poniedziałek, 15 lutego 2016

NEWS: Sandalo Nobile by Nobile 1942 (2016)

Niezwykła marka, dostępna od jakiegoś czasu w Polsce w Warszawskiej Perfumerii Mon Credo ma długoletnią tradycję, powstała w Rzymie w 1942 roku a pierwszy zapach wykreowano właśnie w 1942 roku (stąd data w nazwie marki). Jej twórca – Umberto Nobile – to człowiek o wielkiej pasji, zamiłowaniu do piękna, którego nazwisko zawsze będzie kojarzyło się ze światem luksusowych włoskich perfum. Zapachy Nobile 1942 zawierają naturalne esencje i ekstrakty pozyskiwane w wyniku skrupulatnej selekcji składników oraz długotrwałych procesów filtracji i destylacji. Proces twórczy wymaga czasu i cierpliwości, którego nagrodą jest doskonała kompozycja aromatów, urzekająca swym pięknem, głębią i niezwykłą trwałością. Wszystkie elementy kompozycji zapachowych podążają za rytmem przyrody i celebrują stulecia tradycji sztuki perfumiarskiej. Połączone ze sobą na wzajem, w jedną niepowtarzalną aromatyczną historię, oczekują jeszcze przez miesiąc zanim jej sekret zamknięty zostanie w szklanym flakonie. Dzięki temu zapachy Nobile są tak wyjątkowe, niepowtarzalne, wędrują za naszym nastrojem, układając się na skórze niczym kaszmirowy szal, dają nam niezapomniane chwile olfaktorycznych przyjemności.
Najnowszym zapachem  jest niezwykle interesujące Sandalo Nobile o pięknych nutach i mocniejszym 18% stężeniu wody perfumowanej, który zostanie przedstawiony na zbliżających się włoskich targach Esxence - the Ecent of Excellence 2016.

Nuty głowy:  Szafran, Kmin,
Nuty serca:  Drewno sandałowe, Drewno cedrowe, Benzoes syjamski,
Nuty bazy:  Balsam gurjum, Irys, Drewno figowe.
info, zdjęcia;
http://www.moncredo.pl/marki/marki-niszowe/nobile-1942.html
http://www.nobile1942.it

wtorek, 9 lutego 2016

NEWS: Tropical Wood, Aoud Lagoon by MONTALE (2016)

Marka Montale przedstawia nie lada gratkę dla fanów letnich zapachów. wkrótce wprowadzi do sprzedaży dwa nowe egzotyczne zapachy. Duet: Tropical Wood oraz Aoud Lagoon a ich premiera zapowiedziana jest już na 13 Lutego 2016 roku.
Montale jest jedną z najbardziej niezwykłych marek w świecie perfumeryjnym. Francuz Pierre Montale założyciel marki z początku przez wiele lat tworzył perfumy w swoich charakterystycznych, aluminiowych flakonach tylko dla saudyjskiej rodziny królewskiej, w tym królów, książąt i księżniczek, zaś po ogromnym sukcesie w 2003 roku zaczęły być sprzedawane także i w Europie.
Perfumy jednej z najbardziej uznanych marek luksusowych to bogactwo orientu zawierające najcenniejsze surowce w dużych stężeniach. Wybór pachnideł jest naprawdę imponujący!
Nie tylko zapachy marki Montale są oryginalne, ale także ich flakony. Design zachwyca swą prostotą i elegancją, a unikatowości dodaje im również aspekt praktyczny. Aluminiowe flakony perfum w złoto-błękitnym odcieniu zostały specjalnie opracowane w celu zagwarantowania i zabezpieczenia drogich esencji przed światłem, które jest głównym wrogiem perfum i rzadkich esencji. Ponadto ten niezwykły materiał sprawia, ze perfumy idealnie nadają się w podróż.

Tropical Wood
Nuty: Bergamotka, Owoc Marakuji, Ananas, Oud z Malezji, Róża z Bułgarii, Fiołek, Akordy skórzane, Piżmo, Wanilia z Madagaskaru.

Aoud Lagoon
Nuty: Osmantus, Słodka Sycylijska mandarynka, Kwiat Lotosu, Gardenia Tiare, Mech dębowy, Drewno gwajakowe z Paragwaju, Wetyweria z Haiti. 

niedziela, 7 lutego 2016

NEWS: Kenzo Homme Eau de Parfum (2016)

Marka Kenzo na 25 rocznicę swojego słynnego pachnącego dzieła szykuje nam nie lada niespodziankę.
Kenzo Homme Eau de Parfum bo o nim mowa, to najnowsze morsko-drzewne pachnidło zamknięte zostało w tej samej wersji flakonu co Kenzo Pour Homme z 1991 roku (wygięty bambusowy kształt) tym razem w błękitno-morskim kolorze, a inspirowane jest potęgą oceanu. Jest to zapach wolnego duchem mężczyzny, który czerpie swoją siłę z natury.
Nicolas Cazalé

Twarzą najnowszych perfum został ponownie francuski aktor i model: Nicolas Cazalé, który wcześniej brał udział w kampaniach reklamowych marki dla Kenzo Homme Sport (2012) i Kenzo Homme Sport Extreme (2013)
Twórcami najnowszej zapachowej kompozycji są perfumiarze: Nathalie Gracia-Cetto i Olivier Pescheux a ich premiera zapowiadana jest na Luty 2016 roku. Dostępny będzie w dwóch pojemnościach: 50ml i 100ml jako woda perfumowana.

W nutach znajdziemy: kardamon, miętę, cytrusy, akordy morskie, szałwię, przyprawy, wetiwer, aromatyczną wanilię, cedr i drewno sandałowe. 

wtorek, 2 lutego 2016

NEWS: Opus X - The Library Collection by AMOUAGE (2016)

Marka Amouage idzie jak burza. Luksusowy dom perfumeryjny ogłosił wprowadzenie najnowszej dziesiątej zapachowej bibliotecznej pozycji – kwiatowo-drzewny Opus X, który dołączy do pozostałych zbiorów perfum Library Collection.
Perfumy zamknięte zostały w pięknym bursztynowo-czerwonym kolorze flakonu, inspirowane słynnym filmem "Purpurowe Skrzypce" z 1998 roku który opowiada historię skrzypiec wykonanych przed kilkuset laty przez wybitnego włoskiego lutnika Nicole Bussotti które miały być prezentem urodzinowym dla syna. 
Niestety jego ukochana żona i dziecko umierają. Mija wiele lat. Instrument trafia do sierocińca w Austrii. Skrzypce są teraz własnością Kaspera Weissa, chłopca który jest bardzo chory na serce. Zmuszony do wyczerpujących ćwiczeń umiera podczas występu na dworze królewskim. 
Instrument o niezwykłej purpurowej barwie i niespotykanym brzmieniu przynosi nieszczęście swym kolejnym właścicielom, trafia do Austrii, potem do Anglii, Chin, wreszcie zostaje wystawiony na aukcji we współczesnej Kanadzie. Kiedy znawca instrumentów Charles Moritz potwierdza oficjalnie ich autentyzm, dom aukcyjny wypełnia się po brzegi. Jednak nikt nie domyśla się, jaką tajemnicę kryje purpurowy instrument.
The Library Collection: Opus X dostępny będzie w postaci wody perfumowanej o pojemności 100ml na stronach Amouage, a także u wybranych dystrybutorów, już na przełomie Kwietnia i Maja 2016 roku. 

Opus X
Nuty głowy: Róża Centifolia, Akord czerwonej róży, Pąki róży, Róża Oxide,
Nuty serca: Geranium, Akord werniksu (jednoskładnikowy lakier szklący do zabezpieczania powierzchni typu drewno, papier), Akordy skórzane,
Nuty bazy: Ambrarome czyli eksklusiv: orientalny akord oczyszczonego ekstraktu labdanum: Estry Etylowe), Agarowiec (Oud) z Laosu, Ylang-Ylang, Akordy metaliczne.


Zdjęcie:
http://mike-darkranger.deviantart.com/art/The-Red-Violin-81318093

sobota, 30 stycznia 2016

NEWS: Lilac Love by Amouage (2016)

Lilac Love to pierwsze kobiece perfumy od marki Amouage z kolekcji The Secret Garden (Tajemniczy Ogród). Pachnidło to debiutuje już w ekskluzywnym Domu Towarowym Harrods.  Perfumy uchwycają prawdziwego ducha klasycznej kobiecości u nowoczesnej kobiety.
Woda perfumowana o 100ml pojemności zamknięta została w klasycznym dla marki flakonie ze srebrnym korkiem wieńczącym kryształ Svarowskiego. Dodatkowo na uwagę zasługuje wytworne opakowanie zewnętrzne w kolorze fiołkowego bzu, ozdobione srebrnym napisem które można wykorzystać jako elegancką szkatułkę.

Jesteśmy tak zajęci próbując wpasować się w nowoczesność, że czasem zapominamy o rzeczach prostych i tradycyjnych charakteryzujących nas i nasze życie.” 
Christopher Chong, dyrektor kreatywny marki.

Ponieważ nie można uzyskać ekstraktu kwiatu lilaka, Lilac Love harmonijnie odtwarzają akord owego kwiatu, aby wyrazić jego zwierzęce i pudrowe tony poprzez melodyjny balans nutami róży i jaśminu. Akord uzyskano poprzez połączenie górnych nut gardenii, piwonii i heliotropu. Kwiatowy charakter perfum został podkreślony gourmandowym sercem z irysa, aromatu ziaren kakaowca i bobu tonka. Ciepłe tchnienie sandałowca wyraża w bazie charakterystyczną zmysłowość wzmocnioną bogactwem aromatu paczuli i ułągodzoną obecnością wanilii, tworząc w ten sposób ponadczasową kwiatową symfonię otuloną romantyczną zasłoną.

Amouage jest marką wykreowaną z najcenniejszych składników zrodzonych przez Matkę Naturę. Kwintesencja luksusowego Orientu, która prowadzi nas na lektyce do bram jednej z najbogatszych krain świata. Początkowo jedynie najbliżsi przyjaciele rodziny królewskiej Omanu, mieli możliwość obcowania z eliksirami Amouage.
Założycielem Amouage jest szejk Sayyid Hamed bin Hamood dbający o dziedzictwo arabskiej kultury, której nierozłącznym elementem były także perfumy. Ambicją jego było zbudowanie arabskiej marki perfum, godnej królewskich dworów. Marka Amouage miała stać się perfumami, które zachwycą cały świat swoją wyjątkowością. Szejk do ich stworzenia zaprosił legendarnego twórcę zapachów – Guya Roberta. Do dyspozycji francuskiego arcymistrza postawione zostały najcenniejsze, najrzadsze i najdroższe składniki.
Kiedy rozpoczęto ich sprzedaż londyńskim Harrodsie, momentalnie stały się ultraluksusowym przedmiotem pożądania zarówno znamienitych gwiazd Hollywood, jak i pozostających w cieniu największych biznesmenów świata. Amouage jednym i drugim oferuje największy skarb, jaki mogą dać perfumy. Stuprocentową pewność siebie i pełnię absolutnie unikatowego luksusu.

Nuty głowy: Jaśmin, Róża, Gardenia, Piwonia, Heliotrop,
Nuty serca: Korzeń irysa, Nasiona kakao, Fasolka tonka,
Nuty bazy: Drewno sandałowe, Paczula, Wanilia.





piątek, 29 stycznia 2016

NEWS: Equinox Bloom by Penhaligon's (2016)

Penhaligon’s wkrótce zaprezentuje swoje pierwsze w kolekcji gourmandowo-kwiatowe pachnidło stworzone przez mistrza perfumiarstwa Oliviera Cresp, zainspirowanego kwintesencją angielskich podwieczorków.
Podwieczorek jest dobrą okazją do towarzyskich spotkań przy słodkościach, herbacie lub kawie. Zwyczaj angielskich podwieczorków sięga jeszcze wiktoriańskich czasów, kiedy to na "popołudniową herbatkę" podawano herbatę i bogaty wybór bułek, kanapek, tostów z miodem i marmoladą oraz ciastek.
Tradycja picia herbaty o piątej po południu, czyli five o`clock, narodziła się w angielskiej kulturze za sprawą księżnej Bedford – Anny Marii Russel. Obecnie, mimo że zwyczaj powoli zanika, Anglia wciąż kojarzona jest z tradycyjną popołudniową herbatką i towarzyszącym jej podwieczorkiem.
Słodki upominek od marki Penhaligon's Equinox Bloom jako woda perfumowana w dwóch pojemnościach: 50ml i 100ml będzie miała swoją premierę w Marcu 2016 roku na stronie butiku marki Penhaligon’s oraz perfumeriach.

Nuty głowy: Esencja Neroli Bigarade, absolut liści fiołka,
Nuty serca: Plumeria (Frangipani), absolut kwiatu pomarańczy, absolut jaśminu Sambac, 
Nuty bazy: Ambroxan, absolut benzoesu Syjamskiego, brązowy cukier.  

NEWS: Horizon by Davidoff (2016)

Nowe perfumy o pięknej barwie z rodziny drzewno-przyprawowej od marki Davidoff wykreowane przez dwóch perfumiarzy:  Oliviera Pescheux (stworzył 67 pachnideł dla takich marek jak: Sisley, Ex Nihilo, Dior, Balmain, Jil Sander, Lanvin, Diptyque, Salvador Dali)  i Jacquesa Hucliera (6 wariacji A*Men Thierry Mugler, B*Men Muglera, Nina Ricci, Les Liquides Imaginaires)
Horizon jako woda toaletowa dostępna jest w trzech pojemnościach: 40ml, 75ml oraz 125ml
oraz w uzupełnieniu kolekcji dostaniemy także dezodorant w sztyfcie, balsam po goleniu i żel pod prysznic.

Nuty: grejpfrut, mandarynka, imbir, absolut kakao, rozmaryn, drewno cedrowe, paczula, gałka muszkatołowa, sezam,  pieprz, wetywer.
Davidoff marka stworzona przez urodzonego w Kijowie, a osiadłego w Szwajcarii Zino Davidoffa. Znana jest głównie z wyrobów tytoniowych takich jak cygara i papierosy. Pod tą marką produkowane są również ekskluzywne fajki, koniaki, kawy, perfumy, wieczne pióra, oprawki do okularów, wyroby ze skóry, zegarki oraz wszelkiego rodzaju akcesoria związane z paleniem tytoniu.
Zino Davidoff urodził się 11 marca w 1906 w Kijowie. Antysemickie nastroje panujące w tamtych latach w carskiej Rosji narażały rodzinę Davidoffów na ciągłe kłopoty. W 1911 sytuacja polityczna stała się tak napięta, że cała rodzina postanowiła wyemigrować na Zachód. Zatrzymali się w Genewie, gdzie ojciec Zina - Henri zdecydował się wynająć nieduży sklepik. Henri Davidoff postanowił zająć się tym na czym znał się najlepiej, czyli wytwarzaniem i sprzedażą wyrobów tytoniowych, wprowadzając swojego syna w technologię produkcji cygar.
W 1925 Zino Davidoff wyjechał do Ameryki Południowej gdzie pracował na plantacjach tytoniu w Argentynie i Brazylii. Około 1928 udał się na Kubę, gdzie obserwował produkcje cygar. Po powrocie do Genewy, przy sklepie swojego ojca, w piwnicy, urządza humidor - pomieszczenie o szczególnych warunkach do przechowywania liści tytoniu. Jest w tym zakresie prekursorem.
Pod koniec II wojny światowej Zino Davidoff otrzymał pozwolenie na stworzenie własnej marki cygar. W 1946 tworzy serię cygar o nazwie G.C. (Grand Cru). Nazwa jest zainspirowana klasyfikacją win francuskich.
W 1970 otwiera fabrykę cygar w Hawanie gdzie powstają serie cygar Davidoff N°1, Davidoff N°2 oraz Ambasadrice.
W 1970 rodzinna firma z Bazylei Oettinger kierowana przez dr Ernsta Schneidera wykupuje prawa do marki Davidoff. Zino Davidoff współpracował ze swoją dawną firmą, aż do śmierci, będąc jej ambasadorem.
W 1989 Zino Davidoff wraz z Ernstem Schneiderem przenoszą uprawę tytoniu na Dominikanę.
14 stycznia 1994 Zino Davidoff umiera w wieku 88 lat.
Założona przezeń firma osiąga dochody rzędu 1,5 mld euro, zatrudnia 2.700 pracowników, ma 53 sklepy firmowe (dane na 2008 rok).
Asortyment produktów oferowanych przez firmę został rozszerzony o liczne artykułu luksusowe: koniaki, wyroby skórzane, oprawki do okularów, pióra wieczne, zegarki oraz perfumy.

W 1984 na rynek weszły perfumy Davidoff Classic, w 1986 - Zino Davidoff, w 1988 Davidoff Cool Water, uważany za jeden z najbardziej rozpoznawalnych zapachów dla mężczyzn. W 1996 - na rynek weszły perfumy dla kobiet: Davidoff Cool Water Woman.