piątek, 26 sierpnia 2016

NEWS: Natura Fabularis by L'Artisan Parfumeur (2016)

Marka L'Artisan Parfumeur na swoje obchody 40-lecia pokaże we Wrześniu nową kolekcję inspirowaną naturą i podróżami: Natura Fabularis składającą się z sześciu interesujących pachnideł które sprzedawane będą wyłącznie w butikach marki. Każde z wymienionych zapachów zawiera na etykiecie magiczną liczbę oznaczającą ilość prób do stworzenia ostatecznego zapachu a oryginalny 75ml flakon w ciemnych barwach zdobi pszczoła. Twórcą wszystkich pachnących dzieł jest młoda perfumiarka Daphne Bugey która ma już na swoim koncie interesujące zapachy. Cena orientacyjna każdego flakonu to ok: 160 Euro.
Francuska marka luksusowych perfum niszowych L'Artisan Parfumeur powstała w 1976 r. w Paryżu. Jej założyciel, Jean Laporte, postanowił skończyć ze stereotypami mainstreamu w perfumiarstwie i pójść własną drogą. Pierwsze perfumy marki L'Artisan Parfumeur zostały wydane w 1978 r. Ich nazwa to Mure et Musc, a ich niecodzienny zapach pełen jeżyn natychmiast zdobył uznanie na całym świecie. L'Artisan Parfumeur to niezwykłe zapachy pochodzące z przyrody. Do ich produkcji stosowane są najlepszej jakości naturalne składniki i unikatowe wyciągi z ziół, które nadają perfumom specyficzny zapach. Warto nadmienić, że w niektórych językach zamiast terminu perfumy „niszowe” używa się określenia „artystyczne”. L’Artisan Parfumeur uczy wszechstronnego podejścia do świata zapachów. Każdy z kilkudziesięciu zapachów wniósł coś nowego do kanonów sztuki perfumeryjnej. Nic w tym dziwnego, ponieważ dla paryskiego domu perfumeryjnego komponują najlepsi perfumiarze naszych czasów, tacy jak Olivia Giacobetti, Bertrand Duchaufour, Jean-Claude Ellena i wielu innych.

A oto i spis poszczególnych nut pachnideł z kolekcji Natura Fabularis od L'Artisan Parfumeur.

18 Glacialis Terra
Nuty: Zielone pędy, Akord lodu, Korzeń wetiwerii, Absynt.

2 Violaceum
Nuty: Fiołek, Irys, Marchewka, Szafran, Nuty pudrowe i skórzane.

26 Tenebrae
Nuty: Akordy leśne, nuty Drzewne, Kadzidło.

32 Venenum
Nuty: Akord pieczywa, Mleko, Cherbata chai, Cejloński sandałowiec.

60 Mirabilis
Nuty: Kadzidło, Ambroksan, Vulcanolide, Piżma.

9 Arcana Rosa 
Nuty: Bułgarska róża, Wetiwer, Kolczasty cedr, Drewno cedrowe, Drewno sandałowe, Labdanum.


 Zdjęcie:  François Coquerel

czwartek, 25 sierpnia 2016

NEWS: Jules by DIOR (2016)

Wspaniała niespodzianka od marki Dior dla wiernych fanów klasycznych męskich zapachów. Dior wskrzesza swoje męskie pachnidło Jules wydane w 1980 roku, tym razem w nowej odsłonie,i tylko w ograniczonej wersji. Współczesna wersja wody toaletowej o zmienionej składowo kompozycji dostępna będzie w nowym 100ml flakonie i orientacyjnej cenie: 70 Euro.

Nuty: galbanum z Iranu, akordy ziołowe, Indyjski  czarny pieprz, cyklamen, hedione, skóra, olejek cedrowego drewna, jodła.

wtorek, 23 sierpnia 2016

NEWS: Secrets du Paradis Rouge by JUL et MAD (2016)

Jul et Mad jedna z najbardziej luksusowych marek przedstawi swoje nowe olfaktoryczne dzieło na zbliżających się czternastych targach perfumeryjnych Pitti Fragranze odbywających się we Florencji  we Włoszech (9-11 września 2016) Orientalne pachnidło zainspirowane jest tętniącym życiem miastem Marakesz pełnym domów z czerwonej gliny. Ten "czerwony raj"zachwycił twórców marki  którzy odkryli go kilka lat temu, w czasie podróży poślubnej.

Marrakesz jest chyba najbardziej kolorowym, żywiołowym i kuszącym miastem ze wszystkich miast Maroka. Czerwone miasto, wrota czarnej Afryki, mekka dziwaków z całego świata. Tu wszystko koegzystuje jakoś tak naturalnie i bezpretensjonalnie. Marrakesz nazywany jest czerwonym miastem bądź też sercem Maroka. Według legendy podczas wznoszenia miasta trwała wojna, której skutkiem była lejąca się krew. Jej czerwony kolor zabarwił miasto. Widok Berberów – prawdziwych i najstarszych mieszkańców Maroka, wielbłądy, kolory oraz atmosfera sprawi, że poczujemy się częścią baśni tysiąca i jednej nocy.

Marrakesz nie urzeka przepychem i luksusem jak inne bardziej europejskie miasta, ale swoją skromnością i naturalnością. Oszałamia feerią barw, bogactwem zapachów i egzotyką.
Jest to największe skupisko handlujących wszystko i wszystkim,możesz kupić to o czym nawet nie marzyłeś, kolorowo i bajecznie możesz przenieść się w świat średniowiecza, zgubić się w zakamarkach krętych i wąskich uliczek, wystawnych straganów, kramów i warsztatów rękodzieła, możesz obserwować pracę wyrobnika z średniowiecza, według wiekowej receptury, zakosztować tradycyjnych potraw i napojów, obejrzeć zaklinaczy węży, żonglujących ogniem, spacer na wysokości po linie. W jego sercu rozciąga się ogromny plac DJEMMA EL FNA. Gwar panuje tutaj o każdej porze, jednak wieczorem dopiero gdy kurtyna idzie w górę, zaczyna się wspaniałe widowisko, w którym koniecznie trzeba wziąć udział. Wszyscy co byli potwierdzą, ze teatr to najlepszy w całym Maroku. 
Nieopodal Placu leży medyna, intrygujący labirynt uliczek, zaułków, kolorowych suków z przeróżnymi artykułami. Zapachy, które świdrują w naszych nosach, pobudzają naszą wyobraźnie i wciągają jak magnes.

Secrets du Paradis Rouge skomponowane zostało przez zdolnego perfumiarza z Włoch:  Luca Maffei, który zdobył ostatnio sporo nagród i wyróżnień. Ma on już w swoim dorobku imponujące dzieła dla takich marke jak: Pineider, Acca Kappa, Washington Tremlett, Perris Monte Carlo, Peccato Originale, Masque Fragranze Milano, Gabriella Chieffo Profumi, Tiziana Terenzi, Alyssa Ashley, Womo oraz Zippo.

Marka JUL et MAD ceniona jest przeze mnie ze względu na bezkompromisową rewelacyjną jakość swoich dzieł, jak i piękne historie opowiedziane zapachami. Są one świadectwem głębokiej miłości między jej dwoma założycielami: Juliena Blancharda i Madaliny Stoica-Blanchard. Kolekcje ostatnich pachnideł z serii  “Les Classiques” oraz “Les WHITE” cieszą się nadal olbrzymim zainteresowaniem.

Warto także wspomnieć o luksusowych opakowaniach - stylowe wykonane ręcznie drewniane etui w kolorze ciemnoszarym, które póżniej może posłużyć jako szkatułka na biżuterię. Z wygrawerowanym symbolem marki i eleganckim jedwabnym wykończeniem ręcznie szytym w której to schowany jest ten cenny eliksir. Dostępny będzie także flakon w mniej ekskluzywnej wersji zwieńczony srebrnym korkiem.
Premiera stężonego ekstraktu perfum o pojemności 50ml w wybranych Perfumeriach zapowiedziana jest na wrzesień-październik 2016 roku.

Secrets du Paradis Rouge Extrait de Parfum
Nuty głowy: Pomarańcza, Mandarynka, Davana (Dzięgiel), Neroli z Maroko, Goździk jako przyprawa,
Nuty serca: Kwiat pomarańczy, Róża damasceńska, Miód, Migdały,
Nuty bazy: Paczula, Timbersilk, Wanilia, Benzoes, Ambra, Piżmo.

piątek, 19 sierpnia 2016

NEWS: Kingdom of Dreams by LM Parfums (2016)

Twórca perfum Laurent Mazzone zaprezentuje w tym roku swoje najnowsze olfaktoryczne dzieło.
Kingdom of Dreamszapowiedz nowego stężonego ekstraktu perfum z Intymnej Kolekcji od Laurenta Mazzone twórcę marki LM Parfums. Prezentacja nowego zapachu  odbędzie się podczas 14 targów PITTI Fragranze we Florencji w dniach: 9,10,11 Września 2016 roku.
Jest to już 22 pachnidło w kolekcji tego uznanego kreatora,  o mocnym stężeniu ekstraktu perfum.

Piramida zapachowa Kingdom of Dreams Extrait de Parfum
Nuta głowy: pieprz, gałka muszkatołowa, kadzidło z Jemenu,
Nuty serca: cedr Marokański, haitański wetiwer, paczula,
Nuty bazy: ambra, piżmo.



NEWS: Secrets of Love by M.Micallef (2016)

Francuski niszowy dom perfumeryjny M. Micallef przedstawia swoje trzy pachnące orientem dzieła z najnowszej kolekcji Secrets of Love. Wszystkie kompozycje zawierają główny składnik: gałkę muszkatołową a zostały wykreowane przez perfumiarza Jeana Claude Astiera.
Seria sekrety Miłości dostępna jest  jako wody perfumowane w 75ml szklanych flakonach zdobionych metalowymi ornamentami w trzech kolorach: różowym, srebrnym oraz czarnym. Każde z pachnideł wieńczy złoty owalny korek.

Sensual
Nuty głowy: galbanum, gałka muszkatołowa, cytryna, grejpfrut,
Nuty serca:  kwiaty pomarańczy, jaśmin,
Baza: piżmo, drewno sandałowe, wanilia.

Délice
Nuty głowy: gałka muszkatołowa, pomarańcza, różowy liść laurowy,
Nuty serca: śliwa, cynamon, róża,
Nuty bazy: wanilia, oud.

Glamour
Nuty głowy: jabłko, cynamon, gałka muszkatołowa, brzoskwinia, szafran,
Nuty serca: śliwka, róża, jaśmin,
Baza: białe piżmo, kaszmirowe drewno, wanilia, drewno sandałowe.
Parfums M. Micallef to rodzinna firma założona w 1996 roku w Grasse, prowadzona przez małżeństwo: żonę Martine Micallef - francuską artystkę z Nicei która dorastała w otoczeniu sztuki. Projektuje, maluje ręcznie i zdobi kryształowe flakony kryształkami Svarovskiego. Tworzone przez nią opakowania perfum to prawdziwe dzieła sztuki, są jedyne w swoim rodzaju. Mąż Geoffrey Newman zajmuje się tworzeniem kompozycji zapachowych oraz sprawami biznesowymi. Od kilkunastu lat firma Parfums M. Micallef prężnie się rozwija. Aktualnie ich perfumy są dostępne w około 900 punktach sprzedaży w 62 krajach (w tym wspaniałych sklepów na Bliskim Wschodzie)

czwartek, 18 sierpnia 2016

NEWS: Néroli Outrenoir by GUERLAIN (2016)

Marka Guerlain zapowiada dziesiątą już zapachową kompozycję, wykreowaną z najcenniejszych stosowanych w perfumerii składników z luksusowej butikowej kolekcji L'Art & la Matiere: Néroli Outrenoir.
Pachnidło poświęcone jest jednej z dziedzin abstrakcyjnego malarstwa Pierre Soulagesa przedstawiające szerokie belkokształtne czarne formy na jasnym tle.
Ta kwiatowo-aromatyczna kompozycja wykreowana została wspólnie przez perfumiarza marki Thierry Wassera oraz Delphine Jelk. Jest to pierwsze pachnidło które zapoczątkowało zmiany w całej kolekcji. Flakon ozdobny pozostał bez zmian natomiast zmieniono kolor klasycznej pompki z beżowego na czarny jak i czarne opakowanie zewnętrzne ze skóry, ozdobione emblematem króla słońce dla wszystkich zapachów z tej serii.

Nuty: Petitgrain, Bergamotka, Kwiat pomarańczy, Neroli, Dymne akordy herbaty, Nasiona ambrette, Mech oraz Mirra.


NEWS: Gentleman by Oscar de La Renta (2016)

Gentleman to nowy zapach dla panów mojej ulubionej modowej marki Oscar de la Renta które ukażą się już we wrześniu 2016 roku poświęcone zmarłemu w 2014 roku w wieku 82 lat wielkiemu kreatorowi mody a inspirowany ulubioną grą projektanta: domino. Twarzą w kampanii nowych perfum został amerykański trener i model Lance Parker.
Zapach będzie dostępny jako woda toaletowa w dwóch pojemnościach: 50ml i 100ml.

Óscar de la Renta Gentleman
Nuty głowy: bergamotka, grejpfrut, szampan, kardamon,
Nuty serca: Egipskie geranium, rozmaryn, czarna herbata oolong,
Podstawa: wetiwer z Haitii, ambra, labdanum, impregnowane drewno.

Oscar de la Renta - Amerykańska ikona mody Oscar de la Renta pochodzi z Dominikany. W wieku 18 lat przeprowadził się do Hiszpanii, gdzie poświęcił się studiom malarstwa na Akademii San Fernando w Madrycie. W świecie mody nie było problemu, aby szybko rozpoczął prace dla czołowych hiszpańskich domów mody.  Rozpoznawalny styl jest mieszanką Dominikany - egzotyka, kolor i światło i Hiszpanii - motywy cygańskie. W 1973 roku założył własną firmę  - Oscar de la Renta Couture, a w roku 1977 stworzył pierwsze perfumy Oscar,  którymi podbił świat.


Oscar de la Renta nie wiedział jak pro­jek­tuje się ubra­nia do nosze­nia na co dzień, bo jego marka kon­se­kwent­nie pro­mowała luk­su­sowy, eli­tarny wręcz styl. Został okrzyk­nięty przez maga­zyn Vogue „kró­lem wie­czoru”, jako jedyny pro­jek­tant, który spra­wia, że każda kobieta nosząca jego kre­acje czuje się zde­cy­do­wa­nie bar­dziej kobieco niż w ubra­niach innych kre­ato­rów.
Pod­staw rze­mio­sła de la Renta pod­pa­try­wał u swo­jego men­tora, Hisz­pana Cri­sto­bala Balen­ciagi. „Uczy­łem się przez patrze­nie, baczne obser­wo­wa­nie. On był dla mnie jak Bóg” – wspo­mina po latach. Na początku lat 60. pocho­dzący z Domi­ni­kany de la Renta mieszka już w Nowym Jorku, gdzie staje przed dyle­ma­tem, który dom mody wybrać – Eli­za­beth Arden czy Diora? Wyboru pomaga mu doko­nać legen­darna redak­tor naczelna Vogue’a Diana Vre­eland, która pod­po­wiada mu, że dzięki współ­pracy z Arden będzie mógł pro­mo­wać wła­sne nazwi­sko. Gdyby wybrał Diora, pozo­stałby w cie­niu giganta mody.

Pro­jek­tant pra­co­wał dla modo­wych gigan­tów. Bez względu na to, czy była to kola­bo­ra­cja z pary­skim domem mody Lanvin w począt­kach lat 60., czy przy­wódz­two w impe­rium Bal­main w latach 90. (jako pierw­szy Ame­ry­ka­nin w pary­skim przed­się­bior­stwie; pro­jek­to­wał linie couture i ready to wear), pozo­sta­wał pod sil­nym wpły­wem twór­czo­ści Balen­ciagi. Według Vale­rie Ste­ele, dyrek­tor kapi­tuły przy­zna­ją­cej nagrodę Arti­stry of Fashion, to dzięki niemu ame­ry­kań­scy pro­jek­tanci zaist­nieli w świe­cie mody.
Nazwi­sko de la Renty owiała legenda za życia pro­jek­tanta. W 2002 roku ofi­cjal­nie zre­zy­gno­wał ze współ­pracy z Bal­main, aby skon­cen­tro­wać się na wła­snej marce. Ponowna prze­pro­wadzka z Paryża do Nowego Jorku otwo­rzyła przed nim przede wszyst­kim nowe moż­li­wo­ści tech­no­lo­giczne.

Marka De la Renta sły­nie już nie tylko z eks­klu­zyw­nych linii ubrań. Kom­po­nuje zapa­chy, pro­jek­tuje suk­nie ślubne, wydaje linie akce­so­riów. Pro­jek­tant ujaw­niał w kolek­cjach swoje pocho­dze­nie – ubra­nia mają w sobie ducha hisz­pań­skiej cor­ridy i żywio­ło­wego fla­menco. Cechuje je ogni­sty tem­pe­ra­ment, który spra­wia, ze żadna z jego kre­acji nie może zostać nie­zau­wa­żona. Zapro­jek­to­wał kostiumy do wido­wi­ska Nine Sina­tra Songs, w któ­rym wystą­pił Mikhail Bary­sh­ni­kov. Sara Jes­sica Par­ker jako fil­mowa Car­rie Brad­shaw otrzy­mała od pro­jek­tanta suk­nię, w któ­rej poja­wiła się na pla­nie „Seksu w wiel­kim mie­ście”.



http://vers-24.pl/oscar-de-la-renta-krotka-historia-guru-stylu-glamour/