piątek, 26 grudnia 2014

NEWS: Lincendiaire by Serge Lutens

No i wreszcie się doczekałem  Właśnie testuję najnowsze limitowane pachnidło „L’Incendiaire” Serge Lutensa ze złotej serii marki, które jest praktycznie niedostępne próbkowo iż wcześniej straciłem nadzieję na jakiekolwiek testy. Jednak niedawno z pomocą rosyjskich przyjaciół udało się! (wszak Rosja to drugie z czterech państw w którym jest ono dostępne, a poza tym kraj ten to istne perfumowe Eldorado- ma największe skupisko zapachowych perełek)  :)
Każda premiera mistrza Lutensa to dla mnie powód do świętowania. 
Mimo iż twórca nie podaje składu tych perfum a jedynie opis, to po testach zaliczam go do rodziny drzewno-kadzidlanej, orientalnej.
Otwarcie w początkowym etapie jest niczym powiew gorącego pustynnego powietrza przesianego suchymi przyprawami, żywicami i igłami sosnowo-cedrowymi ogrzanymi Słońcem. Po jakimś krótkim czasie ukazuje na mojej skórze interesujący aromat podobny do zapachu wosku pszczelego z odrobiną słodkiego miodu, łączony ze słodyczą labdanum oraz najcenniejszym czarnym jak noc olejkiem agarowym zwanym potocznie oudem. Najważniejszym punktem jest tu jednak potężne, dymne kadzidło, które w połączeniu z żywicą agarową maluje mi obraz rozgrzanej gorącej smoły 
Z całej gamy przeogromnej kolekcji to prawdopodobnie najmroczniejsza kompozycja kreatora. Wielbiciele dymnych, mrocznych klimatów powinni się tą pozycją zainteresować. Szczególnie zaś ci, którzy poszukują wiercących w nosie kadzidlanych oparów wszelakiej maści. 

W nutach: geranium, goździki, ambra, paczula, nuty drzewne, smoła i kadzidło. (nieoficjalnie: kminek, śliwki, owoce duszone, labdanum, drewno cedrowe, żywica styraks, balsam Tolu, oud, brązowy cukier, dzięgieć brzozowy)




sobota, 20 grudnia 2014

Roja Parfums By Appointment

Pośród bogatej kolekcji luksusowych perfum skierowanych dla obu płci kreatora Roja Dove dostępnych w nielicznych perfumeriach na całym świecie znajdziemy również prawdziwe skarby z najwyższej półki cenowej. To prawdopodobnie jedne z najdroższych unikatowych pachnideł na rynku.
"By Appointment" - Jedyny egzemplarz kolekcjonerskiego wydania ROJA DOVE w oszałamiającej cenie samochodu: 75,000 Funtów brytyjskich! 

Nie kupisz go w żadnym sklepie :) Nawet jeśli posiadasz tak niemałą kwotę, to i tak możesz nie być w stanie zakupić tego dzieła. Trzeba najpierw umówić się na konsultacje z mistrzem perfumiarstwa (Podejrzewam że jest podobnie jak w przypadku symbolu prawdziwego luksusu: ręcznie szytych torebek Jane Birkin od Hermesa w cenach wahających się od 10,000 do 60 tyś funtów. W związku z długą listą oczekujących na realizację zamówienia (rekord: 6 lat)

W Londyńskim Harrodsie w perfumerii Roja Dove Haute Perfumerie zlokalizowanej na szóstym piętrze istnieje możliwość powąchania tych perfum. Każda część tego dzieła wykonana jest ręcznie: Od flakonu wysadzanym diamentami w skórzanym etui z aligatora, złoty ametystowy korek aż po wyściełanym jedwabiem lakierowanym pudełku.
No ale cóż się dziwić skoro nuty tego dzieła mocno rozpalają wyobraźnię, a same składniki użyte w produkcji min: ekstrakt z prawdziwej ambry i irysa potrafi kosztować kilkanaście razy więcej niż złoto.

nuty głowy: bergamotka, pomarańcza, limonka, cytryna, lawenda i werbena;
Nuty serca: róża, jaśmin, ylang ylang, figa i geranium;
Nuty bazy: mech dębowy, paczula, szafran, cynamon, gałka muszkatołowa, wanilia, drewno cedrowe, drewno sandałowe, drewno kaszmirowe, oud, akord brzozy, kakao, benzoes, korzeń irysa, labdanum, cistus, skóra, piżmo, szara ambra, cyweta.


Nowość: Pivoine Suzhou by Armani/Privé

Marka Giorgio Armani przedstawia tegoroczną nowość: Pivoine Suzhou.
Jest to pierwszy zapach z prywatnej kolekcji Armaniego inspirowany legendarnymi, wpisanymi na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO azjatyckimi ogrodami Suzhou z królującym kwieciem peonii.


Nuty głowy: Tangerynka, malina, mandarynka,
Nuty serca: Piwonia, absolut róży majowej, różowy pieprz,
Nuty bazy: Ambra, piżmo, paczula.


Peonia zwana potocznie piwonią to najpopularniejszy kwiat Chin. Uważany za cesarzową wśród kwiatów, symbol starożytnego imperium chińskiego, oznaczający szczęście, wdzięk i pomyślność.
Te wielkie wspaniałe i pachnące kwiaty kochające światło ponad wszystko są zazwyczaj różowe, purpurowe lub białe. Narodziły się w Chinach 2000 lat temu. Mówi się że mają moc uwalniania od koszmarów. Nie jest wymagającym kwieciem, lecz jedynym jej wrogiem są podmokłe tereny które trzymają wodę. Wszystko inne znosi bez problemu. Nie bez powodu jest symbolem nieśmiertelności, może wytrzymać temperatury od -30 do +40 stopni w lecie, adaptuje się do wszelkich warunków.

W dawnych Chinach pielęgnowano piwonie z nabożną czcią. W czasach dynastii Sung (960-1279) były traktowane jako posag lub spadek i cenne jak złoto. To dlatego dekorowano nim całe pałace cesarskie. Niektórzy cesarze mieli ich fenomenalne kolekcje. W VI wieku pewnien chiński cesarz otoczył swój pałac 10-kilometrowym pasem obsadzonym samymi tylko piwoniami. Sprowadzał je ze wszystkich zakątków Chin. Ta fascynacja kwieciem się utrzymała do obecnych czasów. Chińczycy nie przeprowadzają się nigdy bez swoich piwonii.

Suzhou jest średniej wielkości, bardzo starym (ponad 2000 lat), uroczym miastem, słynącym ze wspaniałych, klasycznych, chińskich ogrodów, licznych świątyń, starej architektury, kamiennych mostów oraz kanałów. Nazywane jest czasem "Miastem ogrodów" albo "Paryżem wschodu"jest oazą ciszy i spokoju.
Główna atrakcją Suzhou obok muzeum jedwabiu i muzeum regionalnego miasta są ogrody. Uważa się, że chińska sztuka zakładania ogrodów pochodzi właśnie stąd. Ogrody Suzhou są najczęściej ogrodami zamkniętymi, ogrodzonymi wysokimi murami. Wchodzi się do nich ozdobnymi bramami. Każdy ogród stanowi pewną całość, ma swoistą harmonię i mimo upływu wieków i licznych zmian właścicieli, indywidualny charakter poszczególnych ogrodów został zachowany do dni dzisiejszego. Założenia ogrodowe są w formie miniaturowych naturalnych krajobrazów z wieloma sztucznymi wzgórzami, na szczytach których umieszczone zostały malownicze pawilony, skałami, kanałami, potokami. Całość uzupełniają drzewa oraz spotykane w wielu ogrodach kolekcje roślin bonsai. Niektóre ogrody charakteryzuje pewna surowość i prostota, a inne swoim bogactwem kwitnących kwiatów i krzewów dorównują współczesnym ogrodom europejskim.


Jednym z najciekawszych ogrodów ( który nie jest łatwo znaleźć, a powinno się zobaczyć) jest najmniejszy ogród Suzhou - Ogród Mistrza Sieci (Wangshi Yuan). Na szczególną uwagę zasługuje zagospodarowanie przestrzeni, ponieważ na stosunkowo niewielkim obszarze znajdują się liczne zabudowania mieszkalne właścicieli i służby, pomieszczenia dla gości, pracownia mistrza.
Część centralną stanowi ogród główny z dużym stawem, a w części zachodniej za pracownią znajduje się jeszcze dodatkowo pracownia mistrza. Mimo takiego nagromadzenia budowli nie odnosi się wrażenia ciasnoty. Dodatkową atrakcją ogrodu Mistrza Sieci są wieczorne spektakle tańca i śpiewu, podczas których w poszczególnych pawilonach pokazywane są różne formy tradycyjnej chińskiej sztuki.
Niezwykle bogaty i kolorowy jest ogród na Wzgórzu Tygrysiego Kurhanu (Huqiu Shan). 

Można tam podziwiać przepiękne kompozycje z kwiatów ciętych i całe kolekcje wybranych roślin kwiatowych. Na szczycie wzgórza znajduje się zbudowana w X wieku krzywa wieża (Yunyan Ta) - Pagoda Skały w Chmurach. W XVII wieku wieża zaczęła się pochylać i obecnie najwyższy punkt wieży odsunięty jest o ok. 2 metry od pionu.
Na uwagę zasługuje również Ogród Przebywania (Liu Yuan), jeden z największych ogrodów Suzhou. Na powierzchni 3 ha został stworzony pagórkowaty krajobraz z dużym zbiornikiem wodnym, licznymi mostkami, pawilonami, pergolami obrośniętymi chińską glicynią. Całość uzupełnia bogata kolekcja roślin doniczkowych, w tym roślin bonsai. Tu znajduje się również przywieziona z daleka olbrzymia Skała z Tai Hu, świadcząca o bogactwie dawnych właścicieli.

Zdjęcie: 
http://www.abbatour.melissapencov.com.br/wp-content/uploads/2013/10/suzhou.jpg

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Nowość: The Downton Abbey Fine Fragrance Collection


"The Downton Abbey fine fragrance collection" to nowa kolekcja siedmiu pachnideł inspirowanych bohaterkami słynnego brytyjskiego serialu kostiumowego, który podbił serca i umysły milionów fanów na całym świecie. Serial ten opowiada o życiu w angielskim zamku Downton Abeby. 
Zapachy z kolekcji są w mistrzowski sposób wykreowane przez perfumiarzy, umożliwjając nam przybliżenie luksusowych,pachnących dzieł z przełomu 19 wieku. Kolekcja ta jest to doskonałym hołdem złożonym dla Pań Downton Abeby :)

Wszystkie produkty z serii są o konsystencji czystych perfum w olejku nie zawierających alkoholu, substancji chemicznych, sztucznych barwników, parabenów i ftalanów. Pojemność 8ml oraz cena: 75 dolarów. 
W ofercie marki można nabyć w cenie 245 dolarów coffret zawierający wszystkie siedem perfum w mniejszym 4ml formacie.

"Anna's Romance" - Anna Bates 
Nuty głowy: czarna wiśnia, bergamotka, gorzka pomarańcza,
Nuty serca: orchidea, kwiat migdałowca, gardenia,
Nuty bazy: wanilia, czysty karmel, paczula.


"Grace & Devotion" - Lady Cora 
Nuty głowy: świeże owoce cytrusowe, Neroli,
Nuty serca: jaśmin, wanilia, gorące przyprawy, wanilia,
Nuty bazy: piżmo, wanilia, ambra.


"Honestly Daisy" - Daisy Mason
Nuty głowy: kwiat pomarańczy, imbir,
Nuty serca: jaśmin, białe kwiaty, wanilia,
Nuty bazy: piżmo, drewno sandałowe, ambra.

"Elegant Flourish" - Lady Edith
Nuty głowy: kwiat wiśni, jabłko, melon,
Nuty serca: kwiat migdałowca, czarna wiśnia, jasmin,
Nuty bazy: ambra, drewno sandałowe, fasolka tonka, piżmo.


"Bittersweet" - Lady Mary 
Nuty głowy: ambra, labdanum,
Nuty serca: jaśmin, mirra, miód,
Nuty bazy: piżmo, szlachetne drewna.


"Demure" - Lady Rose
Nuty głowy: geranium, różowy pieprz, frezja,
Nuty serca: różowa róża, kwiat wanilii, piwonia,
Nuty bazy: ambra, korzeń irysa, piżmo, drewno sandałowe.


"Aristocrat" - Countess Violet
Nuty głowy: różowy pieprz, goździk, mandarynka,
Nuty serca: kwiat orchideii wanilii, cynamon, korzeń irysa,
Nuty bazy: ambra, paczula, drewno sandałowe.





























Zdjęcia:
http://www.downtonabbeyfragrances.com


Nowość: Epine Mortelle by LM Parfums

15 grudnia odbyła się premiera dwunastego pachnidła Laurenta Mazzone -twórcy marki LM Parfums. Zamknięty w czarnej butelce "Epine Mortelle" Extrait jest już drugą tegoroczną nowością po znakomitym październikowym Army Of Lovers inspirowanym Alexandrem Bardem - założycielem szwedzkiej grupy Army Of Lovers.

Nuta głowy: Różowy pieprz, pieprz czarny, pieprz syczuański, kminek, gałka muszkatołowa, anyż, dzięgiel.
Nuty serca: Fiołek, ekstrakt i tynkura z damasceńskiej róży, róża Centifolia, mimoza, czarna porzeczka,
Nuty bazy: piżmo, wanilia.


wtorek, 25 listopada 2014

Nowość: A City On Fire Imaginary Authors X Machus

"A City On Fire" Najnowsza ekskluzywna edycja pachnidła wykreowana przez Josha Meyera twórcę Imaginary Authors dla amerykańskiego domu odzieżowego Machus z Portland w stanie Oregon, USA specjalizującej się głównie w ubiorach dla mężczyzn z dominującymi w kolekcji kolorami czarnymi i białymi, od klasycznych krojów aż po awangardę.
Genialna, mroczna powieść „A City on Fire” jest opowieścią o dwojgu match-makers (ang. swaci lub wytwórcy zapałek) - Rupert i Frances. Rupert produkuje zapałki w fabryce na wybrzeżu, podczas gdy Frances prowadzi kolumnę randkowa dla miejskiej gazety. Oboje są samotnikami, którzy pod osłoną nocy z ukrycia obserwują podejrzane działania nigdy w nich nie uczestnicząc. Wszystko zmienia się podczas jednego wieczoru, gdy oboje są świadkami morderstwa wysoko postawionej osoby, co zmusza ich do połączenia sił i ochrony wspólnej tajemnicy, by ocalić swój honor i dobre imię.

Kiedy cię zobaczyłem, wszystko co widziałem, to kłąb dymu w świetle latarni ulicznej. Efemeryczny. Złowieszczy. Imponujący.”
-Machus

Ten zapach ma piekielną moc! Intensywne pachnidło wykreowane przez Josh Meyer po długim noszeniu przypomina aromat rozgniecionych w dłoni szaro-czarnego koloru zwęglonych bali drewna! Ostry, lekko gorzkawy, lecz niezwykle piekący w oczy dym znad jesiennego ogniska, palonych liści klonu i topoli, suchych krzaczorów jałowca. Po długim czasie przebywania dym ten wchodzi we włosy, ubranie, czapkę i szalik. No piękne cacko nie tylko dla fanów dymnych aromatów!

Nuty: Czarne jagody pieprzu, kardamon, owoce leśne, drewno, labdanum, olejek Nard (jatamansi) ,Olejek z jałowca, akord palonej zapałki.
A City On Fire jest bardzo męskim, dymnym zapachem a dostępny będzie w dwóch pojemnościach: 30ml i 60ml jak i również na stronie marki.
http://www.machusonline.com/products/a-city-on-fire


poniedziałek, 24 listopada 2014

Nowość: Ephemera by Unsound: Bass, Drone, Noise

EPHEMERA: SYNESTETYCZNA INSTALACJA, W KTÓREJ ŁĄCZĄ SIĘ ZAPACH, DŹWIĘK I OBRAZ

Unsound cieszy się sławą festiwalu, który prezentuje i tworzy nieszablonową muzykę, konceptualne dzieła i wyjątkowe prace zamówione - nie tylko w rodzinnym Krakowie, ale również w Nowym Jorku, Londynie, Adelaide, Mińsku i nie tylko. Tym razem festiwal idzie jeszcze krok dalej ze swoim nowym
projektem o nazwie Ephemera.
Łączący w nowy, zaskakujący sposób zapach i dźwięk, pierwszy etap projektu Ephemera jest instalacją, w ramach której zaprezentowane zostały kompozycje zapachowe powstałe w opraciu o dźwięk – specyficzne podgatunki muzyki elektronicznej.
Nosem, który stoi za projektem, jest berlińczyk Geza Schoen, znany z przełomowej serii Escentric Molecules i innych awangardowych i niszowych zapachów (Paper Passion dla Wallpaper i Lagerfelda o zapachu świeżo wydrukowanych książek czy perfumy z serii Beautiful Mind, inspirowane mocą i pięknem ludzkiego umysłu).
Trzech muzyków – Ben Frost, Tim Hecker i Steve Goodman (aka Kode9) stworzyło surowy materiał muzyczny, który zreinterpretowany przez Schoena stał się bazą trzech zapachów: Noise, Drone i Bass. Zapachy stworzone przez Schoena to z kolei punkt wyjścia dla kolejnych kompozycji dźwiękowych w ramach instalacji.
Małgorzata Płysa, współkuratorka projektu, mówi: „Zapach i dźwięk to najbardziej nieuchwytne zmysły – nie mają widocznej, fizycznej formy ani powiązanego z nimi obrazu, ale mają moc oddziaływania na emocje, odkrywania wspomnień i poruszania pozostałych zmysłów. Zdecydowaliśmy się zatrzeć granice, połączyć nasze doświadczenia z różnymi rodzajami dźwięku – często szorstkimi, fizycznymi – ze zmysłem powonienia, i przekonać się, co z tego wyjdzie.”

Wizualna strona projektu Ephemera to ewoluujący wzór, stworzony przez pracującego w Londynie Manuela Sepulvedę (Optigram) , berlińskiego artystę wideo Marcela Webera (MFO) oraz krakowskiego artystę Piotra Jakubowicza. Składa się on z części świetlnej – specjalnych konstrukcji światłowodowych, wideo oraz sitodruku – poszczególne elementy ukazują się pod wpływem światła.
Instalacja została po raz pierwszy pokazana na Unsound Festival New York w galerii Audio Visual Arts (AVA). Po debiucie w AVA, Ephemera odwiedziła Kraków – w Kamienicy Szołayskich, oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie 13.10.2014 pokazana została pełna wersja instalacji.
Ephemera to również nazwa linii perfum stworzonych przez Unsound, których premiera miała miejsce w ramach Unsound w Krakowie. Linia składa się z trzech zapachów odwzorowujących dźwięki: Bass, Noise i Drone. Dostępne będą w formie zestawu trzech zapachów o pojemnościach 15 ml oraz osobno w butelce o pojemności 30 ml.
Drone
Nuty głowy: Aldehydy, Akord powietrza, Zielona limeta,
Nuty serca: Jodła, Jagody jałowca, Hedione,
Nuty bazy: Szara ambra, Paczula, Wetiwer, Drewno cedrowe.

Bass
Nuty głowy: Akordy dymne, Nuty drzewne, Rum,
Nuty serca: Skóra, Żywica mastyks, Herbata,
Nuty bazy: Kastoreum, Mech, Drewno cedrowe, Kadzidło frakońskie.

Noise
Nuty głowy:  Aldehydy, Akordy Ozonowe, Czarny pieprz,
Nuty serca: Magnolia, Orchidea, Szafran,
Nuty bazy: Ambra, Labdanum, Skóra, Drewno cedrowe.



ZAPACH INSPIROWANY DŹWIĘKIEM - ROZMOWA Z GEZĄ SCHOENEM


Jaki związek Twoim zdaniem istnieje między dźwiękiem a zapachem – zarówno w dosłownym, fizycznym, jak i przenośnym sensie?

Muzyka elektroniczna może być dosyć abstrakcyjna, jedna pewne dźwięki potrafią moim zdaniem prowadzić do powiązań z zapachami.

Jak znajdujesz takie dźwiękowo-zapachowe połączenia? Było to dla Ciebie wyzwaniem?

To połączenie jest trudne do wyjaśnienia – dotyczy uczuć, które wywołuje we mnie muzyka. To zdecydowanie wyzwanie! Takie interdyscyplinarne działania są bardzo nietypowe; tworzenie perfum ma swój własny rytm i dynamikę i każda poszczególna interpretacja może wydawać się jasna i logiczna dla jednego odbiorcy, ale dla innego już nie.

Co w tym projekcie zaciekawiło Cię najbardziej?

Przede wszystkim sam proces tworzenia, to, co muzyka wyzwala we mnie. Wszystkie trzy dźwięki znacznie różnią się od siebie i wymagały osobnego „przekładu”.

Czy korzystasz ze słuchu lub innych zmysłów, gdy poszukujesz inspiracji dla nowych zapachów?

Zazwyczaj nie korzystam z muzycznych inspiracji, tak samo jak nie tańczę przed gotowaniem ani nie dotykam różnych dziwnych powierzchni, zanim rozpiszę wzór chemiczny. To wszystko bardzo indywidualne sprawy, trochę artystycznie nadęte.
Tworzenie perfum to mieszanka wiedzy ze świetną zabawą w wywoływanie nowych wrażeń, ale tym, co w końcu liczy się najbardziej, jest świetny zapach.



Unsound
Unsound to festiwal muzyki i pokrewnych sztuk, powstały w 2003 roku w Krakowie. Dziś edycje imprezy odbywają się w Nowym Jorku, Londynie i Adelaide (w ramach Adelaide Festival). Unsound jest również znany z zamawiania nowych prac w ramach Unsound Productions.

Geza Schoen
Berlińczyk Geza Schoen jest jednym z najbardziej radykalnych twórców perfum, znanym ze swojego minimalizmu oraz ze skomponowania linii Escentric Molecules – próby redukcji perfum do pojedynczego składnika. Ze swoim „antymarketingowym” podejściem do tworzenia zapachów i
reputacją awangardzisty i konceptualisty, Schoen jest doskonałym „nosem” dla instalacji Ephemera.

Ben Frost
Urodzony w Australii, a obecnie mieszkający i pracujący na Islandii, Ben Frost tworzy kombinacje złożone z muzyki, rytmu, technologii, ciała, sztuki performance, słów, sztuk wizualnych, piękna i brutalności – z powodzeniem łącząc różne dyscypliny artystyczne. Został wybrany Protégé
w programie Rolex Mentor & Protégés Arts Initiative, gdzie jego mentorem był Brian Eno. Frost komponował dotychczas muzykę dla teatru, filmu, spektakli tanecznych, instalacji i opery, którą wyreżyserował - The Wasp Factory.

Tim Hecker
Tim Hecker jest muzykiem elektronicznym z Montrealu. Jego muzyka ma wymiar jednocześnie fizyczny i emocjonalny; krytycy opisywali ją jako „strukturalny ambient”, „barwne płyty tektoniczne” i „muzykę elektroniczną dla katedr”. Działając na pograniczu hałasu, dysonansów i melodii, często
pracuje z tradycyjnymi instrumentami, które następnie zostają poddane obróbce cyfrowej.

Steve Goodman (aka Kode9)
Steve Goodman jest pracującym w Londynie twórcą muzyki elektronicznej I DJ-em. Jest pionierem brytyjskiej sceny dubstepowej I założycielem wytwórni Hyperdub, w której promuje eksperymentalne odmiany muzyki klubowej. Należy do zespołu badaczy AUDINT, jest również autorem
książki „Sonic Warfare” (MIT Press) w której opisuje sposoby, w jakie muzyka może być wykorzystywana jako broń i narzędzie budzenia strachu.

Manuel Sepulveda (Optigram)
Manuel Sepulveda jest grafikiem znanym najlepiej z okładek wydawnictw dla wytwórni Hyperdub, Warp i Planet Mu (albumy artystów takich jak Ikonika, Mark Pritchard, Aphex Twin, Kode9 & The Spaceape, Squarepusher, DJ Nate i Traxman).

Marcel Weber (aka MFO)
Niemiecki artysta wideo Marcel Weber to wieloletni współpracownik Unsound, współtwórca projektów zamówionych (z artystami takimi jak Kode9, Lustmord, Biosphere, Roly Porter, a ostatnio Jed Kurzel przy Snowtown: Live). Jego prace pojawiały się na licznych festiwalach, m.in. CTM, Transmediale, Unsound czy Mutek, a także w prestiżowych instytucjach – British Film Institute, Centre Pompidou i in.

Piotr Jakubowicz
Rocznik 1973. Artysta, animator, projektant, autor filmów. Absolwent Akademi Sztuk Pięknych w Krakowie. Mieszka i pracuje w Paryżu. Od wielu lat tworzy identyfikację wizualną festiwalu Unsound. Jego prace były pokazywane w wielu galeriach, m.in. Vinopolis - London, C/O - Berlin, The Cooper Union Gallery - New York, UCLA - Los Angeles, Acyama Spiral - Tokyo. Jednocześnie jego filmy i projekty graficzne od lat wspomagają kampanie reklamowe klientów na całym świecie.



http://www.muzeum.krakow.pl/fileadmin/Projekty/EPHEMERA%20press%20PL_4.pdf