piątek, 9 czerwca 2017

NEWS: Bourreau des Fleurs, Dent de Lait by Serge Lutens (2017)

Serge Lutens razem w duecie z Christopherem Sheldrakem kreujący perfumy ekskluzywne, charakterystyczne i oryginalne zaprezentują wkrótce dwa nowe zapachy. W regularnej sprzedaży pojawią się najprawdopodobniej pod koniec Czerwca, a będą to: z klasycznej linii eksportowej Dent de Lait oraz należący do butikowej, okrutnie drogiej  złotej kolekcji: Bourreau des Fleurs
Dans De Lait tak jak cała eksportowa seria będzie miała nową szatę graficzną w ciemnych klasycznych kolorach oraz w dwóch pojemnościach: 50ml jak i nowej dużej 100ml. Poza tym z przykrością informuję iż kolekcja zapachów będzie sukcesywnie zmniejszana z kilkudziesięciu do kilkunastu flakonów albowiem firma wycofuje ze sprzedaży część swoich dawnych pachnideł tak więc warto się pospieszyć z zakupem swoich ulubionych perfum.

Bourreau des Fleurs
W nutach: lukrecja, nieśmiertelnik, akord palonego/zwęglonego drewna.

Dent de Lait
Nuty: Aldehydy, mleczko kokosowe, migdały, akord kadzidła, akord metalu/krwi.


poniedziałek, 5 czerwca 2017

NEWS: Aura by Mugler/Thierry Mugler (2017)

Marka Thierry Mugler/Mugler niebawem zaprezentuje nową wodę perfumowaną dla kobiet o intrygującej nazwie Aura który absolutnie nie ma nic wspólnego z poprzednią wersją wydaną w 2006 roku jako element Le Parfum Coffret- kolekcji 15 limitowanych, ekskluzywnych pachnideł zamkniętych w czerwonym pudełku. W nutach letnio, bardzo zielono i aromatycznie: liść rabarbaru, kwiat pomarańczy, wanilia Bourbon, Wolfwood (syntetyczna molekuła z Firmenich o drzewnym zapachu) Twarzą kampanii reklamowej nowych perfum została białoruska modelka Zhenya Katava.
W uzupełnieniu dostaniemy także wymienny 100ml wkład wody perfumowanej, mleczko do ciała jak i Mleczko do kąpieli. Premiera zapowiadana jest na koniec Czerwca 2017 roku. A jak przedstawia się to pachnidło? 
Aura opisywana jest jako orientalna cielesna roślina o zielono-owocowych akordach. I rzeczywiście tak jest. 
W kompozycji tej dominująca jest owocowa słodycz, ale z tych lekko zielonych, niedojrzałych przypominających owocową sałatkę z mnóstwem zielonego kiwi i poziomek pokruszonych musującymi, lekko kwaskowatymi zielonymi landrynami z kilkoma kroplami soku z  zielonego rabarbaru. Z czasem do głosu dochodzi bukiet białych kwiatów, lecz nadal z wybijającą nutą gourmandową, owocowo-waniliową do której dochodzą akordy drzewne. Wyczuwam w nim także tę dziwnie plastikowy aromat znany mi z legendarnego Aliena. Aura jest dla mnie tym zapachem, w którym spodziewałem się więcej wilgoci, zielonej dżungli, a przede wszystkim mocny dodatek kwaśnego rabarbaru na którego tak liczyłem, a dostałem za dużo słodyczy i przecieru z dojrzewających owoców. Od marki o ugruntowanej pozycji tworzącej znakomite perfumy raczej oczekuję więcej… Tak czy inaczej nie jest to dzieło sztuki perfumeryjnej, ale może się spodobać gdyż w noszeniu jest interesująca i z pewnością perfumy będą komercyjnym sukcesem.









sobota, 3 czerwca 2017

NEWS: Burberry Bespoke Collection (2017)

Burberry właśnie wprowadziła na rynek swoja pierwszą ekskluzywną linię perfum Burberry Bespoke na lato. W kolekcji znajdziemy siedem pachnideł wykreowanych przez utalentowanego perfumiarza Francisa Kurkdjiana, znanego ze swojej współpracy z legendami domów mody: Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Dior, Kenzo i Lanvin.  Najnowsze kreacje zapachowe dla marki Burberry to unikalne kombinacje o różnym stężeniu, inspirowane magicznymi miejscami Anglii. Są podobno rewelacyjne, idealnie uchwycają piękno brytyjskiego ducha, wywołują najpiękniejsze wspomnienia, oraz silne pozytywne emocje u osób które je noszą. Warto także wspomnieć iż każdemu z flakonów można nadać osobisty charakter wygrawerowanym imieniem, tylko i wyłącznie w wybranych butikach oraz wykończyć wstążką do wyboru.

Kolekcja Bespoke:

Amber Heath
Nuty: Wanilia, Paczula, Szara ambra.

Antique Oak
Nuty: Oud, Zmysłowa Skóra, Szafran, Papirus.

Garden Roses
Nuty: Bułgarska róża, Olejek z Włoskiej cytryny, Wetiwer.

Hawthorn Bloom
Nuty: Delikatne akordy świeże i kwiatowe, Irys, Fiołek, Piżmo, Paczula, Jaśmin.

High Tide inspirowany nadmorskimi klifami Cornish w Kornwalii.
Nuty: Akordy morskie z akordami zielonymi i chrupiącymi, Absolut mchu dębowego, świeży Jaśmin.

Tudor Rose
Nuty: Damasceńska róża z Bułgarii, Róża majowa, Paczula, Akord Szarej ambry.

Wild Thistle
Nuty: Zielone liście, Olejek z Galbanum, akordy kwiatowe, Liść geranium.

Burberry to ekskluzywna, brytyjska marka sygnująca odzież, perfumy oraz wiele akcesoriów, które są sprzedawane w butikach niemalże na całym świecie. Historia marki rozpoczęła się w 1856 roku, gdy 21-letni sukiennik Thomas Burberry mając wtedy zaledwie 21 lat, otworzył swój pierwszy sklep  z konfekcją, który mieścił się przy Winchester Street w Basingstoke (hrabstwo Hampshire, Wielka Brytania). Interes prosperował dość dobrze, dlatego też po paru latach mały sklepik przekształcił się w obszerny magazyn. Klienci chętnie kupowali ubrania od Thomasa Burberry, gdyż kreator porządnie wykonywał oferowaną odzież, dzięki czemu zyskała ona miano ubrań służących przez pokolenia. Dziesięć lat później już miał ustabilizowaną pozycję na rynku. Wynalazł gabardynę - materiał do produkcji wodoodpornych butów. W 1901 roku do klasycznego logo z rycerzem na koniu dodano znak słowny ,,Prorsum,, oznaczający postępowość domu mody. Burberry kojarzy nam się z klasyczną kratką, która zrobiła furrorę wśród kobiet. Przełomowym momentem w rozwoju firmy był rok 1880, gdy Thomas Burberry jako pierwszy na świecie wynalazł nieprzemakalny i jednocześnie „oddychający” materiał, który doskonale nadawał sie do produkcji płaszczy. Klasyczny trencz  zaprojektowany w czasie pierwszej wojny światowej na potrzeby umundurowania zrobił karierę także w kinie, założyła go Audrey Hepburn, Marlene Dietrich i Humphrey Bogart. Marka Burberry szczyci się  rekomendacją Brytyjskiej Rodziny Królewskiej, chętnie nosi ją Karol Książę Walii. Od 2001 roku marka rozwija się pod kierownictwem Christophera Baileya. 


Powyższe Zdjęcia pochodzą ze strony marki Burberry.

NEWS: Jelly Doughnut, Demeter Fragrance Library (2017)

Słodkie donaty stanowią niekwestionowany przysmak Amerykanów, są elementem amerykańskiej kultury. W wielu filmach i serialach stereotypowy amerykański policjant przedstawiany jest z donatem w jednej ręce i kawą w drugiej. Amerykanie uwielbiają słodką przekąskę tak bardzo, że pierwszy piątek czerwca ustanowiono w USA Narodowym Dniem Donatów (National Doughnut Day) by uczcić pamięć o osobach, które dostarczały pączków żołnierzom walczącym podczas I i II wojny światowej. Z tej okazji Marka Demeter Fragrance Library przedstawiła swój smakowity kąsek w postaci nowego zapachu Jelly Doughnut nad którym zespół pracowników zaciekle walczył o możliwie najwierniejsze odwzorowanie aromatu pysznego piekarniczego wyrobu.
Pachnidło o zapachu ciepłego, słodkiego pączka z nadzieniem z dżemu winogronowego posypanego cukrem pudrem Jelly Doughnut dostaniemy w trzech pojemnościach: 15, 30 lub 120ml. Cennik: 6 - 39,50$ w zależności od wielkości flakonu.

W nutach: galaretka z winogron, cukier-puder, smażony pączek.

środa, 31 maja 2017

NEWS: Salim Bagh 1619 Extrait de Parfum by Tabacora (2017)

Tabacora Parfums to jak na razie świeża, niezależna polska luksusowa marka, która dołączyła do grona marek niszowych. Twórcami Tabacory jest trzyosobowy zespół: Mateusz Ligęcki, Lucjan Ligęcki, Joanna Bak Farana. Marka dwa lata temu zaprezentowała zapachy Salim Attar i Anarkali Attar, skoncentrowane 15ml perfumy w formie olejków, orientalno-drzewne z kolekcji Chariots of Love (Rydwany Miłości) wykreowane przez Chrisitiana Carbonnela, które nawiązywały do historii miłosnych ze świata sztuki i literatury. Każdy z zapachów odnosił się do miejsc i wydarzeń, a nuty zapachowe wyrażają uczucia i pragnienia bohaterów.

Pachnidła z  uwagi na najwyższą, bezkompromisową jakość spotkały się na całym świecie z ogromnym uznaniem zdobywając liczne nagrody. Salim Attar został odznaczony znakiem jakości  „Laur  Experta 2015/2016”. Laur Experta przyznawany jest w Polsce najlepszym produktom przez Kapitułę złożoną z naukowców i ekspertów najbardziej prestiżowych uczelni. Został także finalistom prestiżowego konkursu „2016 Art and Olfaction Awards” organizowanego w Los Angeles przy udziale ekspertów z całego świata.
Należy wspomnieć iż nazwa attar określa rodzaj perfum o oleistej konsystencji które są ręcznie wytwarzane w krajach arabskich i wschodnich wyłącznie z naturalnych surowców już od 5000 lat. Nie są to złożone perfumy zachodniej sztuki perfumiarskiej, ale proste skarby skoncentrowanych i czystych esencji i ekstraktów kwiatów i drzew, kadzideł, ziół i żywic. Są nierozcieńczone, dlatego prawdziwie intensywne, tak bardzo, że jedna kropla olejku otacza nas swoim zapachem na wiele godzin. 


W tym roku mamy przyjemność poznania trzeciego orientalnego zapachu w kolekcji Chariots of Love: Salim Bagh 1619 nawiązujący do kompozycji zapachowej Attaru lecz prezentujący jej drugie oblicze a inspirowany jest egzotycznymi Shalimar Bagh - ogrodami założonymi w XVII wieku zbudowanymi przez cesarza Mogołów Jahangira dla jego ukochanej żony Nur Jahan (światłość świata), później zmieniany przez ich syna Shah Jahana. Shalimar Bagh są jedną z największych atrakcji turystycznych. Dziś pełniące funkcję miejskiego parku publicznego, stanowiącego cenny przykład ogrodu kaszmirskiego. 
Oprócz tego, że ogrody same w sobie charakteryzują się wielkim kunsztem architektoniczno-ogrodniczym, zostały wkomponowane w naturalny krajobraz okolicy z wykorzystaniem akwenów i otaczających gór z ozdobionymi śniegiem szczytami. Pięknie wytyczone ścieżki, mnóstwo kwitnących roślin, kępy odpowiednio dobranych drzew, fontanny, kanały, malownicze ruiny tworzą oazę iście cesarskiego miejsca odpoczynku.

Nowy zapach to skoncentrowana wersja jako Ekstrakt Perfum zamknięty został we flakonie o pojemności 50ml. Perfumy jak i opakowanie udowadniają, że podstawą kreacji Tabacory jest wybitna jakość i styl. 

Salim Bagh 1619 Extrait de Parfum
Nuty głowy: Szafran, Róża, Korzeń irysa,
Nuty serca: Cypriol, Balsam Gurjum, Oud,
Baza: Oud, Paczula, Ambra, Piżmo, Wanillia.

Zdjęcia oraz info pochodzą ze strony Facebook: Joanna Bak FaranaTabacora Parfums 




piątek, 26 maja 2017

NEWS: Stronger with You, Because it's You by Giorgio Armani (2017)

Marka Giorgio Armani wkrótce zaprezentuje dwa nowe pachnidła odpowiednio dla Panów i Pań z interesującymi nutami. Perfumy będą pochodzić z odnogi mniej ekskluzywnej kolekcji serii: Emporio Armani.
Stronger with YOU wykreowane zostało przez francuską senselierkę Cecile Matton oraz Because it's YOU skomponowane przez Anne Flipo z firmy Inernational Flavors & Fragrances - kreatorki 103 pachnących dzieł min: dla L'Artisan Parfumeur, Chloe, Lanvin, Jimmy Choo, Yves Saint Laurent, Paco Rabanne i Lancome a twarzą reklamy została włoska aktorka Matilda Lutz oraz syn Mika Jaggera: James Jagger.
Woda Perfumowana dla kobiet i Woda toaletowa dla Panów dostępna będzie w trzech pojemnościach: 30ml, 50ml i 100 ml. Premiera zapowiedziana jest na Czerwiec 2017 roku.

Włoska marka modowa Armani słynie przede wszystkim z męskiej mody. Oprócz mody i konfekcji, założyciel marki, sławny włoski projektant mody Giorgio Armani, działa w branży hotelarskiej i gastronomicznej, a także zajmuje się produkcją okularów i perfum. Armani zaczynał od projektowania wystaw sklepowych, a swoją pierwszą własną kolekcję mody męskiej przedstawił w 1975 roku. Szybko pojawiła się też pierwsza kolekcja damska. W powszechnej świadomości prace projektanta Giorgio Armaniego zaistniały dzięki odnoszącemu sukcesy amerykańskiemu filmowi „Amerykański żigolak”, w którym postać grana przez Richarda Gere'a nosiła elegancką odzież od Armaniego. Jako tytan pracy z ponad kilkudziesięcio-letnim doświadczeniem  zgromadził następujące linie odzieżowe: Giorgio Armani, Giorgio Armani Privé, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Junior, A/X Armani Exchange oraz Armani Casa oferującą elementy wystroju wnętrz. W ramach tych kolekcji produkuje odzież damską i męską, buty i torebki, zegarki, okulary, biżuterię, perfumy, kosmetyki i elementy wystroju wnętrza. Zapachy marki są wyjątkowym uzupełnieniem filozofii Giorgio Armaniego. Stanowią ucieleśnienie jakości, stylu i sukcesu.

Stronger With You
Nuty głowy: Kardamon, Różowy pieprz, Liść fiołka,
Nuty serca: Szałwia,
Podstawa: Glazurowane kasztany, Wanilia.

Because It's You
Nuty głowy: Maliny, Neroli,
Nuty serca: Absolut róży,
Nuty bazowe: Paczula, Wanilia, Białe piżmo.




https://www.iperfumy.pl/armani/

czwartek, 25 maja 2017

NEWS: Chopard Collection (2017)

Biżuteryjna szwajcarska marka Chopard przedstawia limitowaną kolekcję nowych zapachów w szafirowych odcieniach flakonów jak i solidnych złocistych zatyczkach, inspirowaną jubileuszem 70. Festiwalu Filmowego w Cannes-oficjalnego partnera festiwalu filmowego. Chopard jest jednym z głównych sponsorów festiwalu filmowego i właśnie w tym roku obchodzi dwudziestą rocznicę tym pachnącym wydarzeniem. Debiut kolekcji rozpocznie się w rosyjskim ekskluzywnym Domu Towarowym Tsum w dniu 29 maja, po którym nastąpi ogólnoświatowa prezentacja. Twórcami nowych pachnideł jest Alberto Morillas oraz Nathalie Lorson - francuska perfumarka dorastająca w Grasse. Ceny wód perfumowanych z nowej kolekcji o pojemności 100ml rozpoczynają się już od: 196 funtów.
Historia marki Chopard to tradycja doskonałości mająca swój początek w 1860 roku w małej miejscowości Sonvilier we Szwajcarii. To właśnie tam Louis- Ulysse Chopard, utalentowany rzemieślnik w małej fabryce i sklepiku projektował wyjątkowe zegarki, które szybko zyskały reputację wśród entuzjastów elegancji i jakości. Jego wyroby szybko zdobyły ogromną popularność również w odległych krajach, m.in. w Rosji i Skandynawii. Przedsiębiorstwo znajdowało się w rękach Chopardów przez ponad wiek, aż do 1963 roku. Nowy właściciel, Karl Scheufele zrewolucjonizował wizerunek firmy dodając jej osobistego wyrazu oraz animuszu, gdyż sam pochodził z dynastii szczycącej się mistrzowską sztuką tworzenia zegarków oraz biżuterii.
Pod jego kierownictwem firma zaczęła się szybko rozwijać i po pewnym czasie weszła również na rynek kosmetyków. Także tu Chopard postępuje zgodnie ze swoją filozofią, opartą na sześciu wartościach: niezależności, jakości i doskonałości, kreatywności, tradycji, szacunku i śmiałości. Przy tworzeniu perfum Chopard bierze udział wielu kompetentnych perfumiarzy - Olivier Polg, Bruno Jovanovic, Louise Turner, Michel Girard, Michel Almairac i inni. 

Néroli à la Cardamome du Guatemala
Nuty głowy: Mandarynka, Neroli, Pomarańcza,
Nuty serca: Absolut kwiatów pomarańczy, Kardamon z Gwatemalii,
Nuty bazowe:  Nasiona Ambrette, Akord jasnych drzew.

Magnolia au Vétiver d'Haïti
Nuty głowy: Liście fiołka, Różowy pieprz,
Nuty serca:  Magnolia, Roślinna ambra, Haitański korzeń wetiwerii,
Nuty bazy:  Jasne akordy drzew, Drewno sandałowe.

Vétiver d'Haïti au Thé Vert
Nuty głowy: Zielona herbata, Roślinna ambra,
Nuty serca: Haitański korzeń wetiwerii, Drewno cedrowe,
Podstawa: Wolfwood (drzewna molekuła z Firmenich), Piżmo.

Vanille de Madagascar
Nuty głowy: Bergamota, Herbata Matcha, Kwiat pomarańczy,
Nuty serca:  Madagaskarska laska wanilii, Karmel,
Podstawa: Drewno cedrowe, Haitański wetiwer.


https://www.iperfumy.pl/chopard/camir-woda-perfumowana-dla-kobiet/

https://www.e-glamour.pl/firm-pol-1142347147-Chopard.html##