czwartek, 19 marca 2015

NEWS: Sunshine by Amouage

Sunshine by Amouage 
W nutach min: jagody jałowca, paczula, papirus, akordy jasnego tytoniu, Davana, migdały, likier z czarnej porzeczki, osmantus, jaśmin, cedr, wanilia i magnolia.

Sunshine, najnowsze dzieło marki Amouage stworzone zostało pod przewodnictwem Christophera Chonga, dyrektora artystycznego marki.
Są to pierwsze perfumy które dołączą do kolekcji Midnight flower, od niedawna dostępnej jedynie jako produkty zapachowe do pomieszczeń i zapachowych świec.

Bogata kwiatowa kompozycja, rześkie, a jednocześnie słodkie otwarcie zbudowano z nut migdałów, likieru porzeczkowego i dawany. W sercu zapachu kwitnie bukiet białych kwiatów, złożony z wonnego jaśminu, eleganckiej magnolii i egzotycznego osmantusa o lekko brzoskwiniowym aromacie. Akord miękkiej wanilii nadaje mu zmysłowej miękkości, zaś wyrazista baza z białej tabaki, papirusa, paczuli i jałowca sprawia, że zapach jest luksusowy i trwały.
Sunshine zamknięty został w słonecznym flakonie, biały korek flakonu ozdobiono złotym kryształem Swarovskiego, przywodzącym na myśl blask słońca w samo południe. Wytworne opakowanie zewnętrzne, ozdobione lazurowo-złotą mozaiką może zostać wykorzystane jako elegancka szkatułka.


NEWS: English Lavender, English Rose, April Violets oraz Lily Of The Valley by YARDLEY

Yardley London to marka słynąca z luksusowych perfum i mydeł. To jedna z najstarszych znanych na świecie marek mydlarskich a zarazem perfumeryjnych. Pierwsze wzmianki o rodzie Yardley'ów pochodzą już z roku 1402.
Dom Yardley powstał w Anglii w połowie XVII wieku, panował wtedy król Karol I. Przedsiębiorczy, młody człowiek o imieniu Jonathan Yardley otrzymał nakaz królewski udostępnienia wszystkim mydła do City of London. Środki finansowe przeznaczone na ten cel pochodziły z królewskiego skarbca. Yardleyowie perfumowali je olejkiem hodowanej w angielskich ogrodach lawendy, która z czasem stała się rozpoznawalnym symbolem firmy.
Przedsięwzięcie to zostało utracone z powodu wielkiego pożaru w Londynie w 1666 roku. Ocalał tylko jeden szczegół - lawenda, którą wykorzystano do produkcji perfum i mydła.
100 lat później (1770 r.) rodzina Cleaver spowodowała, że dom perfumeryjny Yardley w Londynie znów zaczął żyć. Tworzyła mydła i podstawy perfumeryjnego biznesu znane do dzisiaj.
Mądra działalność doprowadziła do kolejnego angażu Yardley'a w biznes. Już na początku 1800 roku Yardley London był z powrotem w rękach rodziny. Od tego momentu marka rozwija się i prosperuje. Stworzyła słynną reklamę, która stała się znakiem czasu.
Do 1880 roku eksportował kosmetyki do Stanów Zjednoczonych, następnie do Australii i na cały świat. Sukces Królewskiego rodu przyczynił się do wprowadzania innowacji i nowych produktów.
Był to dowód na popularność Yardley'a oraz stabilną pozycję na rynku zapachów. W roku 1960 sercem został Londyn, a Yardely wprowadził linię zapachową dla mężczyzn. Wtedy też ikona stylu, Twiggy zostaje twarzą marki. W kolejnych latach Yardley zmieniał właścicieli i korporacje. Dzisiaj utożsamia bogate, wspaniałe dziedzictwo historyczne na czele z dumą i doświadczeniem. Dalej tworzy luksusowe produkty dla wymagających klientów z całego świata. Wieczna, klasyczna marka kosmetyków toaletowych, bazująca na świeżych, naturalnych składnikach uprawianych w różnych rejonach Anglii.
Może nazywać się królewską marką ze względu na tradycję sprzed prawie 400 lat...
Wszystkie jej produkty zawierają 95% naturalnych składników bez dodatków sztucznych parabenów itp.

W tym roku mamy przyjemność poznać cztery wiosenne pachnidła z kolekcji Contemporary Classics: English Lavender, English Rose, April Violets oraz Lily Of The Valley jako wody toaletowe od marki YARDLEY w dwóch dostępnych pojemnościach: 50ml i 125ml.
W ofercie również preparaty do pielęgnacji ciała: perfumowany talk, mydła, balsamy, lotiony, kremy do rąk.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1396809900634796&set=a.1391467044502415.1073741828.100009173986732&type=1&theater

April Violets
Nuty: Liść fiołka, cytrusy,  irys, mimoza, róża, biała brzoskwinia, nuty pudrowe, wanilia, drewno sandałowe.

English Lavender
Nuty: Bergamotka, szałwia muszkatołowa, lawenda, geranium, jaśmin, rumianek, eukaliptus, fiołek, wanilia, nuty drzewne, paczula.

English Rose
Nuty: Cytrusy, róża,  herbata,  róża, magnolia, fiołek, liść czarnej porzeczki, paczula, piżmo.

Lily Of The Valley
Nuty: Gruszka, konwalia, frezja, piżmo.

NEWS: Lú DONNA & Lú UOMO Ludovica di Loreto

Ludovica di Loreto pochodzi z długiej linii rzemieślniczej włoskich perfumiarzy.
Najnowsze włoskie perfumy młodej pięknej perfumiarki Ludovici Di Loreto która od małego dziecka dorastała w świecie zapachów albowiem rodzina jej działa od lat w świecie perfum.
Wykreowane romantyczne pachnidło LÚ DONNA jest inspirowane wspomnieniami i tęsknotą za ukochanym, gorącym i namiętnym, tętniącym życiem: Rzymem.

 Donna jest bardzo dziewczęce, radosne, rozgrzane słońcem i mocno owocowo-konfiturowe.
Czuć w nim mocno słodką, lekko kwaskowatą, malinowo-jabłkową marmoladę. Później dochodzą tonacje pudrowego kwiecia fiołka i piwonii, które pięknie się tu wpasowują. Akordy kwiatowe szybko ustępują aromatowi syropu z soczystych, takich dojrzewających lekko twardych kwaskowatych porzeczek, ułożonych na pięknej, subtelnej orientalno-drzewnej bazie.
Podsumowując: Kobiece, słodkie i seksowne to pachnidło bardzo trwałe, zamknięte w eleganckim flakonie. Choć to nie mój typ gdyż ogrom owoców (szczególnie malin) jest tu znaczny, to bardzo się cieszę że miałem okazję je poznać.


"LÚ DONNA" EAU DE PARFUM 
Nuty głowy: Włoska mandarynka, Kalabryjska bergamotka, Marokańskie kwiaty, Czarna porzeczka, Grejpfrut,
Serce: Malina, Piwonia, Jabłko, Fiołek,
Baza: Wanilia, Białe piżmo, Paczula, Benzoina, Ambra, Drewno sandałowe z Nowej Kaledonii.

"Lú UOMOEAU DE PARFUM to następny skomponowany zapach przeznaczony dla drugiej płci. Aromatyczne pachnidło jest inspirowane ciepłem śródziemnomorskich Włoch
Nuty głowy: Kalabryjska bergamotka, Kalifornijski Grejpfrut,
Serce: Włoska mandarynka, Piwonia, Ambra,
Baza: Białe piżmo.

poniedziałek, 9 marca 2015

NEWS: Aire Atardecer by Loewe

Hiszpańska marka Loewe wprowadza właśnie swoje nowe pachnidło w formie wody toaletowej:
Aire Atardecer – siódmy klon serii AIRE. Tym razem w nutach będzie kwiatowo i orientalnie.

Nuty głowy: kwiaty pomarańczy, brzoskwinia, bergamotka,
Nuty serca: róża, jaśmin sambac, ylang-ylang,
Baza: drewno sandałowe, wanilia, piżmo.

Loewe - symbol hiszpańskiego luksusu, to jedna z nielicznych marek o tak długiej historii, które funkcjonują od daty powstania. Założona w 1846 roku, przeszła podobną drogę, jak Hermès i Louis Vuitton, rozpoczynając produkcję od drobnej skórzanej galanterii, następnie rozwijając ją o torby podróżne, walizki i torebki, na linii ubrań i perfumach kończąc. Dziś kolekcje pokazywane są na paryskich wybiegach, dzięki czemu marka ta zyskała sobie solidną pozycję na rynku dóbr luksusowych.  
W ciągu ostatnich 40 lat, marka stworzyła ekskluzywną i pełną indywidualności linię wyrafinowanych, eleganckich i niepowtarzalnych zapachów dla mężczyzn i kobiet. Loewe osiągnęła sukces jako niszowa marka perfumeryjna umiejętnie przekształcając przestrzeń sprzedaży w unikalne przeżycie zakupowe.


piątek, 6 marca 2015

Violettes du Czar by Oriza L.Legrand

Oriza L.Legrand to stosunkowo nowa niszowa firma która jednak ma swoją bogatą historię.
Powstała w 1720 roku za czasów panowania Ludwika XV Króla Słońce.
Nazwa marki pochodzi od oryza sativa - łacińskiej nazwy pochodzącego z Azji południowo-wschodniej ryżu siewnego w odniesieniu do pudru ryżowego pod postacią białego proszku którego to ogromne ilości sprzedawano i stosowano w wielu preparatach do twarzy i perukach na przełomie 17 i 18 wieku.
Puder ten obecnie jest wykorzystywany jako składnik wielu pudrów i podkładów, a także dostępny jako samodzielny produkt.


Perfumeria zaopatrywała liczne królewskie i cesarskie dwory w Europie. Pomimo różnych udanych wcieleń, ostatecznie zniknęła do 1930 roku, doprowadzona do ruiny przez wyniszczenie ekonomiczne i złe zarządzanie firmą.
W 2012 roku dzięki staraniom Franck’a Belaiche i jego partnera Hugo Lamberta marka została zakupiona i ponownie wskrzeszona z misją przywrócenia do życia perfumowego bogactwa legendarnych zapachów.
Wskrzeszona kilka lat temu Perfumeria ulokowana na ulicy Saint-Augustin w Paryżu w swojej bogatej kolekcji oprócz kilkunastu znakomitych zapachów, posiada również wiele rodzajów zapachowych ręcznie wyrabianych mydeł, świec zapachowych, organicznych produktów do pielęgnacji skóry oraz wysokiej jakości produktów do pielęgnacji. Wszystko wykreowane z naturalnych, najwyższej jakości składników.
Przywrócone po ponad 150 latach legendarne pachnidło Violettes du Czar z 1862 roku wykreowane w kilku wersjach dla rosyjskiej arystokracji Romanowów- głównie dla Alexandra II to bardzo zmysłowe fiołkowe perfumy w najpiękniejszej odsłonie!
Na swojej stronie internetowej, jak i w materiałach prasowych marka opisuje najnowszą zapachową kreację w następujący sposób:

Ze wszystkich francuskich producentów perfum tylko Perfumeria Oriza L. Legrand została wybrana jako dostawca na Dwór Rosyjski. W uznaniu za ten zaszczyt, opracowała ona linię subtelnych i delikatnych zapachów, z których Violettes du Czar odznaczał się niezrównaną jakością, przez co stał ulubionym zapachem bogaczy i Dworów Europy.

Violet of Nice, perfumy o wiele subtelniejsze, bardziej delikatne i bardziej wytworne niż inne, połączone z męskimi akcentami pochodzącymi z rosyjskiej skóry, balsamu i bursztynu, są mniej stonowane niż słowa, które je opisują.

Violettes du Czar to śmiałe perfumy, które spodobają się zarówno eleganckim mężczyznom, jak i kobietom.


Nuty głowy: Liście fiołka & Dziki fiołek.
Nuty serca: Francuski fiołek z Nicei, Niemiecki Irys & Heliotrop.
Nuty bazy: Balsam tolu, Skóra, Ambra oraz drewno gwajakowe.


Fiołek należy do najbardziej wdzięcznych tematów perfumiarstwa. Kwiat ten był również jednym z ulubionych kwiatów Napoleona, a w XIX w. perfumy na jego bazie cieszyły się ogromną popularnością.
Jako kwiat, fiołek posiada słodki, pudrowy, drzewno-kwiatowy aromat zawdzięczany jononom, które zostały po raz pierwszy wyodrębnione z fiołków Parma przez Tiemanna i Krugera w 1893 r.
Odkrycie to przyczyniło się do udanego opracowania sztucznych nut fiołka, identycznych zapachowo i znacznie tańszych od cennego olejku naturalnego. Współcześnie jonony i jonony metylu stosowane są niemal we wszystkich perfumach. Paleta zapachowa jononów uwzględnia aromaty świeżych pąków fiołka, łagodne drzewne, a także słodkie kwiatowe nuty. Jonony metylu wyróżnia silniejszy drzewny zapach, podobny do irysa.


Zapach liści fiołka różni się od zapachu jego kwiatów. Liście emanują intensywnie zielonym aromatem, przypominającym zapach koszonej trawy, z delikatnym śladem zapachu ogórka. Na południu Francji, głównie dla liści, uprawiane są dwie odmiany fiołka: Parma i Victoria. Odświeżający zapach liści fiołkowych jest nieodłącznym składnikiem wielu kompozycji perfumowych, począwszy od świeżych kwiatowych, poprzez orientalno-przyprawowe oraz zapachy fougere.
W starożytności Grecy uważali fiołki za kwiaty długowieczności, optymizmu i płodności. Według mitologii greckiej, fiołki powstały gdy Zeus poprosił Ziemię, by stworzyła dla jego miłości, którą była Io (grecka nimfa) najpiękniejsze kwiaty. Wieńczyły one również głowy biesiadników, co miało uchronić ich przed upiciem się i migreną. Fiołki zdobiły tarasy podczas uczt. W starożytnym Rzymie służyły m.in. do przystrajania grobów w święto ku czci duchów zmarłych. Rzymianie cenili również wino fiołkowe.

A jaki jest zapach?
To czarujące, odrestaurowane dzieło, którego nazwa dokładnie oddaje charakter zapachu i stanowi prawdziwą esencję francuskiej sztuki perfumiarskiej i która tak jak wcześniejsze dzieła marki nigdy nie przestanie zachwycać.
To jedna z tych kompozycji skierowana zarówno do mężczyzn jak i kobiet która ułożona została wokół aromatycznych o niespotykanej delikatności kwiatowych, pudrowych nut fiołka którego delikatne fioletowe, białe oraz różnobarwne kwiaty pojawiają się wczesną wiosną, jeszcze zanim drzewa zdążą pokryć się liśćmi i korzenia irysa w wyraźnym staromodnym stylu.
Dodatek chrupiących łodyżek liści fiołka powoduje, że kompozycja staje się bardziej świeża, lekka i przestrzenna. Jest jak zapach natury, niczym nie zmąconej ciszy, jak przechadzka po zacienionych leśnych dolinach pełnych skrywającego się w gęstwinie zielonego listowia mokrego od porannej rosy, osłaniającego te cudowne delikatne kwiecie.

Podsumowując: czarująca i beztroska otulająca, niezwykle romantyczna kompozycja osadzona na miękkiej orientalno-drzewnej bazie doprawionej kilkoma kroplami jedwabistego zamszu.































Zdjęcia:
https://akafkaesquelife.files.wordpress.com/2013/11/oriza-composite-oldpictures.jpg
http://www.fragrance.or.jp/wp-content/uploads/2014/05/DSC_0042.jpg
https://unreveparisien.files.wordpress.com/2014/02/img_4961.jpg
https://auntiedogmasgardenspot.files.wordpress.com/2013/04/delightful-violets-flowers-still-life-table-vase-violets.jpg
http://hdwallpapersfactory.com/nature/nature-rain-flowers-grass-violets-desktop-hd-wallpaper-1182752/

środa, 4 marca 2015

NEWS: Aoud Lavender By Montale Parfums

Marka MONTALE przedstawia nie lada gratkę dla fanów chłodnych lawendowych zapachów.
AOUD LAVENDER to nowe, 95 w kolekcji pachnidło, którego premiera zapowiadana jest na 26 Marca 2015 roku.
W nutach znajdziemy min: świeży, chłodny aromat kwiatów lawendy, gorący szafran, bergamotkę i kalabryjską cytrynę, Paczulę z Sumatry, delikatne akordy kwiatowe, drewno sandałowe z Mysore, szlachetny agarowiec, białe piżmo i akordy ambry.


Zdjęcie:
https://www.facebook.com/MontaleParfums/photos/a.214419025335788.45310.214268818684142/703916143052738/?type=1&theater

wtorek, 3 marca 2015

NEWS: Marlowe by Jardins D'écrivains

MARLOWE inspirowany Christopherem Marlowe słynnym dramaturgiem angielskim jest już siódmą zapachową kreacją od francuskiej marki Jardins d'écrivains inspirowanej pisarzami, literaturą i ogrodami. 
Zapach określany jest jako gęsty, mocny, dziki i teatralny.
Woda perfumowana Marlowe o pojemności 100ml zadebiutuje na zbliżających się Mediolańskich Targach Esxence-The Scent of Excellence w dniach 26-29 Marca 2015 roku.
Przybliżona cena pachnidła to: 85 Euro.
Nuty: Tuberoza, Osmantus, Żywica Elemi,
Mirra, Suszone kwiaty, 
Mech dębowy, Labdanum, Piżmo tonkijskie, Akordy skórzane.

Christopher Marlowe (ur. 26 lutego 1564 Canterbury, Anglia -zm. 30 maja 1593, Deptford, Anglia)
Dramaturg angielski. Jeden z głównych przedstawicieli teatru elżbietańskiego. Nadano mu przydomek "ojca angielskiej tragedii", między innymi z powodu wprowadzenia wiersza białego do elżbietańskiego dramatu.
 Był synem mistrza szewskiego z Canterbury. Wystrzelił wysoko w swym krótkim i sensacyjnym życiu. Słynął z awanturniczego trybu życia i niepohamowanego temperamentu. Obracał się w gronie wolnomyślicieli o bardzo prowokacyjnych poglądach. Był badany przez Radę Koronną (Privy Council). Z drugiej strony (a może właśnie dla poratowania reputacji w oczach czynników urzędowych) już w czasie studiów był zatrudniony jako agent angielskiego wywiadu. Marlowe był również tłumaczem. Znane są jego tłumaczenia poezji Owidiusza i Lukana.
Został aresztowany w 1653 za herezję, zwolniony z więzienia, ale 20 dni później zginął w niewyjaśnionych do końca okolicznościach, zasztyletowany w bójce w tawernie, przemierzywszy zapewne tylko część szlaków dramaturgicznego rozwoju, na które go kierował jego uderzający talent. Uważany był za najwybitniejszego dramaturga przed Szekspirem. Jego twórczość cechował niespotykany rozmach tematyczny i retoryczny. Jego wynalazkiem było potraktowanie panowania jakiegoś władcy jako gotowej kanwy dramatu. Utorował drogę Kronikom historycznym Szekspira. Wskazywano na podobieństwa jego bohaterów z nadczłowiekiem Nietzschego, tkwiące w koncepcji ludzi dyktujących sobie własne zasady. Pisał również wiersze. Nadał wyższej rangi nie rymowanemu wierszowi, elżbietańskiemu blank verse, ale mistrzostwo i w tej dziedzinie miało należeć do Szekspira.. Jego zabójstwo wywołało sporo teorii spiskowych, które trwają do dziś.