Po olbrzymim sukcesie Amber Oud z 2016 roku, pierwszego zapachu
poświęconego egzotycznym arabskim krajom, marka Trussardi Perfumes w 2017 roku wprowadza
zupełnie nowy zapach w kolekcji Black Rose inspirowany podróżami, arabskim orientem oraz
królową kwiecia: różą z Taifu rosnącą na terenie Arabii Saudyjskiej, której
geografia zdominowana jest przez górzyste, suche tereny dające idealne warunki do
rozwoju tych kwiatów. Zapach słynie z niezwykłej głębi oraz intensywności
aromatu kwiatowo-miodowego.
Trussardi Black Rose dostępna będzie jako woda
perfumowana w standardowej 100ml pojemności. Debiut zapachu już na Bliskim Wschodzie, a w nutach znajdziemy między innymi wspominaną różę Taif, ambrę, piżmo, różowy
pieprz, paczulę i wanilię.
Nicola Trussardi, włoski projektant mody i
przedsiębiorca, urodził się w 1942 roku w Bergamo w Lombardii. W 1970 roku
przejął po swoim dziadku Dante Trussardim firmę założoną w 1910 roku którą
rozszerzył o akcesoria typu walizki czy torby, a także artykuły do domu
i biura, takie jak kanapy i klosze do lamp. Dzięki wprowadzeniu
nowych produktów Trussardi zdobył nowych klientów, zachwyconych wysoką jakością
i estetyką wyrobów i uczynił z niej ważną włoską markę, znaną na całym
świecie.
Początkowo była to mała pracownia skórzanych rękawiczek.
Dante bardzo dbał o wysoką jakość wykonywanych przez niego wyrobów,
zwłaszcza popularne wśród włoskiej arystokracji były jego cieniutkie rękawiczki
z cielęcej skóry, wycinane w ażurowe wzorki. Szybko firma zaczęła
produkować inne akcesoria. Klientami Trussardiego były największe osobistości
tamtych lat, w tym Mussollini oraz brytyjska rodzina królewska.
Pojawił się natomiast problem tańszych podróbek jego
wyrobów i marka Trussardi jako pierwsza w świecie mody wprowadziła
swoje logo, które pozwalało na identyfikację jej produktów. Za jej przykładem
poszły inne marki, w tym Gucci i Chanel. Stopniowo firma zaczęła
ekspansję na rynek europejski, azjatycki i amerykański. W latach 80
pojawiają się pierwsze kolekcje mody damskiej i męskiej. Trussardi jako
pierwsza marka organizowała pokazy mody otwarte dla szerszej publiczności.
Wprowadziła też linię ubrań skierowane do konkretnego odbiorcy - Trussardi
Jeans, Trussardi Home, Trussardi Baby, Trussardi Junior. Kolejnym przełomowym
momentem w historii marki był rok 1983, kiedy Trussardi wypuściła na rynek
swoje pierwsze perfumy - Trussardi Uomo for Men. W 1996 roku powstało
centrum kulturalne Palazzo Marino Alla Scala, które jest siedzibą fundacji
Fondazione Nicola Trussardi. Ma ona na celu promowanie młodych artystów
z całego świata. W Palazzo Marino Alla Scala znajduje się również
kawiarnia i restauracja, która serwuje słynne autorskie danie Trussardi –
faszerowane ślimaki z zieloną pietruszką. Obecnie na czele rodzinnej firmy
stoi Beatrice Trussardi, która w dalszym ciągu rozwija firmę.
https://www.dolce.pl/trussardi/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz