wtorek, 19 września 2017

NEWS: Majaïna Sin,The Different Company (2017)

Francuska marka The Different Company przedstawia swoje najnowsze orientalne pachnidło Majaïna Sin z kolekcji L'Esprit Cologne a inspirowane malowniczymi rejonami Madagaskaru jak i  najlepszymi na świecie surowcami uzyskiwanymi w produkcji nie tylko perfum. Między innymi kory cynamonu, świeżego destylowanego imbiru i certyfikowanej ręcznie zapylanej ekologicznej wanilii. To właśnie na Madagaskarze są dziś największe uprawy wanilii, którą świat pokochał za specyficzny smak i niezwykły aromat.

Wanilia znana była już Aztekom, którzy chętnie łączyli ją na przykład z czekoladą. Od nich przejęli przyprawę Hiszpanie i rozpowszechnili na całym obszarze swych wpływów. Pierwotnie uprawiano ją wyłącznie w Meksyku, z czasem pojawiła się w innych krajach, choć aklimatyzuje się wyjątkowo ciężko. Dopiero wprowadzenie sztucznego zapylania tak naprawdę otworzyło plantatorom z innych krajów możliwość uprawiania wanilii. Dziś występuje na różnych kontynentach, ale Madagaskar należy do najbardziej liczących się eksporterów. Wytworzenie tej jakże aromatycznej przyprawy jest procesem długim, a to bardzo podnosi jej koszt. Zbiera się tylko niedojrzałe strąki, następnie suszy je, aż ściemnieją i pomarszczą się, ale pozostaną nadal elastyczne. Na Madagaskarze po zerwaniu blanszuje się je krótko wrzącą wodą, a dopiero potem suszy. Najlepsze jakościowo laski są pokryte krystalicznym nalotem waniliny, której przyprawa zawdzięcza swój charakterystyczny smak i zapach. Z dobrodziejstwa wanilii szeroko korzysta również przemysł perfumeryjny. W odpowiednich warunkach mogą być przechowywane nawet trzy, cztery lata.
Majaïna Sin dostępna jest jako woda perfumowana a wykreowana została przez perfumiarkę Émilie Coppermann która ma na swoim koncie mnóstwo interesujących perfum dla takich marek jak: Balmain, Comme des Garcons, Stendhal, Givenchy, Lalique, Jil Sander, Perfumer's Workshop.

Nuty głowy: pomarańcza Bigarade, Włoska bergamotka, neroli,  kwiat pomarańczy, imbir z Madagaskaru,
Nuty serca: orchidea, heliotrop, krem z kasztanów, cynamon z Madagaskaru,
nuty bazy: fasolka tonka z Gwatemali, szara ambra, sandałowe drewno, piżmo, ekstrakt wanilii z Madagaskaru.


niedziela, 17 września 2017

NEWS: Gas Antisociale Peccato Originale (2017)

Włoska marka Peccato Originale jaką miałem okazję poznać jakiś czas temu a która jest jedną z moich ulubionych, przedstawiła na niedawnych Wrześniowych targach Pitti Fragranze swoje najnowsze pachnidło z kolekcji Original Sin: Gas Antisociale.
Pierwsze pachnidła w kolekcji tej szczególnej marki składały się z limitowanych (w tym kilku już nie produkowanych zapachów) które kilka lat temu przedstawione zostały na europejskich targach. Peccato Originale czyli Grzech pierworodny podkreślone laska Kaduceusza to wyjątkowe i niepowtarzalne perfumy dopracowane w każdym calu które zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie. Twórczynią tej marki jest Monti Silvia – chemiczka i farmaceutka od lat, artystyczna dusza, która w swoje zapachy wkłada całe swoje serce. Każde opakowanie jak i zapachy oparte są na odnalezionych w piwnicach zapiskach i recepturach, zamkniętych w starych pożółkłych pudłach z lat 1930-tych ze specyfikami pochodzenia roślinnego używanymi do tworzenia leczniczych preparatów. Czerwona część wewnątrz czarnego opakowania zapachu reprezentuje czerwień oznaczającą popędy ludzkie, a czerń zmysł grzechu, który uniemożliwia ich dowolną ekspresję.

Gas Antisociale
To zapach stworzony, by sprzeciwić się negatywnemu wpływowi, jaki okrutni narcyzi mają na nas. Narcyzm jest zaburzeniem osobowości, które obejmuje antyspołeczne zachowanie, paranoję i tendencję do życia w samochwalczej bańce. Ten wyciąg jest zdecydowanym, silnym, porywającym wyciągiem stworzonym po to, by chronić tych, którzy go stosują.
Nuty górne nowego zapachu to: szafran, mandarynka, pomarańcza i jaśmin. W nutach serca odnajdziemy drewno agarowe, skórę oraz różę, natomiast podstawa składa się z paczuli, orientalnej wanilii z benzoesem.

Kolekcja perfum Peccato Originale


Silvia Monti o sobie i swojej historii: 
Jestem aptekarką od około 20 lat i pracuję w  uświęconej tradycją aptece, która została otwarta w 1927. Jej celem jest opowiadać za pomocą perfum o moim życiu jako aptekarki oraz o życiu wszystkich ludzi, których spotykam każdego dnia. Ja nie tylko rozdaję; Zbieram także emocje, strach, życzenia, wyznania, radości, bóle. To dlatego moje perfumy mówią swoim zapachem mieszając galenowe [ termin farmaceutyczny odnoszący się do lekarstw przygotowanych według przepisu starożytnego Rzymianina Galena albo zawierających jeden lub więcej składników organicznych w przeciwieństwie do czystych substancji chemicznych] preparaty i rzadkie zapachy. Próbowałam przekazać zawartość starożytnych lekarstw w perfumowanych magicznych przepisach…”

Peccato Originale zrodziły się w piwnicy rodzinnej apteki.
To tam znalazłam wiekowe przepisy, które opowiedziały mi historie; odkurzyłam pudełka, które zawierały preparaty pochodzenia roślinnego. Stałam oczarowana przed dziełami i etykietami z archaicznym zapachem niemożliwym do opisania.
Zrozumiałam, że apteka jest dogodnym miejscem do obserwacji ludzi od wewnątrz, co pozwala poznać ich popędy i słabości, niepewności i niepokoje. To jest miejsce obecne w całym życiu wszystkich mężczyzn, kobiet, ojców, matek i dzieci. Wszystkie psychofizyczne zaburzenia poruszane w aptece są wynikiem niedoskonałości, która jest ludzkim Peccato Originale.

Stawianie oporu i pokusa, dobro i zło, tajemnica i dwuznaczność, mężczyźni pod wpływem słońca i kobiety z ich księżycowymi przywilejami, życie i śmierć.
Do fascynującego kaduceusza kuszone są dziedziny i razem połączone, wszystko wydaje się znajdywać równowagę wokół uskrzydlonej różdżki.

 Istnieje wiele grzechów. Niektóre małe, inne duże. Niektóre błahe, inne oryginalne, ponieważ są wytworem geniuszu.
Te ostatnie pochodzą z głębi wnętrza istot ludzkich, ich miłości do grzechu.
Zapachy, które stymulują zmysły, które otwierają się na nowe doświadczenia czuciowe. Powonieniowe harmonie, które tłumaczą przepisy Galena datowane na lata 1920-te, gdzie dusza zapachów skłania do lekkości jak chłodna bryza zachęcająca nowe podróże do odkrywania istnienia i ludzkiej natury.

Zapachy – wszystkie wyłącznie dla obu płci – podążają za granicę pomiędzy „światem powonieniowym” i „światem perfum”, tj. drogą sensoryczną, po której następują, w większości, perfumowane preparaty pochodzenia roślinnego. Także zewnętrzne opakowanie oparte jest na starych pudełkach używanych do przechowywania lekarstw przygotowanych w laboratorium aptecznym, a butelka jest ponownym opracowaniem tradycyjnego flakonu z zawiesiną.

Jak medykament, perfumy PECCATO ORIGINALE wykraczają poza swoją funkcję, stając się emocjonalnym wsparciem, towarzyszem podróży, który pozostaje blisko przez całe życie.

czwartek, 7 września 2017

NEWS: Kisses Rain, Renier Perfumes (2017)

Renier Perfumes to marka niszowych perfum stworzona została przez kubańskiego pochodzenia malarza i miłośnika surrealizmu Reniera Rodrigueza Mendeza którego od lat fascynował inny rodzaj sztuki: świat zapachów a każde z jego zeszłorocznych dzieł Black Rain oraz Crystal Rain o których miałem przyjemność pisania jakiś czas temu inspirowane były olejnym obrazem o tym samym tytule. Obydwa pachnidła kreowane w Republice Czeskiej cieszyły się ogromnym powodzeniem, gdyż są niezwykłe w noszeniu. Wykonane zostały wspólnie z zaprzyjaźnionym światowej sławy perfumiarzem hiszpańskim z wieloletnim doświadczeniem Danielem Josierem który swoją przygodę perfumeryjną rozpoczął w 1997 roku nad tworzeniem esencji zapachowych dla Haarman & Reimer z Grasse. Swoje kroki stawiał pod czujnym okiem jednego z największych perfumiarzy współczesnych czasów - Jean Claude Ellena dopóki nie postanowił stać się niezależnym nosem i rozpocząć kreowanie własnej linii perfum. 
Daniel Josier

Tegoroczny Kisses Rain jest trzecią odsłoną z serii zapachów założyciela marki Reniera Rodrigueza Mendeza, Nowe pachnidło również zamieszane zostało przez hiszpańskiego perfumiarza tym razem w nowej jakże pięknej odsłonie ozdobionej drewnianym korkiem z wygrawerowanym logo marki.


Kisses Rain
Nuty głowy: Bergamotka, Oud, Kardamon, Róża,
Nuty serca: Oud, Migdały, Atlaskie drewno cedrowe, Kawa, Heliotrop,
Nuty bazy: Ambra, Piżmo, Paczula, Wanilia, Kubański Balsam Tolu.

''Ten Zapach wyraża moje emocje na widok obrazu zatytułowanego również Kisses Rain (Deszcz Pocałunków)! Deszcz potajemnych pocałunków.

Kisses Rain to zmysłowy, nowoczesny zapach o charakterze kwiatowym, to zapach wytworny i pikantny, silny, ale w odpowiednim stopniu, nie tracący uroku podboju. Kardamon i róża nadają tym perfumom luksusowego wyglądu, a nuty agarowca łączą się bardzo łagodnie z heliotropem i migdałem tworząc w rezultacie bardzo artystyczną, kremową, poetycką i kwiatową melodię.

To deszcz pocałunków dla nowoczesnej miłości, dla ludzi z mniej konwencjonalnymi gustami i dla tych, którzy doceniają szczegóły. Kawa dodaje powagi, a jednocześnie przywołuje tęsknotę, wspomnienia dawnej miłości, niezapomnianej i być może nieosiągalnej. Drewno cedrowe z gór Atlas połączone z drewnem agarowca i nutami kwiatów są odpowiedzialne za pozostawienie subtelnego, czułego i oszałamiającego śladu, co sprawia, że kwiaty i cała zmysłowość perfum nie zapadają w powtarzalność zapachów kwiatowych.
Bliżej dna perfumy stają się nawet jeszcze bardziej interesujące dzięki grze paczuli, piżmu i wanilii, która w dostatecznej ilości nadaje całej kompozycji czułej słodyczy. Kisses Rain to zapach długotrwały, który wywołuje pewne zamiłowanie dzięki naturalności jego składników, a także podkreśla swój potencjał, który przynosi balsam Tolu. Porywające perfumy, które przypominają o najbardziej tajemniczych miłościach i najlepszych zachowanych pocałunkach''

- Renier Rodriguez Mendez

Kisses Rain jest to pachnidło należące do rodziny typowo jesienno-zimowej, błogiego, leniwego i ciepłego orientu. Jest tym zapachem, który trzeba poznać. Gęstym, bogatym, rozgrzewającym zmysły. Nuty otwarcia zachwycają, gdyż nie są lekkie jak w większości klasycznych zapachów. 
Początkowo pojawia się mocno intensywny, świetlisty, aromat bergamoty zmieszanej z naprawdę sporą dawką kręcącego w nosie kardamonu, który wraz z drewnem cedrowym nadaje pikanterii, ubarwiając te spokojne w odbiorze perfumy a sam kardamon będzie nam towarzyszył praktycznie do samego końca, by po chwili przejść w stronę upojnych kwiatów ciemnej aksamitnej róży z pudrowo-słodkim heliotropem nasączonym kroplą egzotycznego agarowca. 
Akord migdałowej, lekko słodkiej kawy majaczy w tle i to jest właśnie ten drugi wspaniały moment który nawet po zmyciu letnią wodą trwa dosyć długo na nadgarstku. 
Po dłuższym czasie od aplikacji, pachnidło zaczyna się zmieniać. Zrobiło się cięższe, słodsze, bardziej orientalne. Gdzieś głęboko schowane, jakby pulsujące pod skórą piżmo tworzy tajemniczy iście nastrój, dzięki połączeniu aksamitnej wanilii z balsamem Tolu który często używany jest w perfumiarstwie. Ma ono piękny, subtelnie gorzkawy cynamonowo-waniliowy aromat, uwodzi swoim aromatem nabierając ciepła i gładkości, otulając nas jak miękki kaszmirowy szal. Kojarzyć się może niekiedy z ciepłem białego piasku, latem i słoneczną aurą. Miękkie lekko pikantne akordy ambry nadają głębi i nieco niskich tonów tej uroczej kompozycji.

Kisses Rain to niezwykle interesujące perfumy, balsamiczno-drzewne, słodkie, niebanalne, dające poczucie bezpieczeństwa. Otulają i rozpieszczają zmysły by za chwilę wodzić za nos pikantnymi, niuansami. Idealnie sprawdzą się w chłodne dni. Jest to zapach z gatunku tych idealnych poprawiaczy nastroju na jesienno-zimową pluchę gdy za oknem jest tak szaro, mokro i smutno więc tym bardziej na pocieszenie mijającego lata gorąco polecam każdemu a szczególnie zwolennikom puchatych, drzewno-słodko-orientalnych woni.




wtorek, 5 września 2017

NEWS: Chanel Gabrielle (2017)

Legendarna francuska marka Chanel przedstawia swoje najnowsze pachnidło Gabrielle o którym zrobiło się głośno jeszcze przed światową paryską premierą. Nie ma wątpliwości  iż ten rok jest świętem marki oraz jej założycielki Gabrielle Bonheur Chanel, czyli słynnej Coco. Są to pierwsze wykreowane od 15 lat damskie perfumy nie będące flankerem innego zapachu, stworzone przez młodego Oliviera Polge, syna Jacques’a Polge kreatora perfum Chanel, od 1978 roku który odgrywał podwójną rolę, jedną gwarantując zachowanie unikalnego dziedzictwa węchowego, a drugą jako innowator kreacji zapachowych odkrywając w nich na nowo aspekty stylu Chanel, które stały się punktem odniesienia w historii współczesnej perfumerii. Olivier ma już na swoim koncie mnóstwo wspaniałych zapachowych kreacji dla takich marek jak: Burberry, J. Del Pozo, Roberto Cavalli, Balenciaga, Victor&Rolf, Guerlain, Jil Sander, Chopard, Bvlgari, Thierry Mugler, Kenzo i wielu innych. 

Nuty głowy:  Mandarynka, Grejpfrut, Czarna porzeczka,
Nuty serca: Tuberoza z Grasse, Ylang-ylang, Jaśmin, Kwiat pomarańczy,
Nuty bazy: Drewno sandałowe, Piżmo.


’Zapach Gabrielle jest odzwierciedleniem tego, kim naprawdę była Coco Chanel. Chcemy oddać to, co nosiła w sobie, co miała w sercu, a były to wartości, które są aktualne i dzisiaj. Pragniemy uchwycić to, kim była Gabrielle, zanim stała się Coco. Przeprowadziliśmy wiele badań kobiet millennialnych z całego świata i widać gołym okiem, że nie chcą one być szufladkowane. Chcą żyć własnym życiem, chcą być sobą, chcą kreować własne przeznaczenie’’
 - Christine Dagousset, dyrektor segmentu urody i zapachów marki Chanel.


Na jej cześć projektant marki Karl Lagerfeld stworzył niekwestionowany bestseller – torebkę nazwanej jej imieniem Gabrielle, która jest obecnie najbardziej pożądanym modelem wśród miłośniczek mody. Założycielki która swoimi kolekcjami chciała dawać kobietom poczucie elegancji, najwyższej jakości oraz wolności. Nowy egzemplarz jest połączeniem piękna z prostotą, klasycznej formy z wysublimowaną elegancją, tak charakterystyczną dla Chanel. Projekt inspirowany był torbami, które niegdyś panowie nosili podczas wyścigów konnych. Inspiracja ta nie jest przypadkowa. Coco Chanel wiele swoich innowacyjnych projektów zawdzięczała inspiracjom zaczerpniętym właśnie z męskiej garderoby. W kampanii reklamowej wzięła udział słynna aktorka młodego pokolenia – buntownicza Kristen Stewart. Stewart znana jest głównie z filmu "Zmierzch" a dotychczas była twarzą kampanii kolekcji Métiers d’Art,  torebki Chanel Gabrielle, oraz twarzą linii kosmetyków do makijażu Zima 2016.
Sam zapach celujący głównie w młodsze pokolenie jest świetlisto-kwiatowy, bardzo współczesny i kobiecy, zamknięty w delikatnym wykonanym z cienkiego szkła flakonie z atomizerem i praktycznie niewidoczną rurką. Początek na skórze ujawnia olbrzymią eksplozję cytrusów z wybijającym się akordem grejpfrutowym, muśniętym wyciśniętym sokiem z liści i owocu czarnej porzeczki. Nosząc to pachnidło ma się wrażenie obcowania z innymi, wcześniejszymi dziełami marki a mianowicie Coco Mademoiselle i Chance. Cytrusy ewoluują w pudrowo-pastelowy, lekko syntetyczny bukiet kwiatowy z wyłaniającym się wibrującym białym kwieciem pomarańczy oraz jaśminu, osiadając po kilku godzinach na kremowym sandałowcu. Bezskutecznie szukam w zapachu ukochanego kremowego żółtego ylangu oraz władczej tuberozy. Niestety albo mój nos zawodzi, albo jest ich w tej kompozycji zdecydowanie zbyt mała ilość.
Choć pachnidło nie należy do moich ukochanych kreacji legendarnej marki, to doceniam je. Uważam iż jest bezpiecznym, poprawnie wykonanym, nie męczącym mainstreamem o świetnej trwałości i projekcji, nadającym się praktycznie na każdą okazję. Idealnie się sprawdzi na Wiosnę ale także w okresie jesiennym. Jest elegancką kreacją, która sprawia iż nosząc ją globalnie można się w niej poczuć lekko i przyjemnie. Natomiast moim zdaniem brakuje w tej kompozycji pazura buntowniczej Gabrielle Bonheur Chanel która raczej nie należała do skromnych i delikatnych osób. Mimo wszystko doceniam wysiłek i włożoną w nią pracę młodego perfumiarza, która z pewnością się spodoba, a same pachnidło świetnie wkomponowuje się w dzisiejsze gusta młodych dziewczyn. Jest kwintesencją tego co jest pomiędzy dziewczęcością a kobiecością, wiec polecam testy.





sobota, 12 sierpnia 2017

NEWS: Ermenegildo Zegna Elements of Man (2017)

Marka Ermenegildo Zegna przedstawia swoją najnowszą zapachową kolekcję dla Panów Elements of Man na którą składa się obecnie pięć interesujących zapachów ukazujących męskie atrybuty, takie jak: siła, pasja, rzetelność, talent i mądrość. Zapachy w koncentracji wody perfumowanej o pojemności 50ml i orientacyjnej cenie ok: 200 euro dostępne są już od Lipca 2017 roku na razie tylko w prestiżowych butikach i perfumeriach.
Ermenegildo Zegna jest jedną z najsłynniejszych i najstarszych marek specjalizujących się w klasycznej modzie męskiej o ponad stuletniej tradycji. Rodzinna firma założona w 1910 roku we Włoszech pretenduje dzisiaj do tytułu najbardziej ekskluzywnego producenta męskiej odzieży. Współcześnie to nie tylko szyte na miarę garnitury, ale także sportowa odzież dla nowoczesnych gentlemanów. By dopełnić ich wizerunku, powstały perfumy będące odzwierciedleniem najlepszego stylu, gustu i silnego charakteru mężczyzny, będącego twarzą tej przepełnionej tradycjami włoskiej firmy. Mężczyzna pachnący Ermenegildo Zegna wyróżnia się klasą, elegancją, ale i wyjątkową charyzmą. Niespotykane nuty zapachowe tylko podkreślają jego męską naturę. Z jednej strony uwodzą szykownością, elegancją oraz wyszukanym stylem, z drugiej pobudzają intensywnymi, dynamicznymi tonami emanującymi żywiołowością. Całości dopełniają kunsztowne niuanse bazy skomponowane z ciepłych, głębokich esencji dotykających zmysły aksamitnymi tonami drzewno-piżmowymi.

Integrity
Nuty: Szałwia, Różowy pieprz, Akordy zielone, Ambra, Afrykańskie geranium.

Passion
Nuty: Kadzidło frankońskie, Rum, Koniak, Szafran, Ambra.

Strength
Nuty: Liść tytoniu, Miód, Morela, Oud, Nuty dymne, Igły sosnowe, Piżmo.

Talent
Nuty: Yuzu, Syczuański pieprz, Bergamota, Czarna herbata, Paczula, Drewno cedrowe.

Wisdom
Nuty: Włoska mandarynka, Mrożona Cytryna, Werbena, Liść kolendry, Francuska lawenda, Neroli,  Piżmo.


sobota, 5 sierpnia 2017

NEWS: Armani Privé - New York (2017)

Włoska marka odzieżowa Giorgio Armani przedstawia swoje najnowsze zapachowe dzieło New York z kolekcji Armani/Privé poświęcone miastu Nowego Jorku, jego fascynującej historii i kulturze. Limitowane Pachnidło wykreowane przez Fanny Bal z International Flavors & Fragrances jest kwintesencją najwyższej jakości rzadkich składników, świetlistych  i jakże pięknych. Ograniczona edycję można zamówić wyłącznie w luksusowym Nowojorskim Domu Handlowym Bergdorf Goodman założonym w 1899 roku mieszczącym się przy Piątej Alei w centrum Manhattanu  który jest punktem obowiązkowym każdego kto odwiedza to piękne Miasto. Znajdują się  tam nie tylko butiki z ubraniami prestiżowych marek takich jak: Giorgio Armani, Chanel, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Michael Kors, Manolo Blahnik, Vera Wang, Tom Ford, Marc Jacobs lecz również prestiżowe restauracje, perfumerie, ekskluzywne butiki z biżuterią, a nawet hotel.
Giorgio Armani dostępne jest w kilkuset  punktach sprzedaży. Pomimo ogromnego sukcesu, sam kreator pozostaje skromnym mężczyzną. Po ponad trzech dekadach na ryku, nieustannie pracuje w zawodzie, a jego odzieżowe kolekcje cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Jest on porównywany do talentów takich jak Coco Chanel oraz Yves Saint Laurent. Od momentu startu w biznesie modowym cały czas znajduje się na jego szczycie i ani myśli oddać sterów firmy w inne ręce.

Armani/Privé New York
Nuty głowy: Biały pieprz, Esencja Neroli, Aldehydy,
Nuty serca: Irys, Peonia, Nasiona Ambrette, Biała Herbata,
Nuty podstawy: Białe piżmo, Kadzidło frankońskie, Wanilia, Drewno kaszmirowe.

środa, 19 lipca 2017

NEWS: Paco Rabanne Pure XS (2017)

Paco Rabanne Pure XS to najnowsza orientalno-drzewna woda toaletowa dla panów wykreowana przez dwie perfumarki Anne Flipo i Caroline Dumur z International Flavors & Fragrances (IFF), wiodącego globalnego koncernu produktów konsumenckich w zakresie zapachów. Ich celem było uzyskanie "wrażenia dreszczu na skórze z pożądania i rozpalenia z przyjemności". Męskie perfumy Paco Rabanne Pure XS mają podnosić temperaturę każdego mężczyzny atrakcyjnego, pewnego siebie i nowoczesnego.
Nowa kompozycja dostępna jest w dwóch standardowych pojemnościach, jest połączeniem świeżych i  korzennych akordów lodowego imbiru i tymianku z ciepłymi nutami drzew, palonej mirry oraz słodkiej wanilii. W kampanii reklamowej wziął udział portugalski model Francisco Henriques.
Nuty głowy: lodowy imbir, sok roślinny, tymianek,
Nuty serca: cynamon, wanilia, akord skórzano - piżmowy,
Nuty bazy: mirra, cukier, cedr, akordy drzewne.