wtorek, 4 kwietnia 2017

NEWS: The Black Rose, Trussardi (2017)

Po olbrzymim sukcesie Amber Oud z 2016 roku, pierwszego zapachu poświęconego egzotycznym arabskim krajom, marka Trussardi Perfumes w 2017 roku wprowadza zupełnie nowy zapach w kolekcji Black Rose inspirowany podróżami, arabskim orientem oraz królową kwiecia: różą z Taifu rosnącą na terenie Arabii Saudyjskiej, której geografia zdominowana jest przez górzyste, suche tereny dające idealne warunki do rozwoju tych kwiatów. Zapach słynie z niezwykłej głębi oraz intensywności aromatu kwiatowo-miodowego. 
Trussardi Black Rose dostępna będzie jako woda perfumowana w standardowej 100ml pojemności. Debiut zapachu już na Bliskim Wschodzie, a w nutach znajdziemy między innymi wspominaną różę Taif, ambrę, piżmo, różowy pieprz, paczulę i wanilię.

Nicola Trussardi, włoski projektant mody i przedsiębiorca, urodził się w 1942 roku w Bergamo w Lombardii. W 1970 roku przejął po swoim dziadku Dante Trussardim firmę założoną w 1910 roku którą rozszerzył o akcesoria typu walizki czy torby, a także artykuły do domu i biura, takie jak kanapy i klosze do lamp. Dzięki wprowadzeniu nowych produktów Trussardi zdobył nowych klientów, zachwyconych wysoką jakością i estetyką wyrobów i uczynił z niej ważną włoską markę, znaną na całym świecie.
Początkowo była to mała pracownia skórzanych rękawiczek. Dante bardzo dbał o wysoką jakość wykonywanych przez niego wyrobów, zwłaszcza popularne wśród włoskiej arystokracji były jego cieniutkie rękawiczki z cielęcej skóry, wycinane w ażurowe wzorki. Szybko firma zaczęła produkować inne akcesoria. Klientami Trussardiego były największe osobistości tamtych lat, w tym Mussollini oraz brytyjska rodzina królewska.
Pojawił się natomiast problem tańszych podróbek jego wyrobów i marka Trussardi jako pierwsza w świecie mody wprowadziła swoje logo, które pozwalało na identyfikację jej produktów. Za jej przykładem poszły inne marki, w tym Gucci i Chanel. Stopniowo firma zaczęła ekspansję na rynek europejski, azjatycki i amerykański. W latach 80 pojawiają się pierwsze kolekcje mody damskiej i męskiej. Trussardi jako pierwsza marka organizowała pokazy mody otwarte dla szerszej publiczności. Wprowadziła też linię ubrań skierowane do konkretnego odbiorcy - Trussardi Jeans, Trussardi Home, Trussardi Baby, Trussardi Junior. Kolejnym przełomowym momentem w historii marki był rok 1983, kiedy Trussardi wypuściła na rynek swoje pierwsze perfumy - Trussardi Uomo for Men. W 1996 roku powstało centrum kulturalne Palazzo Marino Alla Scala, które jest siedzibą fundacji Fondazione Nicola Trussardi. Ma ona na celu promowanie młodych artystów z całego świata. W Palazzo Marino Alla Scala znajduje się również kawiarnia i restauracja, która serwuje słynne autorskie danie Trussardi – faszerowane ślimaki z zieloną pietruszką. Obecnie na czele rodzinnej firmy stoi Beatrice Trussardi, która w dalszym ciągu rozwija firmę.

https://www.dolce.pl/trussardi/

NEWS: Estée Lauder Azurée D'Or (2017)

Na początku marca 2017 roku międzynarodowy koncern Estée Lauder zaprezentował nowe perfumy Azurée D'Or które są wariacją pachnidła Azuree wprowadzonego na rynek w 1969 roku, stworzonego z zachwytu śródziemnomorskim błękitem nieba i morza w miejscowości Cap d`Antibes, na wybrzeżu Francji, gdzie Estee Lauder miała swój letni dom.
Nowa kompozycja zawiera orientalno-przyprawowe akordy  różowego pieprzu, śliwki, szałwii i szafranu. W sercu znajdziemy galbanum, absolut jaśminu i róży stulistnej, natomiast baza jest połączeniem paczuli, korzenia wetiweru, labdanum, skóry oraz absolutu korzenia irysa. Zapach dostaniemy jako wode perfumowana o 50ml pojemności. W uzupełnieniu do perfum w atomizerze, zakupimy także jako edycję solid perfume czyli  perfumy w kremie i perfumowany talk-puder do ciała.

Marka Estée Lauder jest synonimem luksusu i produktów najwyższej jakości. Estée Lauder, amerykańskiej bizneswoman (urodzonej jako Josephine Esther Mentzer). o niezawodnym wyczuciu smaku, założyła swoją firmę w 1946 roku mając w ofercie tylko   zaledwie cztery produkty(Crème Pack, Cleansing Oil, Super-Rich All Purpose Crème i Skin Lotion), które sprzedawała w nowojorskich hotelach i salonach wizażu. Estée wyznawała jednak zasadę, że klientkom należy pokazać nie tylko to, jak piękne mogą być, ale także, jak to piękno utrzymać. Z tego powodu dużo czasu poświęcała na doradztwo i szkolenie konsultantek. Jej marzenie stało się rzeczywistością, a z jednego słoiczka kremu powstał międzynarodowy koncern, przedsiębiorstwo oferujące innowacyjne produkty do pielęgnacji, makijażu oraz perfumy w ponad 100 krajach na świecie.

Nuty głowy: różowy pieprz, śliwka, szałwia, szafran,
Nuty serca: galbanum, absolut jaśminu, róża Centifolia,
Nuty bazy: absolut korzenia irysa, paczula, skóra, wetyweria, labdanum.

wtorek, 14 marca 2017

NEWS: Arsenic Osman Extrait de Parfum by LM Parfums (2017)

Nowy ekstrakt perfum od Laurenta Mazzone - twórcy LM Parfums i to w nowym zachwycającym designie wykreowany wspólnie z Jérome Epinette płodnym twórcą wielu znakomitych pachnideł.

ARSENIC OSMAN zapowiedz nowego stężonego ekstraktu perfum po 2,5 latach wytężonej pracy! 
Twórca perfum Laurent Mazzone zaprezentuje w tym roku swoje najnowsze, jedyne w swoim rodzaju olfaktoryczne dzieło z kwiatem osmantusa jako głównym składnikiem na zbliżających się targach Esxence -the Scent of Excellece we Florencji w dniach: 23-26 Marca 2017 roku. Niebawem więcej szczegółów.

Nuty głowy: Śliwka, Cynamon Cejloński,
Nuty środkowe:  Francuski fiołek, Indyjski jaśmin, Chiński kwiat osmantusa,
Nuty bazy: Indonezyjska paczula, Biały akord skórzany, Madagaskarska Wanilia.

NEWS: Prada Olfactories Part: 2 (2017)

Włoska marka PRADA przedstawia swoją część drugą luksusowej kolekcji Prada Olfactories wykreowanych we współpracy z Miuccią Prada zamieszane przez wieloletnią przyjaciółkę perfumiarkę marki Danielę Andrier z Givaudan na którą składają się cztery butikowe pachnidła: Miracle of the Rose (Oud Rose), Dark Light (Amber), Soleil au Zenith (Spices) oraz Midnight Train (Patchouli). Ekskluzywna mroczna seria inspirowana jest orientem. Wody perfumowane zamknięte są w nowych ciemno-niebieskich flakonach ze złotą etykietą w tej samej 100ml pojemności co wcześniejsze dzieła z kolekcji a dostępne będą w butikach Prady w Mediolanie oraz w luksusowym Domu Towarowym Selfridges. Sieć Selfridges została założona przez Amerykanina, Harry'ego Selfridge'a w 1909 roku w Londynie.  Jest on drugim pod względem wielkości luksusowym Domem Handlowym w Wielkiej Brytanii. W 2003 roku została wykupiona przez kanadyjskiego biznesmena G. Weston'a.
Kolekcja „Olfctories” została stworzona po to, aby wąchać ją i odkrywać niezależnie od utartych standardów czy zwyczajów postrzegania perfum. Każdy z zawartych w niej zapachów ma docelowo stać się częścią jakiejś osobistej historii, a dzięki temu wywoływać określone wspomnienia. Każdy z nich został stworzony tak, aby dotykać podświadomej strefy naszych umysłów, prowokować przywołanie częściowych wspomnień i emocji z przeszłości. 

Miracle of the Rose (Oud Rose)
Nuty:  absolut różany, paczula, skóra, ągarowiec, tytoń.

Dark Light (Amber)
Nuty: ambra, aldehydy, piżmo, madagaskarska wanilia, dzięgiel oraz mirra.

Soleil au Zenith (Spices)
Nuty:  ylang-ylang, brzoskwinia, akordy ciemnej wanilii, gałka muszkatołowa, cynamon, ziele angielskie oraz kminek.

Midnight Train (Patchouli)
Nuty: teksańskie drewno cedrowe, akordy drzew cytrusowych, indonezyjska paczula oraz ciepły akord ambry.

niedziela, 12 marca 2017

NEWS: Lucevera, Lucepura by ACCENDIS (2017)

Niszowa włoska marka Accendis wkrótce na zbliżających się targach Esxence - the Scent of Excellence zaprezentuje swoje dwa nowe pachnidła: LUCEVERA i LUCEPURA inspirowane światłem. Wszystkie Zapachy Accendis to wyrażanie energii, nic dziwnego, ich zwykłe cechy to żywica i drewno..symbole potęgi życia. Wcześniejsze zapachowe kreacje o mocnej koncentracji perfum cieszyły się wielkim uznaniem. Accendis 0.1 były łagodne i mocne, Aclus były triumfem kompletności a Accendis 0.3 symbolizowały intensywność. Marka z uwagi na bezkompromisyjną jakość swoich pachnących dzieł jest już dostępna w wielu miejscach na świecie min: na Ukrainie, w Rumunii, na Litwie, Łotwie i w Estonii, Hiszpanii a niebawem zadebiutuje w innych krajach europejskich oraz na Bliskim Wschodzie.

LUCEVERA
Magia składników zabiera nas do prawdziwego świata intensywnych i interesujących aromatów z przyjemnymi owocowymi nutami. Czarna Porzeczka i Wanilia ukazują  charakter afrodyzjaku wywołując w naszym umyśle emocje naszego życia, a Drzewo Sandałowe i Paczula nadają mocy drewna i uroku przeszłego świata, klasyki.
Akord Ananasa sprawia, że powstaje namacalny most pomiędzy tymi dwoma światami, prowadzący nas tak, byśmy doświadczyli rzeczywistości tego zapachu. Perfumy LUCEVERE to właśnie to, to wszystko, czym jest rzeczywistość naszych emocji.

Nuty głowy: Bergamotka, Czarna porzeczka,
Nuty serca: Ananas, Akordy zielone, Paczula,
Nuty bazy: Szara ambra, Wanilia, Drewno cedrowe Virginia.

LUCEPURA
Dawno, dawno temu była sobie piękna wróżka zwana Lavandulą z pięknymi niebieskimi oczyma i blond włosami.
Pewnego dnia szukając miejsca do życia, kartkując  księgę z pejzażami, zatrzymała się na stronie z Prowansją. Widząc te biedne nieuprawne ziemie zaczęła płakać, a jej gorące łzy lawendy poplamiły tę otwartą stronę. Z tych łez zrodziły się kwiaty lawendy. Piękny roślinny symbol czystości, dobrobytu i szczęścia. Perfumy LUCEPURA zrodziły się z pomysłu wzmocnienia tych symboli, świeżości lawendy i owoców zmieszanych idealnie z najbardziej energetycznymi nutami drewna sandałowego i piżma, czyniąc je wspaniałym zapachem, wspaniałą mieszanką siły i czystości.

Nuty głowy: Świeże, Aromatyczne, Lawenda z Francji, Akord owocu arbuza, Cytryna Sycylijska,
Nuty serca: Akordy drzewne, Drewno sandałowe, Żywice z Sosny Francuskiej, Tytoń,
Nuty bazy: Ambra, Krzew francuskiego ogórecznika, Piżmo.

"Kolekcja Accendis jest metaforyczną podróżą po ścieżce życia, tworzenie ACCENDIS jest sposobem szanowania i dzielenia się emocjami’  My wszyscy jesteśmy ożywieni przez światło w naszych duszach i rozpoznajemy w różny sposób jego wielkie znaczenie. Gdzieś w naszych duszach jest świadomość, że jest więcej niż tylko fizyczna rzeczywistość. Jest też coś „magicznego” … metafizycznego.

Światło nadziei, miłości, namiętności, zwycięstwa .. i wielu innych rzeczy reprezentuje istotę naszego życia. My wszyscy potrzebujemy światła, by oświecać nasze horyzonty. Dzielenie wszystkich emocji, które ono wzmaga może tylko wzbudzić radość. Wiedza jest również światłem i objawieniem. Wszystkie te elementy podsycają zatem nasze światło, naszą energię i nasze życie. Zawsze wierzyłam, że Pop Art może “oświetlać” w sensie dawania rzeczom nowego światła. Jest sporo Pop Artu w Accendis, zarówno w formach, jak i zapachach, kolejną moją pasją zanim stała się moją pracą przez wiele lat".

Perfumy angażują nasze zmysły i emocje. Zwykły przedmiot, tak zwykły jak poszukiwanie światła, jest przekształcany ze zwykłego pojemnika na jakikolwiek płyn na zdumiewającą butelkę zapachu, który prowadzi cię na ścieżkę, gdzie zostajesz schwytany przez emocje.

Ten specjalny pojemnik prezentowany jest w środku książki. Tej książki nie czytasz, ale uczysz się z niej poprzez zmysły. Zapachy Accendis, serce tej podróży szukające światła, ma ogólne powołanie i eksperymentalne bodźce wywodzące się z wielu kultur, odległych i różnych od siebie.

Emy Rodriquens

sobota, 11 marca 2017

NEWS: Kitten Fur, Demeter Fragrance Library (2017)

Marki Demeter nie trzeba przedstawiać żadnemu koneserowi perfum. Już od wielu lat firma kojarzy się z produkcją zapachów o niebanalnych połączeniach aromatycznych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom bardziej wybrednych konsumentów. Na początku działalności marka skupiała się na aromatach kwiatowych, z czasem eksperymentując z oryginalnymi akordami zapachowymi. Nowy wprowadzony w tym roku już 406 zapach Kitten Fur imitujący aromat ciepłego futerka kociąt w kolekcji amerykańskiej marki dostępny będzie w różnych pojemnościach i konfiguracjach. Po 15 latach badań i starań wreszcie ujrzał światło dzienne. To pachnidło, które naprawdę mruczy :)

Demeter to zapach w najbardziej osobistej postaci. W mitologii greckiej Demeter była córką Tytana Kronosa i boginią urodzaju. Obecnie nazwę Demeter nosi z dumą skrupulatnie kontrolowany znak towarowy, pod którym kryją się produkty certfikowanego rolnictwa biodynamicznego, ale też marka perfum, która stosuje niemal wyłącznie składniki pochodzenia naturalnego. Demeter Fragrance Library stawia sobie za cel spopularyzowanie stosowania perfum, ponieważ wierzy, że dobre perfumy są w stanie ulepszyć każdy dzień. Marka stara się więc, by ludzie w obecnym, zabieganym świecie nie zapominali o zapachach i, aby uczyli się je poznawać w najprostszy, najbardziej naturalny sposób, czyli tak, jak nowe rzeczy poznają dzieci – ze świeżej, odkrywczej perspektywy.

Marka obejmuje ponad 400 różnych perfum zainspirowanych codziennymi doświadczeniami. Są to zwykle proste, intuicyjne i przyjazne zapachy, jak na przykład zapach pudru dla dzieci czy ciasta waniliowego. Są skomponowane tak, by dobrze się je nosiło. Dzięki temu wyjątkowemu i wrażliwemu podejściu marka oferuje perfumy, które są odzwierciedleniem rzeczywistych inspiracji. To właśnie pamięć oraz celebracja prostych czynności wzbudza w nas nieopisaną radość, głęboki spokój oraz sprawia, że beztrosko wczuwamy się w magię chwili tu i teraz w otoczeniu ukochanego zapachu. Czarujące Demeter perfumy to subtelnie pobrzmiewające notatki czystych, transparentnych akcentów budzące ciepłe uczucia idyllicznie wiecznego bezpieczeństwa, gorącej miłości oraz pełnej akceptacji i zrozumienia.
Już dawno udowodniono, że zmysłem, który jest najbardziej związany z emocjami, jest węch. Dlatego kiedy wybierasz perfumy marki Demeter, możesz odnaleźć zapach, który jest związany z tymi najcenniejszymi wspomnieniami. Stosując takie perfumy wyrażasz siebie i swoje emocje i dlatego firma jest jedyną prestiżową marką, która całkowicie koncentruje się na kliencie. Może się on stać twórcą swojego osobistego, jedynego zapachu, ponieważ perfumy są proste i opierają się zawsze na jednej nucie zapachowej, więc można je ze sobą mieszać i komponować. 

Marka dba również o to, by jej produkty były jak najbardziej naturalne. 95% składników pochodzi z naturalnych i odnawialnych  źródeł. Nie zawierają sztucznych barwników, emulgatorów czy ftalatów. Alkohol zawarty w perfumach jest pozyskiwany w naturalny sposób z kukurydzy. Demeter jest dosłownym urzeczywistnieniem wezwania „Nie zapomnij się zatrzymać i powąchać róży“. Motywuje swych klientów do tego, by delektowali się i doceniali piękne zapachy, które ich nieustannie otaczają. Marka oznacza poszukiwanie piękna w codzienności.


Twoja kolekcja perfum powinna obejmować coś więcej niż tylko klasyczne zapachy od projektanta. To tak, jakbyś w szafie miała tylko suknie wieczorowe – piękne, ale nieodpowiadające temu, czego potrzebujesz na co dzień. Potrzebujesz również wygodnych sukienek…“ 
- Christopher Brosius, założyciel Demeter Fragrance Library 







czwartek, 9 marca 2017

NEWS: PI Air Eau de Toilette by Givenchy (2017)

Marka Givenchy przedstawia swoje nowe pachnące dzieło PI AIR wykreowane ponownie przez płodnego perfumiarza Alberto Morillasa który stworzył w 1988 roku pierwsze PI będące hołdem dla mężczyzny, jego odwagi i poświęcenia. Intensywny, orientalny zapach, symbolizował męskiego ducha podboju był połączeniem niekonwencjonalnych akordów: słodko-pudrowej wanilii, tonki przełamane ziołowymi i aromatycznymi nutami. Z biegiem lat powstało mnóstwo wariacji a sam protoplasta na przestrzeni lat zyskał miano kultowego którego z powodzeniem noszą również kobiety. Nowa aromatyczna wersja Pi Air wypełniona prowansalskimi ziołami i świeżym, chłodnym powietrzem zadebiutuje już niebawem na rynku jako woda toaletowa o standardowej 100ml pojemności.

Opis:
"Aromat podróży głęboko pośród chmur. Zanurz się w bezkresną świeżość: powiew chłodu obejmujący magnetyczny męski pierwiastek. Ponad chmurami. Powietrzne perfumy zamknięte w eleganckim mrożonym flakonie." 

Givenchy jako marka pojawiła się na rynku w 1952 roku we Francji założona przez francuskiego projektanta Huberta de Givenchy, który od najmłodszych lat, marzył o zbudowaniu wspaniałego domu mody. Jako młody absolwent odbył staże i praktyki w najlepszych domach mody – Dior, Piguet. Pracował dla  J. Fatha, L. Lelonga oraz E. Schiaparelli. Jego marzenie się spełniło. 2 lutego 1952 założył własny dom mody. Projektował dla Audrey Hepburn, dla rodzin Guiness oraz Kennedy. Od lat 60-tych stał się jednym z liderów w świecie mody i perfum. Perfumy francuskiej marki Givenchy,  cieszą oczy luksusowym designem flakonu oraz nietradycyjnymi, niezwykle wyjątkowymi zapachami, stały się znane na całym świecie już w połowie poprzedniego stulecia.

PI Air Eau de Toilette by Givenchy.
Nuty głowy: mrożone neroli, imbir,
Nuty serca: Paradisone® (molekuła opatentowana w 1996 roku przez Firmenich a zapachowo przypomina wiosenny  bukiet kwiatowy), rozmaryn, lawenda Prowansalska,
Nuty bazy: benzoes, drewno cedrowe,  piżmo.