wtorek, 31 maja 2016

NEWS: Heliotropia by Byredo (2016)

Wkrótce 1 Czerwca zadebiutuje nowy zapach Heliotropia marki Byredo inspirowany i sprzedawany tylko w słynnym londyńskim ekskluzywnym Domu Towarowym Liberty London. Heliotropia jak nazwa wskazuje będzie miał swój olbrzymi wkład słodkiego kwiecia heliotropu o intensywnym zapachu palonego cukru i pudru. 
Liberty 3 piętrowy Dom Handlowy jest jednym z najstarszych londyńskich sklepów, hołdujący pięknemu klasycznemu wzornictwu. Część sklepu znajdująca się w starym, zabytkowym budynku, bardziej przypomina muzeum, niż nowoczesny sklep (drewniana podłoga, drewniane belki), ale w głównym holu umieszczono zaskakującą kwiatową dekorację która stała się między innymi inspiracją zapachu. Otworzony w 1875 przez Arthura Liberty początkowo zatrudniał jedynie 3 pracowników. Szybko stał się najmodniejszym sklepem w Londynie oferującym egzotyczne tkaniny, meble i  zdobienia.Dziś w oferuje znajdziemy szeroki wybór luksusowych i  produktów:  ubrania, akcesoria, perfumy, tkaniny, dekoracje, meble i wiele innych.

Nuty: Gardenia, Somalijskie kadzidło, Jaśmin sambac, Heliotrop, Oud, Biała brzoza.

poniedziałek, 30 maja 2016

NEWS: Secrets d'Essences - Accord Chic by Yves Rocher (2016)

Kolekcja zapachów Yves Rocher powiększyła się o nowe interesujące perfumy które dołączą do unikatowej linii perfum charakteryzującej się najlepszymi i najrzadszymi składnikami. Accord Chic ósme już pachnidło z serii Secrets d'Essences wykreowane przez dwa nosy: Oliviera Crespa i Marie Salamagne. 
Kształt klasycznego flakonu tej serii pozostał niezmienny od momentu pierwszego wydania Voile d'Ambre z 2005 roku. W wydaniu stworzonym dla Accord Chic jest przezroczysty o lekko słomkowym odcieniu zawartości. Woda perfumowana dostępna będzie w dwóch pojemnościach: 15ml i 50ml.
Seria Secrets d’Essences to prawdziwa oda do natury sygnowana przez Yves Rocher, która pozwala nam odkrywać tajniki materii. Kolekcja doskonałości, zbiór sygnowanych perfum zbudowany z najpiękniejszych ekstraktów i rzadkich surowców naturalnych. Gama składa się z zapachów stworzonych zgodnie z najlepszą tradycją, skomponowanych w wyrafinowany sposób przez najbardziej utalentowanych nosów naszych czasów, nawiązując do podstawowych emocji i wartości estetycznych.

Nuty: Akordy cytrusowe, Różowy pieprz, Żywica elemi, Irys, Kadzidło frankońskie, Benzoes, Wanilia.


NEWS: Bonbon Couture by Victor & Rolf (2016)

Nowy, szósty już klon holenderskiego duetu designerów Victor & Rolf zwie się Bonbon Couture, a twórcami zapachu są mało znani perfumiarze: Cecile Matton i Serge Majoullier którzy wykreowali jego pierwotną wersję. Gourmandowy Bonbon Couture jest wzmocnioną, intensywniejszą wersją z 2014 roku o wyraźnie zaznaczonym akordzie karmelowym.
Zapach karmelowych cukierków z brzoskwiniowo-mandarynkowym nadzieniem Bonbon kitir dostępny będzie już w Sierpniu 2016 roku w tej samej wersji flakonu w kształcie kokardy jako intensywna woda perfumowana w dwóch pojemnościach: 30ml oraz 50ml.
Viktor & Rolf to dom mody w Amsterdamie, który w roku 1993 założyli Viktor Horsting i Rolf Snoeren. Poznali się podczas studiów w Akademii Sztuki i Projektowania w Holandii.  Ich pierwsza kolekcja Hyeres, która została wprowadzona w 1933 roku otrzymała pozytywne recenzje krytyki i liczne nagrody. Pierwsze perfumy marki Viktor & Rolf nazwane Flowerbomb były wprowadzone do sprzedaży w 2005 roku przy współpracy z  L'Oréal . Rok później rozpoczęła się sprzedaż perfum dla mężczyzn Antidote. Oprócz własnych kolekcji Viktor & Rolf współpracują z szeregiem znanych, światowych  marek - takich jak Samsonite lub H & M.

Nuty głowy: mandarynka, neroli, brzoskwinia,
Nuty serca: kwiat pomarańczy, jaśmin Sambac, karmel,
Nuty bazy: drewno sandałowe, paczula, wanilia, biały tytoń.


niedziela, 29 maja 2016

NEWS: Guerlain - kolorowa kolekcja we flakonach Quadrilobé.

Nowa seria pięciu słynnych ekskluzywnych pachnideł Guerlain z kolekcji Les Exclusifs tym razem w kolorowych inspirowanych kamieniami szlachetnymi legendarnych flakonach z korkiem w kształcie grzyba z serii Quadrilobe które to po raz pierwszy ukazały się w 1908 roku w perfumach Rue de la Paix wykreowanym przez legendarnego Jacques'a Guerlaina.
 L'Heure de Nuit (2012) w błękitnej szafirowej butelce, Oriental Brulant (2008) w rubinowym kolorze, Santal Royal (2014) w szmaragdowo-zielonym, a w bursztynowo-pomarańczowym kolorze Spiritueuse Double Vanille (2007) oraz L'Eau de Parfum du 68 (2013) w mocnym odcieniu ametystu. Kolekcja pachnideł jako wody perfumowane o dużej 125ml pojemności i cenie 650 Euro dostępna będzie w Czerwcu tylko i wyłącznie w butikach marki.



http://www.fragrantica.com/news/Guerlain-Colour-Collection-Flacon-Quadrilobé-8020.html

niedziela, 22 maja 2016

NEWS: Oud Absolu & Oud & Santal by CARTIER (2016)

Do bogatego portfolio perfum sygnowanych przez jubilerską markę Cartier dołączyły dwie nowe kompozycje z luksusowej butikowej kolekcji Les Heures Voyageuses inspirowanej egzotycznymi podróżami braci Cartier: mocno drzewny Oud Absolu oraz Oud & Santal z akordami likieru śliwkowego, drewna sandałowego i szlachetnego agarowca. 
Wszystkie pachnidła z tej serii wykreowane zostały przez Mathilde Laurent, mają 75ml pojemność z wyjątkiem Oud Absolu o mniejszej 30ml pojemności flakonu. Sześć butikowych perfum z tej kolekcji dostępne jest w nielicznych miejscach min: w nowojorskim butiku Saks na Fifth Avenue a ich ceny są oczywiście kosmiczne, no ale kupując mamy 100% pewność, że użyto w nich najdoskonalszych jakościowo składników.



czwartek, 19 maja 2016

NEWS: Orchid Soleil (Eau de Parfum) by TOM FORD (2016)

Zbliżające się wielkimi krokami gorące lato ukaże nowy olfaktoryczny twór od marki Tom Ford.
Orchid Soleil (Słoneczna Orchidea) która w sprzedaży pojawi się od Lipca 2016 roku (premiera w Czerwcu) stanowić będzie letnią wersję słynnego uwodzicielskiego zapachu Black Orchid Z 2006 roku, zamkniętego w klasycznym dla tej linii flakonie o lekko brzoskwiniowo-różowym kolorze ze złotymi refleksami podkreślającymi zmysłowość nosicielki. Sam zapach opisywany jest jako wibrujący, uwodzicielski i czarujący. Orchid Soleil jako woda perfumowana dostępna będzie w dwóch pojemnościach: 50ml lub 100ml, a w nutach znajdziemy min: akord gorzkiej pomarańczy, różowego pieprzu, cyprysu, Lilii czerwony pająk, tuberozy, wanilii, kremu kasztanowego, paczuli oraz orchideii.

nuty głowy:  Gorzka pomarańcza, Różowy pieprz, Cyprys,
nuty serca:  Czerwona pajęcza lilia, Tuberoza,
nuty bazy:  Wanilia, Paczula, Orchidea, Krem z kasztanów.

sobota, 14 maja 2016

NEWS: N°5 L'Eau by CHANEL (2016)

Chanel No 5 to najbardziej rozpoznawalne perfumy na świecie. Legendarny zapach stworzony został 94 lata temu. Recepturę perfum stworzył Francuz  Ernest Beaux w 1917 roku który wyemigrował z Rosji w okresie rewolucji 1917 (rodzina Ernesta Beauxa odpowiadała za perfumy na carskim dworze w Rosji). Zaprezentowane po raz pierwszy w 1921 roku do dziś są jednym z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się perfum na świecie. Jednak dopiero młoda i dość kontrowersyjna jak na tamte czasy projektantka -Gabrielle Coco Chanel wprowadziła je na rynek.
Data pojawienia się Chanel No 5 ma dwie wersje: oficjalną i nieoficjalną. Oficjalna premiera miała miejsce w połowie 1922 roku, natomiast nieoficjalna  odbyła się rok wcześniej w okolicach Bożego Narodzenia, kiedy to Coco otrzymała pierwsze 100 flakoników zapachu i rozdała je swoim najlepszym klientom. Wówczas też testowała zapach, a po upewnieniu się, że jest on idealny wprowadziła go do powszechnego użytku. Zapach składał się z około 80 składników. Do najważniejszych z nich zaliczyć wetywerię, wanilię, ambrę oraz olejek  sandałowy, składa się także z bukietu kwiatowego z róży stulistnej, lilii irysa, ylang ylangu i jaśminu, neroli oraz cytryny, bergamotki i mnóstwa aldehydów.
Jedna z legend głosi, że zupełnie przypadkowo dodano do zapachu zbyt dużo aldehydyów i to właśnie ich przedawkowanie sprawiło, że zapach stał się tak wyjątkowy. Nazwa „Chanel N° 5″ („Chanel nr 5″) pochodzi od ślepej próby, w której Ernest Beaux przedstawił Gabrielle Chanel pięć kompozycji zapachowych, z których wybrała ostatnią 5 próbkę. Według innych źródeł cyfra 5 była jej ulubioną, dlatego nazwała tak swoje perfumy. Produkcji perfum nie podjęła się firma należąca bezpośrednio do Gabrielle „Coco” Chanel, lecz konsorcjum, w którym projektantka mody miała 10% udziałów.

Dla Chanel, numer pięć był szczególnie ceniony jako oznaczający czystą postać rzeczy, jej ducha, jej mistyczne znaczenie.Warto tutaj dodać, że flakonik Chanel No 5 był do dziś zmieniany jedynie pięć razy i były to zmiany polegające na dostosowaniu opakowania do nowych czasów.
Zapachy miały dla Chanel wyjątkowe znaczenie. Jako dziecko wychowywała się w małej francuskiej wiosce. Proste zapachy kadzidła w kościele, mydło, czy nawet łój - inspirowały ją. Marzyła, by wprowadzić na rynek perfumy, jakich jeszcze nie było. Ten zapach miał być  prawdziwą, nieuchwytną kobietą. Jak wiemy w 1920 roku osiągnęła swój cel, ale dziesięć lat później sprzedała 90% udziałów jej perfum. Decyzji tej żałowała aż do śmierci.

Produkcja perfum odbywała się we Francji, jednak podczas II wojny światowej w Europie fabryka została przeniesiona do New Jersey. Było to dla projektantki ogromnym przeżyciem, ponieważ mimo, że materiały przewożono z Francji - jej zdaniem perfumy nie pachniały wówczas tak samo. Po wojnie  fabryka na powrót znalazła się we Francji, gdzie produkcja trwa do dziś.
Historia perfum ma też swoje ciemne strony, stały się one bowiem ulubionym zapachem nazistów i znalazły wśród nich wielu swoich sympatyków. Coco Chanel obawiała się, że z tego powodu perfumy zaczną budzić złe skojarzenia. Na szczęście - nic takiego się nie stało.

Buteleczka „Chanel N° 5″ w ciągu minionych siedemdziesięciu lat pięciokrotnie ulegała subtelnym zmianom. Mniej więcej co 20 lat jest lekko modyfikowana tak, by przystawała do nowej epoki. W przeciwieństwie do butelki, która pozostała taka sama od przebudowy w 1924 roku, zakrętka przeszła liczne modyfikacje. Oryginalny korek był mały i szklany. Ośmioboczna zatyczka, która stała się podpisem marki, została ustanowiony w 1924 roku, kiedy został zmieniony kształt butelki. W 1950 korek ścięto skośnie, a butelka była od tamtego czasu grubsza i mniej delikatna.W 1970 roku korek udoskonalono, ale w 1986 roku jego proporcje zostały zmienione więc jego rozmiar był bardziej harmonijny ze skalą butelki.


O wyjątkowości Chanel No 5 poza zapachem i niezwykłym flakonem świadczą również gwiazdy, które promują tę markę. Wśród najważniejszych wymienić tutaj można:Marylin Monroe (która nawet przed snem spryskiwała swoją skórę kilkoma kroplami No5), Catherine Deneuve, Vanessa Paradis, Carole Bouquet, Estella Warren, Jackie Kennedy, Nicole Kidman i Scarlett Johansson, czy Audrey Tatou, która zagrała samą projektantkę w filmie: "Coco Chanel". Nawet Marlon Brando czy Brad Pitt brał udział w kampanii reklamowej.

Kontynuacją perfum Chanel No 5 mającej już ponad 94 lat jest Chanel L'eau, które są lżejsze i świeższe od legendarnej Piątki. Nowa jedwabista wersja słynnej Piątki jest interpretacją wycelowaną głównie do młodszego odbiorcy. Wykreowana została przez płodnego perfumiarza domu Chanel Oliviera Polge który pracował systematycznie nad pachnidłem od 2013 roku. W nutach znajdziemy min: różę majową Centifolia z Grasse, ylang-ylang, jaśmin, cedr, białe piżmo, cytrynę, mandarynkę, pomarańczę, neroli, aldehydy a ich premiera zapowiadana jest na jesień 2016 roku.


 Zdjęcia, info pochodzą z:
https://www.instagram.com/explore/tags/newchanel5/
http://lula.pl/lula/1,95647,8651846,Historia_pewnych_perfum___Chanel_No_5.html