można także nabyć oddzielnie w cenie 240 dolarów za pojemność 100ml. Niestety cena kuferka okrutna: 3900$
 Olfaktoryczna kolekcjonerska wycieczka obejmuje także podręczne dyfuzory, świece zapachowe i uzupełniające zapachy perfumowane kremy do ciała.
Ralph Lauren (urodzony jako Ralph Lifshitz) amerykański projektant, filantrop oraz założyciel domu mody. Twórca marek: Polo, Ralph Lauren for Men, Ralph Lauren for Women, Ralph Lauren Home, Double RL, Rugby, Ralph Lauren Collection, Ralph Lauren Puple Label Menswear, Ralph Lauren Black Label, Ralph Lauren Pink Pony, Ralph Lauren Tennis, Ralph Lauren Golf oraz RLX. W 1980 roku jego kolekcje zdobyły uznanie i popularność. Od tego czasu zaczął tworzyć także kolekcje dla kobiet.

Ralph Lauren ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego firmy we Wrześniu 2015 roku, ale pozostaje jej prezesem wykonawczym i dyrektorem kreatywnym. W 2016 roku Forbes wycenił jego majątek na 5.8 mld dolarów, co sprawia że jest 233 najbogatszym człowiekiem na świecie oraz 79 w Stanach Zjednoczonych.
Ralph Lauren to jeden z kluczowych graczy na rynku dóbr luksusowych. 
Marka, która nie tylko ubiera, ale także jest wyznacznikiem stylu życia, z którym pragną utożsamiać się miliony ludzi na całym świecie. Ralph Lauren potrzebował zaledwie 10 lat, by o marce mówiła cała Ameryka. Lata osiemdziesiąte wręcz opisywano jako „dekada Ralpha Laurena”, którego kolekcje stały się rozpoznawanym symbolem statusu i klasy. Amerykański styl Ralpha Laurena jest znany na całym świecie. Marka ta znana jest ze swojego profesjonalnego podejścia, wysokojakościowych ubrań i fenomenalnych projektów. Dzięki temu stworzyła niepowtarzalny styl pożądany przez nowoczesnych mężczyzn na całym świecie.  
W 2010 roku w Paryżu projektant został odznaczony francuskim Orderem Narodowym Legii Honorowej (fr. L'Ordre national de la Légion d'honneur) przez prezydenta  Nicolasa Sarkozy'ego.

Info:
Wikipedia.

wtorek, 28 czerwca 2016

NEWS: Eαρ 16 by Ys-Uzac (2016)

Nowe limitowane pachnidło szwajcarskiej marki Ys-Uzac Eαρ 16 po grecku oznaczające "wiosnę". nawiązujące do słynnej muzyki baletowej Święto Wiosny które jest jednym z przełomowych i najbardziej oryginalnych, a także najpopularniejszych utworów ubiegłego stulecia. Słuchacze uwielbiają jego niesłabnącą siłę wyrazu, kompozytorzy zaś pilnie studiują partyturę niczym biblię nowoczesnej instrumentacji.
Muzykę baletową do Święta Wiosny  skomponował Strawiński dla zaprzyjaźnionych Baletów Rosyjskich prowadzonych przez Sergiusza Diagilewa, dla których napisał już wcześniej Ognistego ptaka i Pietruszkę. Premiera odbyła się w 1913 roku w paryskim Théâtre des Champs-Élysées, w choreografii Wacława Niżyńskiego. Prezentacja zapachu odbyła się w Rosji podczas Festiwalu Diagilewa 21 czerwca w Teatrze Operowym i Baletowym w Permie. Vincent Mikotti kreator wielu pachnideł dla marki wprowadził nowość z Theodorem Currentzisem; rosyjsko-greckim muzykiem, dyrygentem który równocześnie jest współautorem nowego zapachu.
Theodore Currentzis Urodzony w Grecji , wybrał Rosję na swój dom na początku lat 90., kiedy zaczął studiować dyrygenturę w Konserwatorium w Sankt Petersburgu pod kierunkiem Ilii Musina.
Były dyrektor Nowosybirskiej Państwowej Opery i Orkiestry (od 2004 do 2010 roku), obecnie dyrektor artystyczny Teatru Operowego i Baletowego w Perm, a także jeden z „topowej piątki dyrygentów” Teatru Bolszoj, jest również założycielem i dyrektorem artystycznym zespołu Musica Aeterna powstałego w 2004 roku. Dziś Musica Aeterna jest pierwszą orkiestrą opery w Perm, odnoszącą także sukcesy za granicą.
Łącząc swoją wiedzę i zainteresowanie muzyką dawną z dziełami kompozytorów współczesnych , dyrygent organizuje Territoria Modern Art Festival – interesujący, coroczny festiwal muzyczny w Moskwie. Dzięki swoim umiejętnościom i realizowanym projektom, dzięki poziomowi nowosybirskiej orkiestry, koncertom Musica Aeterna, kontraktom z rosyjskimi orkiestrami oraz pracą w Teatrze Bolszoj, Teodor Currentzis uznawany jest dziś za jednego z najbardziej wpływowych dyrygentów rosyjskich.

Nuty: Akord deszczu, Akord herbaty, Akord powietrza, Akordy ozonowe, Rabarbar, Konopie, Mirra, Kadzidło, Irys, Nuty drzewne, Ambra, Szara ambra.





http://www.filharmoniapoznanska.pl/en/artist/teodor-currentzis/

NEWS: Dilettante by Hiram Green (2016)

Hiram Green to jeden z moich ulubionych perfumiarzy. Ten pan pochodzący z Kanady ponad wszystko kocha kwiaty, swoją działalność rozpoczął w Londynie z luksusową marką Scent Systems w całości poświęcone kwiatom.
Pierwsze autorskie perfumy Moon Bloom powstały w 2013 roku w którym głównym motywem jest obłędne kwiecie Tuberozy którym to perfumiarze fascynują się od dawna, głównie ze względu na kremową miękkość nut zapachowych, ale także potężny narkotyczny aromat. Nazywana jest kochanką nocy gdyż pachnie najmocniej w upalne wieczory. Shangri-la z 2014 roku jakie mieliśmy okazję poznać nadal cieszy się ogromnym powodzeniem. Inspirowana legendarną mityczną krainą Shangri-La położoną w jednej z dolin Himalajów Tybetu ukazaną jako fantastyczna kraina z powieści Jamesa Hiltona  Zaginiony horyzont.
Przedostatnim pachnidłem w kolekcji perfumiarza była limitowana edycja z 2015 roku prawdziwy klejnot w kolekcji. Wyprodukowana w ilości 250 flakonów  Voyage, jak oda do egzotycznych tajemniczych Indii. Pobudzająca zmysły szalonym bogactwem kolorów ulicznego targu Mysore.  Eksplodująca mieszanka świeżych najszlachetniejszych cytrusowych nut. Serce kompozycji zaprzedało się złotym kroplom ciepłej ambry. Bazę stanowi mięsisty zamsz o waniliowej duszy.
Najnowszym tegorocznym skomponowanym pachnidłem jest Dilettante Są to już jego czwarte autorskie perfumy a wraz z nowym kwiatowo-owocowym pachnidłem mamy okazję zobaczyć nowy design flakonów jak i nowe logo marki. Pachnidło określane jest jako kwiatowe, miękkie, soczysto-indolowe, lekko zielone i orzeźwiające, a flakon perfum ma tę samą 50ml pojemność co wcześniejsze zapachowe dzieła.
Cena 165 dolarów.

Dilettante
Nuty: Kwiat francuskiej pomarańczy, Petitgrain, Olejek z pomarańczy.

środa, 22 czerwca 2016

NEWS: L'Insoumis by Lalique (2016)

L'Insoumis nowa paprociowa kompozycja Lalique z rodziny aromatyczno-drzewnej zadebiutuje we Wrześniu. Wykreowana została przez znanego perfumiarza Fabrice Pellegrina który jest twórcą kilku kultowych zapachów. Tworzył dla takich marek jak: Aedes de Venustas, Agonist, By Kilian, Dear Rose, Diesel, Diptique, Esteban Parfums, Giorgio Armani, Jo Malone, Paco Rabanne, Salvatore Ferragamo.
Kampania reklamowa L'Insoumis zabiera nas w głąb bujnej roślinności tajemniczego lasu, a sam zapach dedykowany jest założycielowi marki Rene Lalique. Na szczególną uwagę zasługuje flakon w stylu Art Deco przedstawiający się nadzwyczaj okazale, z motywem rozwijającej się paproci symbolizującej wolność ducha umieszczone po bokach butelki. Inspirowany jest przepięknym roślinnym motywem uchwyconym na kryształowych wazach i flakonach Tourbillon wykonanych w pracowni Rene Lalique, po raz pierwszy ukazanych w 1926 roku. Kompozycja z rodziny zapachowej fougere zwana paprociową pojawiła się po raz pierwszy w 1882 roku a to dzięki legendarnej marce Houbigant. Flakon L'Insoumis wieńczy czarno-srebrny korek opatrzony słynnym ptasim motywem czterech jaskółek ukazanych w wielu pracach legendarnej marki.

Nuty głowy: Bergamotka, Rum, Bazylia,
Serce: Lawenda, Szałwia, Pieprz czarny,
Podstawa: Wetiwer, Paczula, Mech, Clearwood (molekuła - intensywna przejrzysta drzewno-paczulowa)

wtorek, 21 czerwca 2016

NEWS: UOMO by Salvatore Ferragamo (2016)

Uomo Salvatore Ferragamo, nowy  orientalno-drzewny zapach dla mężczyzn od florenckiej marki Salvatore Ferragamo
Pachnidło to zostało oficjalnie zaprezentowane podczas  ekskluzywnej imprezy, która odbyła się w dniu 7 czerwca w ogrodach Boboli we Florencji . Wśród zaproszonych gości znalazł się Angielski aktor Ben Barnes który został twarzą nowego zapachu a  twórcami omawianego pachnidła zostali panowie: Alberto Morillas oraz Aurelien Guichard.
Aktor Ben Barnes
https://twitter.com/benbarnes


Perfumy jako woda toaletowa dostępna będzie od 24 lipca w trzech pojemnościach 30, 50 i 100ml w orientacyjnej cenie: 49 - 86 Euro.  Salvatore Ferragamo to włoska marka mająca w swoim portfolio luksusowe buty, torby, okulary, zegarki, jedwabne akcesoria, perfumy oraz odzież. Dziś marka SF jest synonimem wygody, luksusu i piękna. By uzyskać taki status w oczach odbiorców wiele musiało się jednak wydarzyć.
Historia marki związana jest z osobą jej twórcy - Włocha- Salvatore Ferragamo. To właśnie od imienia i nazwiska słynnego szewca pochodzi nazwa dla firmy i marki. Od początków istnienia firmy zyskała światową renomę luksusowej marki modowej dzięki wyjątkowym butom, torebkom, akcesoriom i kolekcjom ready-to-wear.
Do tego świata należą też zapachy made of Italy, które ucieleśniają wyrafinowany i elegancki styl Salvatore Ferragamo. Kreatywność, doskonałość, najwyższa jakość i włoski styl – to niezmienne wartości marki aż do dzisiaj.

Nuty głowy: Bergamotka, Czarny pieprz, Kardamon,
Nuty serca: Tiramisu, Kwiat pomarańczy, Ambroksan,
Nuty bazy: Drewno kaszmirowe, Drewno sandałowe, Fasolka tonka.